חן סמרה. צילום: תום לב
חן סמרה וג'וני עושים סיבוב בשוק הצבעים המרהיב בסטודיו. צילום: תום לב

אז אתם מגיעים לניו יורק, בפעם המי-יודע-כמה, וגם אם בפעם הראשונה, תוכלו להתחדש בשיעורי איפור מקצועיים ומגניבים בסטודיו של ג'וני דוסה ובן זוגו יפתח ריטוב – דייל לשעבר. אז כן, אנחנו אוהבים לפרגן לאלו משלנו, אבל אנחנו גם יודעים איכות מהי. הסטודיו ממוקם בצ'לסי, אחד האזורים המגניבים וההיפסטרים של ניו יורק. ג'וני דוסה (Johnny Dosse) עם רזומה עשיר של איפור, בין השאר השתתף בהפקות גדולות של צילום אופנה והיווה חלק מצוות המאפרים של ביונסה במסע ההופעות המוצלח I am…, מעביר שיעורי איפור בתוך הסטודיו המרשים של חברת האיפור הפולנית INGLOT. לאחרונה פונה ג'וני לקהל דיילות ודיילי האוויר של חברות תעופה בינלאומיות (בין השאר לדיילות החברה הלאומית שלנו) תוך יצירה של שיעורי מותאמים לקהל המיוחד הזה. קהל דיילי האוויר מאופיין בשעות רבות של צורך באיפור שיחזיק מעמד, תסרוקת חזקה ותקנית וכמובן, מיומנויות אלתור גבוהות. אבל לא רק. דוסה פונה לכל הקהלים.

הסטודיו של חברת INGLOT בצ'לסי מרקט. צילום: תום לב
הסטודיו של חברת INGLOT בצ'לסי מרקט. צילום: תום לב

שיעורי האיפור נפתחים בהתכנסות בסטודיו, הסבר כללי על המקום ועל היום שהולך להיות. לאחר מכן, כל משתתפת (הנאמר בלשון נקבה מתייחס לשני המינים) תקבל סל קטן שבו תעשה את ה"קניות" שלה ותבחר את מוצרי האיפור שהיא אוהבת ומתחברת אליהן בדגש על הצבעים. ג'וני יעבור ביניכן ויציע לכן צבעים ומוצרים שיתאימו לצבע ולסוג העור. אין לכן ממה לחשוש, המוצרים שתבחרו לא ייחייבו אתכן בדולר אחד לבזבוז. רק אם תרגישו רצון עז לקנות – תוכלו. אף אחד לא ידחוף לכן משהו בכוח או יתן לכן להרגיש שבאתן בעצם לקנות מוצרים. "קירות מלאים בצנצנות, בשפורפרות, בעפרונות והכל – כמו בופה – רק להושיט יד ולגעת. בתחילה ג'וני איפר בחורה אחרת תוך שהוא מסביר צעד צעד מה הוא עושה וגם את ההגיון שמאחורי הפעולות שלו. ממש נתן הצצה למאחורי הקלעים של עולם האיפור המקצועי ולימד בצורה מאוד פשוטה כיצד ניתן להתאים את זה לעולם שבחוץ – כך שכל אחת בעצם יכולה לעשות את מה שהוא עושה. מעבר לחומרים עצמם הוא התייחס גם לכלי העבודה – המברשות ולתחזוקה שלהן, לאופן השימוש בהן ולמה כל אחת מתאימה. לאחר שג'וני הרעיף מכשרונו על פניה היפות של הבחורה שהייתה שם לפני, התיישבתי אני להשתתף בניסוי. לרוב אני לא נותנת לגעת בפני אבל המגע של ג'וני היה כל כך עדין ונעים שמצאתי את עצמי ממש מתמסרת וסומכת עליו לחלוטין אפילו כשאיפר את עיניי". כך אומרת מיכל דולב, דיילת אוויר, על החוויה שעברה בסטודיו. מיכל קצת חששה לקחת סיכונים ולנסות דברים שלא רגילה אליהם, מאחר ומתאפרת באופן די קבוע לפי שיטה די קבועה שהיא התרגלה אליה. לא לקח הרבה זמן והיא "שחררה" את העכבות והתמסרה לידיו של ג'וני ולהמלצות שלו לגבי השיטות בהן משתמש ולגבי הצבעים עצמם: "ג'וני השתמש בצבעים שאני בחרתי לפי טעמי האישי על מנת שניצור יחד מראה נכון עבורי. הוא הוסיף בחירות מטעמו האישי (והמקצועי) שאני בחיים לא הייתי מעלה על דעתי כאפשריות ושילב אותן עם הטעם שלי בצורה כה הרמונית מה שאיפשר יצירה של משהו חדש עבורי שגם מתאים לי בדיוק".

זה כיף להשקיע בעצמך את את האיפור וגם את השיעור. צילום: תום לב
זה כיף להשקיע בעצמך את את האיפור וגם את השיעור. צילום: תום לב

הקונספט של שיעורי האיפור מבוסס על שיתוף פעולה בין דוסה, מאפר מקצועי עצמאי שצבר קילומטראז' של ניסיון, לבין הסטודיו. ג'וני יקדיש לכל אחת את הזמן הדרוש לה ויתן את הטיפים האישיים הרלוונטיים תוך כך שכל אחת מכן תוכל להקשיב לטיפים שכל המשתתפות מקבלת ובכך ללמוד לא רק על עצמכן, אלא על כולן. בשיעורים של ג'וני לא תשבו בכיתה ותרשמו הערות אלא יאפרו אתכן ותצפו באיפורן של האחרות ותקבלו המון טיפים לדרך. כל זאת נעשה בשילוב של מעצבת שיער מקסימה בשם טרייסי שמשתפת עם ג'וני פעולה ביום הזה. השילוב של מעצבת שיער ביום כזה הוא ערך מוסף אדיר שלא ישאיר אותך קירחת משום כיוון. ההפך הוא הנכון. כל הקצוות יהיו סגורים. בנוסף, תקבלו גם טיפים איך לשמור על עור פנים בריא ואיך להמנע מנזקי מזג האוויר, היובש והאיפור. החברה המשווקת למוצרי טיפוח הפנים היא חברת Artistry האמריקאית. חברה מאוד מוכרת בשוק המקומי המציעה מגוון מוצרים איכותיים לכל כיס.

מיכל דולב לפני ואחרי. צילום: תום לב. עיבוד: יפתח ריטוב
מיכל דולב – לא צריך לרשום מה לפני ומה אחרי…
צילום: תום לב. עיבוד: יפתח ריטוב

הסטודיו בו פועל דוסה ממוקם בקומה החמישית של הצ'לסי מרקט. תוכלו ליהנות מיום מקסים במתחם שיתחיל בשיעורי איפור ויסתיים בסיבוב בצ'לסי מרקט, אחד השווקים הצבעוניים והמעוצבים בעולם. למעשה, זה לא ממש שוק. אלא יותר כמו שיק שקיבל כינוי של שוק. עלות שיעור האיפור היא אפילו זולה ביחס לשיעורי איפור בארץ ונעשית באווירה הכי ניו יורקית שיש. אם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות בסט צילומי אופנה או בוק לדוגמנית ממש לידכן בתוך הסטודיו. מיכל מסכמת את היום כמוצלח ומרגישה שעברה חוויה מלמדת ומעשירה: "החוויה כולה הייתה מדהימה, נעימה מפרגנת ואני ממליצה לכל אחת לעבור הדרכה שכזו. הוא לא רק מאפר – אלא ממש מלמד איך לעשות זאת נכון. גם מי שכבר עברה הדרכות שכאלו בעבר תהנה מידע חדש ותשומת לב מקצועית ונעימה. אשמח תמיד לעבור זאת שוב. לא נותר לי אלא לומר שג'וני הוא אמן. והרי איפור זו צורת אמנות שנוגעת לכולנו הנשים".

איך יוצרים קשר וקובעים תור לשיעור איפור?

 תוכלו להתקשר ישירות לג'וני או יפתח:

ג'וני: +1-917-945-0663
יפתח: +1-954-330-6390

או במייל:

[email protected]
[email protected]

אתר האינטרנט של Johnny Dosse