קולוני - החנות והאגדה. צילום מתוך: urbanimagephotography.com
קולוני – החנות והאגדה. צילום מתוך: urbanimagephotography.com

עבור אנשים מסויימים – זוהי ממש מודעת אבל. Colony, החנות ההיסטורית שפעלה במשך 64 שנים והציעה למכירה ספרי תווים לכל כלי נגינה ושל כל מלחין שאי פעם כתב מוסיקה, נסגרה סופית. בעל החנות, ריצ'רד טורק, החליט על סגירתה בשל הקושי הכלכלי ההולך וגובר להחזיק חנות בלב לבה של מנהטן ממש ליד הטיימס סקוור, בעוד שוק התווים המתפתח דרך המדיה האינטרנטית יצרו את הבלתי נמנע מבחינתו. ביום שבו נעל את הדלתות בפעם האחרונה, קיבל טורק מחיאות כפיים וכבוד גדול מעשרות אנשים שנכחו במקום ורצו לנחם ברגע הזה.

מי שהקימו את החנות היו סידני טורק והרולד גרוסברדט ב- 1948 בברודווי פינת 52 סמוך לתאטרון קולוני. ריצ'רד טורק, הבן של, החליט על סגירתה של החנות יחד עם האחים טורק, הבנים של. ב- 41 שנה האחרונות הופעלה מהמיקום האחרון, ברחוב ברודווי ופינת 49. החנות היוותה מקום מפגש לאמנים רבים: מוסיקאים, נגנים, זמרים, שחקנים ואפילו סתם חובבי ז'אנר ספרי התווים. בחודש האחרון אף תעד טורק את המבקרים במצלמת וידאו וראיין אותם עבור בלוג, או אתר אינטרנט שאולי יקים בעתיד.

חנות התווים הגדולה בעולם

מבחר התווים הגדול ביותר, כבר לא. 2.bp.blogspot.com
מבחר התווים הגדול ביותר, כבר לא. 2.bp.blogspot.com

Colony עד היום מחזיקה בשיא ההיצע של ספרי תווים למכירה במקום אחד. האלטרנטיבות, נכון לעכשיו, הן דלות ולא ממש מספקות. המחשבה שלא אוכל להעביר שם אחר הצהריים שלמים במציאת ספר תווים נוסף לאוסף האישי שלי מעציבה. אני מודה, גם אני הורדתי תווים לאייפד. גם אני מצאתי ש"להעביר דף" עם האצבע באייפד זה הרבה יותר נוח מלהעביר דף בספר תווים בזמן שאתה מנגן על פסנתר. בראיה לאחור אולי גם אני קצת תרמתי לסגירתה של החנות הזו והמחשבה על כך עושה לי רע.

רבים אחרים ומפורסמים ממני ראו בכך הודעה עצובה ודיברו על כך בחשבונות הציבוריים שלהם. ביניהם בט מידלר האגדית שבין השאר הפיקה (אני מתערב שלא ידעתם) את המחזמר המצליח (שירד לאחרונה) "פריסילה מלכת המדבר" בברודווי.  מעט לפני שהחנות נסגרה כתבה: "אם תקליטי קולוני נסגרים, ייתכן ואני אפרוש וזהו. אני בטוחה שאתגעגע לאנשי המכירות המרגיזים…". טורק אמר שרבים מכוכבי ברודווי יצרו איתו קשר לאחרונה והביעו את תמיכתם וחיזקו אותו.

ריצ'רד טורק נתן תחושה אופטימית בכך שאולי גם הוא ינצל את המדיה החדשה להחיות מחדש את המותג החזק שניהל במשך שנים.