השלט המפורסם הנשקף מהעיר הוליווד
השלט המפורסם הנשקף מהעיר הוליווד. צילום: דוביק גל

את לוס אנג'לס לא קל לאהוב. העיר (ביחד עם הפרוורים האין סופיים) היא ענקית ולא ניתן לטייל בה בלי רכב, הפקקים הארוכים בכבישים, היעדר תחבורה ציבורית ראויה לציון והעברית ששומעים בכל מקום (לאו דווקא בגלל הישראלים שבאים לבקר, לעיתים בגלל כמות הישראלית הגדולה שגרה שם) שגורמת לא פעם לשכוח שאתה בחו"ל. אבל אני דווקא התאהבתי בעיר הזאת. אולי זה בגלל מזג האוויר הנוח והשמש הנצחית, אולי זה בגלל ריבוי המקומות ששווה לבקר בהם בלוס אנג'לס והאזור, אולי זה בגלל חופי האוקיאנוס המדהימים או בגלל האווירה המיוחדת שיש לעיר המלאכים להציע – אותי זה תפס… חזק!

בשביל לכתוב על האזור צריך בערך ספר שלם, לכן אני אתמקד באזורים המפורסמים של העיר, וגם זה – רק במרכז העיר.

החלטתי להתחיל את המסע שלי בהצטלבות הרחובות הכי מפורסמת בלוס אנג'לס. הוליווד והיילנד. זהו ליבה של השדרה, אולי המפורסמת ביותר בעולם. כל מי שהוא שם בתעשיית הכוכבים קיבל כוכב עליו יכולים לדרוך העוברים ושבים בשדרה המיוחדת הזאת. ממזרח להיילנד (על הוליווד) נמצאים שני מוזיאונים מושכי תיירים הקיימים שם כבר שנים רבות: מוזיאון גינס ומוזיאון ריפלי "תאמינו או לא". ממערב להיילנד תמצאו קניון גדול הנושא את שם הצטלבות הרחובות ומציע סיור בין מותגים אמריקאים ידועים הטבולים בעקיצות מעולם הקולנוע (כיאה לאזור). אחד הדברים בהם מתפאר הקניון הוא התצפית היפה שיש ממנו לשלט המפורסם של העיר הוליווד. החלק הרחוק יותר של הקניון הוא בעצם חיבור לשני מבנים שהם שם בדבר בתעשיית הקולנוע: תיאטרון קודאק – בו מתקיים בכל שנה טקס האוסקר המפורסם והתיאטרון הסיני בו מתקיימות פרמיירות לסרטים מפורסמים. הרחבה מחוץ למבנים אלה היא הרחבה המפורסמת שבה ידועני עבר והווה הטביעו את טביעות רגליהם וידיהם בבטון שהתקשה והוא מוצג לראווה במיקום המתאים לו ביותר. ממש שם תוכלו להיכנס גם למוזיאון מאדאם טוסו שנבנה בשנים האחרונות ונוסף כאחד המקומות ששווה לפקוד בהם בביקור בעיר המלאכים.

אחרי ששאבנו אבק כוכבים, לקחנו מפה של בתי הכוכבים (יוסבר בהמשך), הצטלמנו עם שמותיהם הטבועים על המדרכה ואף הצטלמנו עם כמה אנשים המגיעים יום יום את לאזור בתחפושות (מושקעות – יש לומר) של ידוענים וגובים דולר על כל צילום איתם, ניכנס בחזרה לאוטו ונמשיך על רחוב היילנד לכיוון דרום.

שלט הכניסה לבברלי הילס
שלט הכניסה לבברלי הילס. צילום: דוביק גל

התחנה הבאה שבה אני ממליץ לעצור היא רחוב מלרוז. פניה ימינה ברחוב הזה תביא אותנו לאזור של חנויות אופנה שיקיות ומגניבות, מפגש עם אנשים צבעוניים ומעניינים והתבוננות לצד האחר של העיר. טיול קטן באזור ובדיקה של חנויות הבגדים המיוחדות מבטיח הנאה סטייל שיינקין ולמי שאוהב את הסגנון, אף בילוי שופינג מפנק.
נחזור חזרה לרחוב היילנד ונעלה צפונה בחזרה לכיוון שדרת הוליווד. שדרה אחת אחרי מלרוז נגיע לשדרת סנטה מוניקה. נפנה בה שמאלה ונתחיל לנסוע בשדרה היפה והצבעונית הזאת לכיוון מערב. שדרת סנטה מוניקה היא השדרה הרשמית בהוליווד של הקהילה הגאה. הרבה בתי קפה וחנויות צבעוניות תוכלו למצוא שם, לצד אנשים שבאים לראות ולהיראות. מקום מאוד נחמד להסתובב בו יום ובערב. נמשיך לנסוע על סנטה מוניקה ונשים לב לשלטי הרחובות, ברגע שהם הופכים את צבעם לירוק נדע שהגענו לאחת הערים היוקרתיות באיזור – בברלי הילס. אם לא פספסתם את השלט המציין את הכניסה לעיר – שווה תמונה. כאן ניתן להשתמש במפה שלקחנו בהוליווד ולהתחיל לחפש בתים בהם גרים מפורסמים. בעיר הזאת ובשכונותיה השונות ניתן למצוא לא מעט מפורסמים. גם אם לא רוצים לראות מפורסמים נגלה בבברלי הילס אוירה שונה מזאת שהיינו רגילים אליה עד עכשיו בלוס אנג'לס. הרחובות רחבים הרבה יותר, מטופחים הרבה יותר, הכל ירוק ונוצץ, הבתים גדולים ויפים, והמכוניות מנקרות עיניים. אם המשכתם על רחוב סנטה מוניקה תנסו לא לפספס את הפניה שמאלה לרחוב רודיאו דרייב. זהו הרחוב הכי יוקרתי בלוס אנג'לס, ויש האומרים בעולם כולו. רחוב אחד, קטן, שתוכלו למצוא בו את החנויות היקרות ביותר שקיימות. מומלץ להסתובב בו, ולהרגיש עשירים ומאושרים, אפילו אם זה רק לכמה דקות.

נחזור לשדרת סנטה מוניקה ונמשיך מערבה דרך השכונות של בברלי הילס בנסיעה נחמדה עם נוף יפה עד שנגיע לעיר סנטה מוניקה (שם נגמרת שדרת סנטה מוניקה). זאת עיר החוף הראשונה שנפגוש. המקום הראשון ששווה לבקר בו הוא מדרחוב רחוב 3. מדרחוב צבעוני ביותר שמתחיל בקניון גדול ונגמר 5 רחובות אחר כך. תמצאו שם מופעי רחוב, חנויות יפות, מסעדות נחמדות, ובעיקר אוירה של חופש. שווה להחנות את הרכב בחניה של הקניון ולצאת לסיבוב. אחרי הטיול במדרחוב מומלץ להמשיך (רגלית) על רחוב קולורדו עד לפיר של סנטה מוניקה.

הפיר, שכיכב בכל כך הרבה סרטים וסדרות, מייצג בצורה הטובה ביותר את אווירת החוף והים של לוס אנג'לס. מהתצפית של הפיר ניתן לראות את רצועת החוף של לוס אנג'לס מ-וניס ועד כמעט מאליבו. בפיר עצמו יש לונה פארק קטן ונחמד ומופעי רחוב מגניבים.

Venice Beach
הטיילת של וניס. צילום: דוביק גל

אחרי ששאבנו אווירת ים ראשונית נמשיך לתחנה הבאה על החוף. ניקח את האוטו וניסע לעיר וניס (הגובלת עם סנטה מוניקה) ונחנה את האוטו קרוב לטיילת של וניס. בסופי שבוע הטיילת מתעוררת לחיים. מאות מטרים של חנויות שפותחות את דלתותיהן ומוציאות את הסחורה החוצה, מופעי רחוב, אנשים על אופניים וגלגיליות, תפאורה של משמר המפרץ (הרכבים, סוכות המציל – שם הכול קרה) והמון אנשים שבאים ליהנות מהטיילת הכי מפורסמת באיזור. וכל זה – על החוף. אני אישית אהבתי לפקוד את האזור בשעות הצהריים של יום שבת / ראשון, וכל שבוע היה נראה אחרת. אני ממליץ לשכור זוג אופניים אחרי הטיול הרגלי ולשרוף עוד כמה קלוריות בדיווש לאורכה של הטיילת.

אחרי כמה שעות בטיילת נחזור לאוטו ונעלה על ה pacific coast hwy צפונה לכיוון מאליבו. נעבור בדרך יפהפייה הנושקת לקו החוף עד שנגיע לעיירה היוקרתית מאליבו שנמצאת על החוף. מי שמחפש חוף ים כמו שמכירים בארץ ימצא את חופי זומה כאלטרנטיבה טובה. המוני גולשים שבאים להעביר את היום בחיפוש אחרי גלים או סתם להשתזף על החוף, חול רך… רק זהירות – המים בחופים של קליפורניה קרים ולא כל כך נעימים.

כאן הייתי בד"כ מסיים את סוף השבוע שלי וממלא את המצברים לקראת שבוע חדש, וכאן גם החלטתי לסיים את הטיול הקצר שלנו באחת הערים המיוחדות בעולם.
אני ממליץ לעשות את הטיול הזה ביומיים ולא ביום אחד. עדיפות לסופ"ש (שבת או ראשון), כדי למקסם את האוירה וההנאה.

יש עוד כל כך הרבה מה לעשות באיזור – עוד לא דיברנו על הפארקים (יוניברסל, דיסנילנד, six flags), על חיי הלילה (המועדונים על שדרת סנסט), על האאוטלטים (קמריליו), על הפרברים הרחוקים (סנטה ברברה), הקרבה ליעדים מפתים (לאס וגאס, סאן דייגו), לא חסר מה לעשות בלוס אנג'לס, ואפשר בקלות למלא באיזור חופשה של שבוע – שבועיים.