Riddler's Revenge
Riddler's Revenge. מתוך אתר הפארק.

"נו, אז אביטל, מה יש לומר?" אני עושה זום-אין עם המצלמה על הפנים ההמומות של אביטל כאשר אנו חונות בחנייה. "שאני רוצה הביתה!" אביטל מסתכלת למצלמה באימה. חיוך ענק מתפשט לי על הפנים ובמלוא הביטחון וההתרגשות אני פוקדת עליה: "אין מצב. אנחנו עושות את זה ואנחנו עולות על הכל!!! איזה כיף!!!".
ההרגשה הזאת שלפני, פחד מהול בהתרגשות. וכמה אדרנלין! אתה רק רוצה להיות כבר על זה, או להיות כבר אחרי זה, או שאתה לא רוצה שזה ייגמר – אין כמו ההרגשה הזאת.

בכל פעם שאני מגיעה ללוס אנג'לס אני מנסה למצוא לי שותפים למסע בגילוי אחר הפארק שעשועים הבא. כשאביטל הסכימה להצטרף אליי ל- "Six Flags – Magic Mountain" היא הזהירה אותי מראש: "אני פחדנית אז את תצטרכי לשכנע אותי לעלות על הדברים האלה. פעם אחרונה שהייתי בפארק כזה הבנתי שאני כבר לא בגיל לדברים האלה". תמיד שאני שומעת כאלה תגובות מאנשים אני שולפת את התשובה הקבועה שלי :"אין כזה דבר". ואני באמת מאמינה בה. אז נכון, לא לכולנו יש את הקיבה שיכולה לעמוד בחוויה שכזו,אבל למי שכן יכול ורק מפחד או חושב שזה לא בשבילו אני תמיד אומרת: תנסה. רק פעם אחת. ולא תוכל להפסיק… אביטל תוכל להעיד לכם שזה נכון.

איפה הפארק? מי מה מו?

Magic Goliath
Magic Goliath. מתוך אתר הפארק.

Six Flags – Magic Mountain נמצא כחצי שעה נסיעה מלוס אנג'לס. ברחבי הפארק תוכלו למצוא כ-40 אטרקציות ומתקנים ומתוכם כ-15 רכבות הרים מכל סוג שיכולתם להעלות על דעתכם. כאשר רוב פארקי השעשועים מוגדרים בדרך כלל לכל המשפחה, במקרה הזה מדובר בפארק שעשועים לאמיצים בלבד. בפארק הזה יהפכו אתכם, יעלו אתכם, יורידו אתכם, יסובבו אתכם ויעיפו אתכם לכל הכיוונים (בדיוק כמו שאני אוהבת…).
בין מגוון רכבות ההרים בפארק תוכלו למצוא כמה מן המפורסמות שאף נכנסו לרשימת רכבות ההרים הטובות בעולם:
SUPERMAN: Escape from Krypton – משגרים אתכם למעלה ואז מחזירים אתכם למטה… ואחורנית!
The Riddler’s Revenge – כי תמיד חשבתם איך זה לעשות את זה בעמידה…
Tatsu – כי מי אמר שאי אפשר לעוף?
Scream – אחת מרכבות ההרים הארוכות בעולם. אביטל: "מתי זה נגמר?!?!?!"
והדובדבן שבקצפת: x2- מפלצת יורקת אש. באמת! לא משקרת…

הפארק לא מפסיק לחדש את עצמו ולהתפתח. כל הזמן נפתחות אטרקציות ורכבות הרים חדשות ובמהלך השנה מתקיימים אירועים מיוחדים בפארק כמו פסטיבלים והופעות חיות.

ואם כל זה לא מספיק, בצמוד לפארק ישנו גם פארק המים – Hurricane Harbor. בפארק תוכלו למצוא מגוון מגלשות ומתקני מים וגם כאן (אין מה לעשות, לא תוכלו להתחמק) יעיפו אתכם לכל הצדדים ובנוסף לזה גם ירטיבו אתכם מכף רגל ועד ראש. בשונה מ- Magic Mountain, הפארק הזה קצת יותר רגוע ומציע מתקנים גם לילדים קטנים והינו מתאים יותר למשפחות. לאלו מכם שגילו שהקיבה שלהם אינה יכולה לעמוד באתגר רכבות ההרים, ואלו מכם הרגישים לחום של קליפורניה – זה הפארק בשבילכם. שימו לב שהפארק פתוח רק בעונת הקיץ (חודשים מאי – ספמבר).

קצת פרקטיקה

  1. מאוד מומלץ לקנות כרטיסי כניסה דרך אתר האינטרנט הרשמי של הפארק. הפער במחיר באתר לבין המחיר הקנייה בעת ההגעה לפארק הינו משמעותי מאוד – 36 דולר באתר לעומת 62 דולר במעמד ההגעה לפארק (נכון לדצמבר 2011). מומלץ גם להתעדכן באתר של הפארק על מיני מבצעים שמתקיימים מפעם לפעם שאולי יוסיפו לכם הנחה נוספת. הכרטיס הינו לפארק השעשועים בלבד- לפארק המים יש לקנות כרטיס נוסף באותה עלות. רוצים את שניהם? האתר מציע מחיר אטרקטיבי לשני הפארקים יחד.
  2. למגיעים ברכב פרטי – מומלץ לקנות כרטיס לחנייה בפארק גם כן דרך האתר הרשמי של הפארק- 15 דולר (נכון לדצמבר 2011). החנייה הינה לשני הפארקים – השעשועים והמים.
  3. לא אוהבים לעמוד בתור כמו האמריקאים? ברור שלא! הגעתם לפארק וראיתם אוטובוסים פורקים מהם כמויות של ילדים ואמרתם לעצמכם "יופי! היום כנראה נספיק לעלות רק על שני מתקנים?" אל תתקמצנו לקנות את כרטיס ה- "FLASH PASS". הכרטיס יקנה לכם כניסה מיידית למתקנים מבלי לחכות בתור עפ"י הזמנה מראש. שווה בהחלט את ההוצאה בימים שהפארק מלא במבקרים!
    שימו לב – ישנם מספר "דרגות" של כרטיסים מסוג זה, אל תהססו להתייעץ עם המוכרים ולשאול אותם איזה כרטיס כדאי לקנות באותו יום, בהתאם לכמות המבקרים בפארק. הם יעזרו לכם בשמחה (אמריקאים אמרנו כבר?).
  4. למרות שביום שכזה אני אישית ממליצה לאכול כמה שפחות, ניתן לרכוש בפארק כרטיסי "אכול כפי יכולתך" או "שתה כפי יכולתך". לאלו מכם שאוהבים ג'אנק פוד והרבה צמר גפן מתוק – זה בשבילכם. גם את הכרטיס הזה מומלץ לקנות באתר של הפארק – אם אפשר.
  5. אתם קבוצה? הרווחתם!!! בכל פעם שאתם באים לבצע קנייה במסגרת הבילוי בפארק (כרטיסי כניסה, כרטיסי FLASH-PASS, מזון ושתייה) תשאלו על מבצעים לקבוצות. תגלו שישנם כאלה.
  6. תיקחו איתכם רק את הדברים ההכרחיים לכם. זה לא מקום מומלץ להסתובב בו עם תיקים. ומי שבכל זאת לא יכולה להיפרד מהפראדה שלה ליום שלם, תוכל לאחסן אותו בלוקרים שמפוזרים ברחבי הפארק. ממליצה לאחסן את התיקים בלוקרים יומיים ולא באלו שליד המתקנים. יותר משתלם לשלם 15 דולר לכל היום מאשר דולר לכל מתקן שעולים עליו.
  7. אוהבים את ה- HAVAYANAS שלכם? אז למה אתם באים איתם לפארק?!? אל תשכחו לבוא עם נעליים סגורות! או שיעופו לכם… מניסיון… ולא, לא נותנים לחלוץ אותם לפני העלייה לרכבת ולשים אותם בצד.

אז מה אני מייעצת לכם (חוץ מהטיפים הטכניים)? לפתוח את הראש, לנסות את כל האטרקציות, לעלות על הכל-גם אם אתם מפחדים. מבטיחה שלא תתחרטו. מאחלת לכם יום כיף כיף בפארק ומקנאה בכם ממש! מחכה לשמוע חוויות…