Rio Ranch Market
Rio Ranch Market. צילום: גל מורן

כמו לפני כל סוף שבוע ארוך בלוס אנג'לס, גם אני פיללתי לצוות מגניב וזורם שאוכל לארגן איתו את "שהיית החלומות", לנסוע למקום "אחר" ממה שאנחנו מכירים ולא למצוא את עצמינו בבריכה של המלון בבוקר ובמסעדה הקבועה בערב. אז כן, רצה הגורל ויום לפני הטיסה הרמנו את הכפפה (וואטסאפ) התחלנו לחשוב מה אפשר לעשות במדינה המטורפת הזאת (ויש הרבה!): וגאס? סן פרנסיסקו? יוסמיטי? סן דייגו? ביג בר? …. ביג בר!

בלי ששמנו לב כבר הזמנו רכב, חיפשנו בקתה שתאכסן שבעה דיילים צמאים לריגוש חדש שהוא לא סייל ב- Victoria's Secret ומשום מקום התבשל לו טיול של יומיים שהתגלה להיות אחת החוויות המטורפות, הכייפיות והצוותיות שיצא לי לחוות.

הדב הגדול – Big Bear

הרי "הדב הגדול" נמצאים כשעה וחצי-שעתיים נסיעה מלוס אנג'לס לכיוון לאס וגאס, צפונית-מזרחית לעיר סן-ברנרדינו ובהם שתי עיירות נופש עיקריות: Arrowhead ו- Big Bear Lake. אנחנו בחרנו ב- Big Bear Lake הגדולה והמומלצת יותר בעיני המבקרים. 'הרי הדב' רלוונטיים בכל ימות השנה כאשר בחודשי החורף האיזור משמש יותר כאתר סקי ופעילויות שלג, ובחודשי הקיץ כאתר נופש הכולל רביצה על שפת האגם ושלל אטרקציות כגון: אופניים, מסלולי הליכה, שייט ודייג.

The Village צילום: גל מורן
The Village. צילום: גל מורן

שכרנו מבעוד מועד (מהארץ) רכב מסוג מיני-ואן לשבעה אנשים דרך "אלאמו ישראל" (Alamo Israel) ואספנו אותו משדה התעופה LAX במחיר מצחיק של $128 ליומיים. התחלנו את דרכנו לכיוון 'ביג בר' בשעות הבוקר עם כוונה לעצור בדרך לקנות מצרכים להכנת ארוחת בוקר, ערב ושטויות של בין לבין. ובאמת, לאחר שעת נסיעה עצרנו בסופר מקסיקני משגע בעיר סן-ברנרדינו עם מוצ'אצ'וס בקופה, פיניאטות על התקרה, מוזיקה לטינית ברקע, שפע מצרכים מקסיקנים אורגינלים ומעט מאוד זמן.

ביציאה מסאן-ברנרדינו במסענו לכיוון 'ביג בר', עברנו בדרך הרים מקסימה הנקראת "דרך פסגת העולם" ובה נקודות תצפית כל 400 מטר המשקיפות על העמקים. מומלץ לעצור, לצאת מהרכב, לנשום אוויר צלול מאין כמותו, לצלם תמונה למזכרת ולהמשיך בדרך.

טיול, לינה ומה שביניהם

בהגיענו ל'ביג בר' נדהמנו לגלות עיירה ציורית עוצרת נשימה עם אגם שקט ובו כמה סירות דייג וברווזים, עצי אורן צפופים נישאים, בקתות מדהימות על שפת האגם וריח של עץ באוויר. את הבקתה שבה העברנו את הלילה מצאתי ב-Booking.com במחיר מצחיק של $200 ללילה לבקתה של שבעה אנשים כאשר ניתנה האופציה להוסיף $15 על כל מיטה נוספת. הבקתה הייתה מאובזרת עם מטבח ששימש אותנו בהכנת ארוחת ערב ובוקר. היה זה ריזורט עם כמה בקתות ולהן בריכה משותפת עם ג'קוזי, שולחנות פינג-פונג, שולחן ביליארד, חנייה לכל בקתה ומזכירות שנתנה מענה על אטרקציות ומידע תיירותי על האיזור. בקרבת מקום ניתן היה גם למצוא סופר-מרקט, חנות מזכרות, מסעדות וברים מקומיים.

מומלץ לסייר באיזור עם הרכב ולעשות סיבוב ב- Village של ה- 'ביג בר' שם תמצאו חנויות בוטיק, דיינרים קצת יותר מוכרים ואפילו סניף של מקדונלד'ס אם ממש תחפצו בג׳אנק המוכר. ניתן לשכור סירה קטנה או גדולה ולשוט באגם, לשכור חכה, לקנות פתיונות ולדוג או אפילו לשכור קייאקים לזוג. את כל אלה ניתן למצוא במחירים שונים לאורך כל שפת האגם, אך יש מקום אחד הקרוב לריזורט במרחק 5 דקות הליכה.

עוד אטרקציה מומלצת היא הליכת בוקר ב- Castle Rock Trail שהוא מרחק נסיעה של 3 דקות מהריזורט לכיוון היציאה חזרה ל"דרך פסגת העולם", מדובר על מסלול קליל ביותר של חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור ובסופו תוכלו להשקיף על כל האגם. פעילות חביבה נוספת, היא עליה ברכבל המשמש בחודשי החורף לעלייה לפסגות ההרים וירידה בסקי. בקיץ ניתן לעלות ולרדת ברכיבה על אופניים, ברגל או חזרה עם הרכבל. העלות לשימוש ברכבל היא סמלית ביותר. ובעצם, כמעט כל אטרקציה שבה תחפצו לא תרוקן לכם את הכיס.

אפשר בלי קניות? לא

Big Bear Lake. צילום: גל מורן
Big Bear Lake. צילום: גל מורן

אפשר לומר שאחרי יומיים ב'ביג בר' היה חסר לנו איזה משהו קטן לסיום, איזה משהו לנפש… משהו שיסגור מעגל ויגרום לנו בכל זאת לצאת מופסדים כספית. כמה ימים ללא שופינג הכריעו והחלטנו שבדרכנו חזרה ללוס אנג'לס צריך לעצור באחד ה"אאוטלטים" שיש לקליפורניה להציע. היה חשוב שהוא יהיה בדרך המתוכננת חזרה. ואכן, חיפוש קטן ב'גוגל' הניב מהר מאוד תוצאות מעניינות. שעתיים מה'ביג בר' וחצי שעה מרוב החופים המערביים של לוס אנג'לס נמצא אאוטלט הידוע בשמו "Citadel Outlets". לרשימת החנויות המלאה.

החנינו את הרכב והקצבנו שעתיים. שכמובן לא הספיקו לרבע מהאאוטלט הענקי הזה המשתרע על שטח עצום תחת כיפת השמים. בכל זאת התחוללו כמה רכישות מוצלחות במיוחד. ממה שהספקנו לראות, ניתן היה למצוא הנחות מטורפות של מותגים ומותגי על במחירים משתלמים מאוד. ממליצה מאוד על האאוטלט. ללא ספק אחזור לשם בהזדמנות הראשונה שתהיה לי.

קישורים מומלצים וכתובות

Citadel Outlets מתוך: spohszine.com
Citadel Outlets. צילום מתוך: spohszine.com

Rio Ranch Market

rioranchmarket.com
Baseline Rd 25745 | San Bernardino, CA 92410 | 909-425-8670

Big Bear Frontier

big-bear-cabins.com
Big Bear Boulevard 40472 | Big Bear Lake, CA 92315 | 909-866-5888

Citadel Outlets

citadeloutlets.com
100 Citadel Drive, Suite 480 | Los Angeles, CA 90040 | 323-888-1724