באי הקנגורו והקואלה, אחי היקר וזוגתו בחרו לעבור לגור. אז לא הייתה לי ברירה אלא לטוס לבקר אותם. במשך חודש ביליתי, טעמתי, צללתי, גלשתי ובעצם העברתי את רוב זמני בסביבה האהובה עליי ביותר, הים. לשמחתי, אי אפשר לשכוח שמדובר ב-אי. אז קשה להתחמק מהים. בעצם, קל מאוד למצוא אותו ובהרבה וריאציות. אז בואו נצלול לעניינים…

חול זהוב מול ים כחול ב- Dee Why

לסידני הגעתי בלי המון תכנונים, וזאת לא חכמה כשהאח האהוב גר בה יותר מארבע שנים. לשמחתי אח שלי חולק איתי את השיגעון לים, והוא גר באזור שנקרא די ואי (Dee Why), אזור שמח ולבבי על קו המים. אז את הביקור שלי התחלנו, איך לא- בטבילת גלישה.

שיעור גלישה ב- Manly

מבט קרוב על בית האופרה מהFast Fairy שיוצאת ממנלי לסידני. צילום: דנה אלמוזלינוס
מבט קרוב על בית האופרה מה- Fast Fairy שיוצאת ממנלי לסידני. צילום: דנה אלמוזלינוס

אחרי יום של התאקלמות, הגעתי בקלות אל מנלי (Manly), עיר חוף מרכזית ונעימה לטיול על קו המים. לא הרחק מהמדרחוב המרכזי חבוי בית קפה קטן ופינתי הנקרא Barefoot Coffee Traders ובו מגישים מוקה שראויה לקבל אזכור. כחובבת מוקה ידועה, אני חושבת ששם נמצאת אולי הטובה מכולן. אל תפספסו! לפתיחת הכתובת במפה

במנלי מתקיימת גם סצינת גלישה. אם עוד לא חוויתם מעולם את ההנאה שבעמידה על גלשן על גבי גל, או לפחות קצף ים, תוכלו למצוא פה אין ספור חנויות גלישה המציעות שיעורי גלישה פרטיים ואולי עוד תמצאו את עצמכם מתמכרים. אני חלקתי שיעור רענון עם אח שלי, וההיי לייט הגיע בזמן שחיכיתי לגל, כשצב ים ענקי החליט להרים את ראשו לשאיפת אוויר, ממש מאחוריי! זה לבד היה שווה את החוויה, ולפי השמועות, זאת גם לא פיקציה להיתקל בדולפינים.

סידני

ממנלי אפשר לקחת מעבורת אל מרכז סידני, ואם אתם נופלים על יום נעים ושמשי, הרווחתם גם הפלגה וגם הגעה ישירה ומהירה. שימו לב שיש שתי אופציות של מעברות- המהירה יותר יכולה לקצר את המסע בחצי (ההפלגה אורכת כ- 20 דקות) ועולה רק דולר אוסטרלי אחד יותר מהאיטית.

אחרי שמגיעים למרכז סידני, נחמד לשתות בירה על אחד הברים שמצד אחד נמצא הנמל ומהצד השני בית האופרה המפורסם. כשאתם שמחים ומעורפלים קלות, אפשר להתחיל בסיבוב בעיר.

העיר חדשנית ויפה, אבל אני חיבבתי את החלק הישן, ההיפסטרי- גדוש הבוטיקים והופעות הרחוב הנקרא Newtown. בערב אפשר להישאר באזור ההיפסטרי, אבל שימו לב שהחנויות יסגרו באזור שש בערב, כי האוסטרלים אוהבים ויודעים לחיות. בבית עם המשפחה.

יום נוסף, איך לא, כדאי להעביר בבונדיי ביץ׳ (Bondi Beach), ה-חוף שתופש את תשומת הלב בסידני. חוף רחב ידיים ולאורכו מדשאות ירוקות. טיילת יפה מלווה את קו החוף ומשקיפה על המים לכל אורכה ולדעתי היא ההיי לייט במקום. אבל אם חפצה נפשכם בקניות, תוכלו להגיע למדרחוב הגדוש חנויות בוטיק מפונפנות. לנו התחשק יותר, איך לא, לטבול במים. אז הגענו לבריכת השחייה הצמודה לים ובעלות של 7 דולר לאדם נהננו מעצירה מרעננת ונעימה, בניגוד למי הקרח של הים. מומלץ!

גלישה ומוסיקה ב- Byron Bay

בכל פסגה באוסטרליה נראה שיחכה מגדלור. צילום: דנה אלמוזלינוס

אם אתם ממש מתחברים לעולם הגלישה – עשו לעצמכם טובה וקחו מסידני טיסה קצרה של שעה לביירון ביי (Byron Bay), גן העדן לגולשים. כאן הוויב כולו הוא סביב גלישה ומאחר וגלישה זה כיף, אז הוויב כאן הוא כיף פלוס פלוס. אנחנו התעוררנו בשש בבוקר, יצאנו לבית קפה להביא מוזלי בריא וקפה מעורר בטייק אווי וישבנו על ספסל בטיילת המשקיפה אל הים, וככה התחלנו כבר לקבל את החשק להירטב. אחר כך חזרנו לדירה, העמסנו את הגלשנים ששכרנו על גבי הרכב ונסענו אל החוף המרכזי. שבירת הגלים בחוף מזכירה מתקן בלונה פארק, ככה שאפשר להיכנס אל המעמקים ישר, לחתור דוך אל הפיק, להתגלש על הגל ולצאת בחוף. ואז שוב ללכת אל הפיק וחוזר חלילה, במקום להיאבק כל פעם עם הגלים בנסיונות מתישים לעלות חזרה. אני אולי עצלנית אבל אהבתי את זה מאוד.

בצהרים אהבנו להחזיר לעצמנו אנרגיה בדוכן/מסעדה שנקראת Finn Poké Byron Bay שהציעה קערות אורז ודג בסגנון מנת הדגל של הוואי. זה היה כל כך טוב שפשוט מצאנו את עצמנו פוקדים את המקום שוב ושוב. לפתיחת הכתובת במפה

כשהערב מגיע, כולם יוצאים ריחניים ויפים לרחוב הראשי שהסצינה החזקה בה היא מופעי רחוב. מידי ערב היינו תופסים פינה על המדרכה ומעבירים בכיף שעה של צפיה במופעים. מסתבר שהאומנים לא רק נשמעו מאוד מוכשרים, הם באמת היו מוכרים בקרב האוסטרלים לפחות, ובאו לגיג קטן ברחוב בין הופעות.

אם תרצו לגוון, תוכלו לעשות את המסלול אל פסגת ההר שבסופו נמצא מגדלור (ממש כמו אלה שבסרטים) ותצפית יפהפייה שמכל עברה – מים כחולים. אל דאגה, זה טיול של שעתיים ואח״כ עוד אפשר להספיק לרדת חזרה לגלוש.

הרפתקת צלילה אל המעמקים הצבעוניים, פסיכודליים, מרתקים ומפתיעים ב- Great Barrier Reef

היעד הבא ידבר לאלו שאוהבים להעמיק, והוא שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef) אליו אתם חייבים, חייבים, להגיע. אני בחרתי בחברת DiversDen ונרשמתי להפלגה של שלושה ימים עם 11 צלילות.

עולם קסום ומשונה מתגלה מתחת למים. צילום: דנה אלמוזלינוס

אם תיקחו טיסה של שלוש שעות מסידני, תגיעו לעיירה שנקראת קיירנס (Cairns), עיירה רדומה כשלעצמה. אך אם תהיו מעוניינים בטיולי טבע יומיים- כן תוכלו למצוא לא מעט כאלה בסביבתה. העברתי לילה נטול הרפתקאות בהוסטל ובבוקר הגיע ואן של חברת הצלילה ותוך שעות בודדות מצאנו את עצמנו בלב ים על סירה. בתדריך הראשון קיבלנו אזהרות על יצורים רעילים שמסתובבים מתחת למים (וזה קצת מלחיץ לגלות שיש כל כך הרבה), ממש לפני שהתחייבת על 11 צלילות שעלולות להסתיים במפגש לא רצוי עם אחד מהם. הלחץ ליווה אותי במשך שלושת הצלילות הראשונות, במהלכן התעסקתי בעיקר בלשרוד.

לשמחתי, ביום השני, התחברתי לבחור צרפתי חביב שאהב לקחת את הזמן ולחקור כל אלמוג בדרך, ורק אז גיליתי למה לקחתי טיסה של שלוש שעות והקרבתי כמעט שבוע מהחופשה. ואוו! רק כשמתקרבים באמת מגלים. מגלים אלמוגים שעירים, אלמוגים פרחוניים וכוכבי ים חמודים שנחים להנאתם על סלעים. מגלים דגים מצחיקים עם שיניים וכאלה רציניים עם שפם. מגלים יצורים שבכלל אי אפשר לדמיין ובצבעים חלליים אולטרה סגוליים.

מהרגע הזה ההנאה התחילה, ולמרות שחמש צלילות ביום יכולות להיות מתישות, אני רק חיכיתי לשוב ולהיפגש עם כל החברים הימיים החדשים שלי.

לפני החזרה לסידני העברתי עוד לילה בהוסטל בקיירנס שעליו אני חייבת להמליץ. בהוסטל בריכה מזמינה, בערב מוקרן סרט מלווה בפופקורן לכולם ובבוקר סוגרים את החוויה המפנקת עם פנקייקים על שפת הבריכה. כאחת עם נסיון בהוסטלים, ההוסטל הזה נכנס לטופ 3 שלי. ההוסטל נקרא Cairns Central YHAלפתיחת הכתובת במפה

שלוש האחיות. צילום: דנה אלמוזלינוס

טיול ל״שלוש האחיות״

לאחר ההפלגה הרגשתי שהצלילות השביעו את רעבוני לים, והסכמתי לשנות את הנוף ליום אחד. לקחתי רכבת של שלוש שעות מסידני ל- ״Blue Mountains Park" שבעיירה קטומבה (Katoomba). בפארק, נוף של מרבדים ירוקים מכל עבר ומופע מרכזי שהינו שלושה מצוקים מרהיבים המתנשאים מעל הכל, ואלו מהן "שלוש האחיות". ישנה אגדה שמספרת שהן היו שלוש אחיות שאביהן המכשף הפך לאבן בכדי שלא יאכל אותם יצור אכזר, אך הוא בעצמו הפך לציפור ולכן לא יכל להחזיר אותן לבנות אדם. הן הפכו למוקד עליה לרגל בזכות המחזה שהן יוצרות. היופי הוא שלא צריך לטפס שעות או לעבור מסלול מייגע בכדי לראות אותן – הן למעשה הדבר הראשון שנתקלים בו מייד עם הכניסה לפארק. אחרי קצת סלפי ובהייה בפלא המרשים אפשר לטייל בלי לחץ ולהנות מהמסלולים הקיימים בפארק. ישנם לא מעט שבילים, עם ובלי מפלים, קשים יותר וקשים פחות, ואני יכולה להעיד מהשניים שאני בחרתי, שלא תצאו מאוכזבים. גם העיירה עצמה נחמדה ורגועה ובה תמצאו לא מעט בתי קפה חביבים ואפשר בכיף להעביר בה לילה אם אתם אוהבים לקחת את הזמן. לפתיחת הכתובת במפה

טיול למקורות הסדרה "קרוב רחוק" ב- Palm Beach

אם נתקפתם בנוסטלגיה ויש יום יפה ובהיר שאתם לא בטוחים איך להעביר, סעו ל- Palm Beach, שימו את הפתיח של ״קרוב רחוק״ ביו טיוב (home and away theme song) ותחוו לרגע בלייב את שנות ה- 90 הטובות. גם פה תמצאו מסלול הליכה חביב המוביל אל מגדלור, ושני חופים שונים ויפים משני צידיו. מומלץ!

אז לסיכום

אוסטרליה זה לא רק קנגורו. קנו קרם הגנה טוב, נסו לגלוש, קחו את הזמן מתחת למים – אל תשכחו לנשום, תתעכבו, תחקרו ותתפעלו. בעצם, גם מעל המים.