בא לכם בטן-גב, אבל גם בא לכם לטייל, לאכול טוב, ולראות נופים עוצרי נשימה? טוסו לקייפטאון, ותודו לי אחר כך :)

איך מגיעים?

טיסה מתל אביב ליוהנסבורג עם אל על, ומשם טיסה לקייפטאון. מיוהנסבורג לקייפטאון טסנו עם Safair, הקונקשן שהיה זול יחסית. יש אופציה זולה יותר דרך חברה שנקראת Mango. הקונקשן הוא קצר (שעתיים) ולכן לא שווה להשקיע בטיסה שהיא לא low-cost. דרך נוספת להגיע לקייפטאון היא עם Ethiopian Airlines בטיסה מתל אביב לאדיס אבבה ומשם קונשקן לקייפטאון. שווה לבדוק את כל האופציות לפני שתקנו כרטיס טיסה.

איפה ישנים?

הרחוב הראשי בקייפטאון. צילום מתוך capetown.travel
הרחוב הראשי בקייפטאון. צילום מתוך capetown.travel

כדאי מאוד לישון באזור Greenpoint. בהתחלה ישנו 2 לילות בגאסטהאוס (בחדר פרטי) שנקרא never@home. מלא צעירים, צוות מלון ממש נחמד.. ארוחת בוקר לא כלולה במחיר אבל היא טעימה! תמורה ממש טובה למחיר. אחר כך עברנו (כי לא היה יותר מקום) לדירה דרך Airbnb – באותו רחוב של המלון. דירה מהממת! מאובזרת (יש הכל הכל) ובמיקום מעולה! הדירה נקראת Portside In Greenpoint. גם never@home וגם הדירה על אותו רחוב (Main Road). רחוב מלא בכל סוגי המסעדות ובתי הקפה, שוקק חיים ומרחק הליכה מה- Waterfront.

מה עושים?

סיורים עם מדריכים מקומיים

בכל יום יש מספר סיורים בחינם (שמתבססים על טיפים בסוף). אנחנו הלכנו לסיור גרפיטי שיוצא מ- Woodstock Exchange. כדאי להגיע קצת קודם ולאכול שם ארוחת בוקר, יש המון בתי קפה באווירה מגניבה. הסיור עורך בערך שעה וחצי, וזה ממש נחמד! זה איזור שלא תגיעו אליו בלי הסיור אז שווה בעיני!

הר השולחן. צילום: Unsplash
הר השולחן. צילום: Unsplash

הר השולחן

אנחנו טיפסנו למעלה. לקח לנו שעתיים וחצי אבל חייבת לציין שעיכבתי אותנו מאוד מפאת חוסר הכושר שלי. המסלול לא קל בכלל(!) אבל מומלץ מאוד! כדאי לצאת מוקדם ולהצטייד בהרבה מים ובכובע כי רוב המסלול לא מוצל. ירדנו חזרה ברכבל (כי כבר הייתי מעולפת). הרכבל לא זול, יש הנחה לסטודנטים (צריך להביא את הכרטיס איתכם). נוף מהמם ואתר חובה!

סיור יינות

עשינו סיור מאורגן דרך הסוכנות "Wine Flies" סופר סופר מומלץ! שתינו כ- 20 יינות שונים, נופים מדהימים, ארוחת צהריים טובה ואווירה מהממת. עלה 700 ראנד כולל הכל לאחד.

חוף קליפטון. צילום מתוך cliftonsharkfiles.com
חוף קליפטון. צילום מתוך cliftonsharkfiles.com

חופים

  • Clifton 2nd beach, חוף מבודד ומהמם.
  • Camps bay, חוף יותר ״רגיל״ מבחינת החוף עצמו אבל הנוף מסביב מהמם ויש מלא מסעדות באיזור. שניהם חופים שפונים לאוקיינוס האלנטי (אז הים קפוא).

ראש האריה (lions head)

מסלול הליכה (לקח לנו שעה לעלות). הרבה יותר קל מהמסלול של הר השולחן. יצאנו ב- 5 בערב כדי לראות את השקיעה. מדהים! לא לוותר.

הגן הבוטני

גן ענקי מטופח בטירוף. מומלץ להביא אוכל ולעשות פיקניק שם. אנחנו הלכנו ביום רותח והיה לנו חם מדי אז חתכנו מהר.

מרכז בילוי של ממש. צילום: Getty images
מרכז בילוי של ממש. צילום: Getty images

קניון

הקניון נקרא V&A ונמצא בוואטרפרונט – ענק, יש שם הכל. ניתן לראות באתר הקניון את מבחר החנויות. מאוד כיף להסתובב בו במהלך היום וגם בערב. האווירה כמובן שונה בין היום ללילה, אבל בשני המקרים יהיה לכם כיף.

כף התקווה הטובה

שכרנו רכב ליום אחד דרך טריפתי, יצא 350 ראנד כולל GPS. (שימו לב שנוהגים שם בצד ימין ועל הילוכים). הנסיעה לשם פשוט הכי יפה שעשיתי! מומלץ לנסוע דרך כביש האגרה שנקרא Champmans Peak, דרך מהממת! (האגרה היא 40 ראנד). בדרך לכף התקוה הטובה עצרנו בכמה מקומות:

ממש אהבנו את Klak Bay – מקום עם הרבה מסעדות וחנויות חמודות. מקומי המליץ לנו על המסעדה Cape Of Cuba. יש שם את המוחיטו הכי טעים ששתיתי בחיים! וחבר שלי מעיד שההמבורגר שלהם מעולה (המבחר לצמחוניים לא משהו).

אחכ עצרנו ב- Simons Town. המקום עצמו פחות יפה לשוטט בו אבל אומרים שיש שם מאכלי ים טובים. שם חובה חובה לעצור בחוף של הפינגווינים! יש כניסה מתויירת שעולה כסף, ומימינה יש שביל ארוך שלאורכו ראינו כמה וכמה פינגווינים ממש ממש מקרוב ובסוף השביל מגיעים לחוף מושלם! מים טורקיז ופינגווינים שוחים ממש לידך! שימו לב, החוף בתשלום.

משם המשכנו לכף התקווה הטובה שהיא הנקדה הכי דרומית בחלק הדרום-מערבי של יבשת אפריקה.

כף התקווה הטובה. צילום: Unsplash
כף התקווה הטובה. צילום: Unsplash

איפה אוכלים?

בכל מקום, כל הזמן, וכמה שיותר! ועכשיו ברצינות – היה לנו טעים וזול בכל מקום שאכלנו בו. אהבנו במיוחד את המסעדה ההודית Bukhara (היקרה יחסית) בקומה השניה בקניון, במרפסת שפונה לים. גם ההמבורגרים של המסעדה שצמודה למלון שהיינו בו מוצלחים. ההמבורגר הצמחוני הכי טעים שטעמתי, וחבר שלי מעיד שגם ההמבורגר הרגיל ממש טוב.

לא לוותר על שוק האוכל בוואטרפרונט. במילה אחת – יאמי!

איך מתניידים?

יש אוטובוס תיירים שמגיע לכל האתרים התיירותיים. גם דרך טובה לראות את העיר וגם דרך מעולה להתנייד ולרד בכל תחנה של האוטובוס שיש לכם מה לעשות בסביבתה. היתרון של אוטובוס התיירים שהוא מביא אתכם לכל מוקדי התיירות הכי מעניינים. מעבר לזה, לקחנו מונית ממש לכל מקום. בכלל לא יקר ונוח.