במהלך שהיה של ארבעה לילות בלוס אנג׳לס, החלטנו הפעם לעשות משהו פראי וללכת לשני פארקים לאומיים של ארצות הברית – פארק יוסמיטי ופארק סקויה.

פארק יוסמיטי

פארק יוסמיטי - טבע עוצר נשימה. צילום: Shutterstock
פארק יוסמיטי – טבע עוצר נשימה. צילום: Shutterstock

נחתנו בשדה התעופה LAX ב- 6 בבוקר ומשם לקחנו רכב של חברת Alamo אותו הזמנו מראש בטלפון דרך מוקד ההזמנות שלהם בארץ. חשוב לזכור שהשעה בה לוקחים את הרכב זו השעה שצריך להחזיר את הרכב, כל שעת איחור זה 20 דולר (עפ״י החוזה שלנו) כך שלפעמים שווה לקחת את הרכב לפי השעה בה תרצו להחזירו, ובנתיים לאכול איזה ארוחת בוקר בטרמינל. ממליצה מאוד לשכור GPS או לחילופין להגיע עם חבילת גלישה ולהשתמש ב- Waze או ב- Google Maps לניווט בכבישי ארה״ב.

הנסיעה ליוסמיטי לקחה 5 שעות, עם עצירות אוכל. הדרך ממש נחמדה, מלאה באאוטלטים ומותגים אמריקאים, כאלה שאתה צריך להזכיר לעצמך שהפעם אתה בטיול טבע, אז לא עוצרים ;).
יוסמיטי הוא פארק ענק המשתרע על פני שטח של למעלה מ- 3,000 קמ"ר והוא אחת האטרקציות המתוירות ביותר. הוא כולל מפלים מדהימים, מסלולי טיול, נופים מקסימים והמון אטרקציות. אני ממליצה להקדיש לו 3 ימים לפחות, לנו היו יומיים אז ניסינו לעשות כמה שיותר ביומיים האלו.

מפת יוסמיטי פארק. צילום מתוך: nps.gov

הגענו לפארק ב- 14:00 בצהריים והתחלנו את מסלול הטיול. הגענו לפארק מהכניסה הדרומית. מומלץ בכניסה הראשונית לפארק לעצור במרכז המבקרים ליד הכניסה לפארק. במרכז המבקרים תקבלו מפה, והסבר מאוד מקצועי לאן מומלץ ללכת בהתאם לזמן שיש לכם ולמזג האוויר באותו היום. באותו יום היינו עייפים אך עדיין רצינו לנצל את היום, אז עשינו את כל מה שאפשר לעשות עם רכב. מומלץ: לקנות ממתקים ואוכל לפני שמגיעים לפארק. גם בתוכו אפשר למצוא חנויות נוחות. אבל הן יקרות ולא מציעות מבחר רחב.

לינה: אנחנו ישנו בעיירה Oakhurst במלון Best Western. חובה להזמין לינה מראש. העיירה נמצאת כ- 20 דקות נסיעה מהכניסה הדרומית של יוסמיטי ומלאה במסעדות וחנויות נחמדות. אני מאוד ממליצה על מסעדה מקסיקנית שנקראת: El Cid Mexican Cuisine‬ נמצאת כ- 5 דקות נסיעה מהמלון בו ישנו. המלון לא להיט, אבל כנראה אלו המלונות באזור, רמה של 3 כוכבים במחיר של 150 דולר ללילה.

יום ראשון – יוסמיטי ואלי

התצפית מה- Half Dome. צילום: גל סובול

כאמור, ביום הראשון היינו כל היום עם הרכב והמסלול היה מדהים. תצפיות עוצרות נשימה, הרבה נסיעה מעניינת, ונופים שאין כמותם. הפארק מחולק לכמה איזורים, ביום זה עשינו את ה- "יוסמיטי ואלי". היוסמטי ואלי זה כשעה וחצי נסיעה מהכניסה הדרומית. אבל הנסיעה יפה ואיטית (יש בפארק הגבלת מהירות ל- 35 מייל) להלן הנקודות שאסור לפספס בואלי:

Lower Yosemite Fall – מדובר במסלול קצר ולא קשה. צריך רק לבדוק אם המפל זורם בתקופה בה תגיעו. המסלול מעגלי באורך של 1.7 ק"מ ולוקח כחצי שעה. יש את המפל העליון – Upper Yosemite Fall שהוא יותר מרשים (במידה ויש מים). המסלול הוא מעגלי, אורכו 11 וחצי ק"מ ולוקח כ- 5 שעות. מאוד מומלץ!

אגם המראה – בקיץ הוא כמעט ולא זורם, אבל הנופים מאוד יפים. ניתן לראות ממנו את ההאף דום, ואת הגלייזר פוינט. המסלול הוא חצי שעה הליכה.

Half Dome – התצפית מדהימה ביופיה, אסור לפספס. אנחנו הגענו ישר לתצפית ברכב. ניתן להגיע בטיפוס שלוקח כ7 שעות 22.5 ק"מ. המסלול מעגלי ונחשב קשה. אם יש לכם זמן ומרץ, לכו על זה.

Glacier Point – עוד תצפית שאסור לפספס, הגענו אליה ברכב. ניתן לעשות את מסלול הטיפוס. לוקח בין 8-9 שעות ונחשב קשה.

אזור הואלי הוא האזור העיקרי של היוסמיטי ויש בו עוד המון מסלולים. אני ממליצה לשלב תצפיות שניתן להגיע אליהם ברכב עם עוד כשני מסלולים רגליים, או לעשות את הואלי ביומיים (אי אפשר להספיק הכל ביום אחד).

יום שני – Wawona area

פינת חמד אמיתית. צילום: גל סובול
Swimming Bridge Pool – פינת חמד אמיתית. צילום: גל סובול

אזור זה ממש קרוב לכניסה הדרומית. ניתן להשאיר את הרכב במרכז המבקרים שקרוב לכניסה וללכת ברגל למסלולים.

Wawona Meadow Loop – טיול הליכה חביב, עם נופים שונים מאלו של הואלי. הטיול בתוך יער, וניתן לראות בעלי חיים מסתובבים ביער. מדובר בהליכה איטית של 5.6 ק"מ כשעה וחצי הליכה, מסלול מעגלי. מאוד מאוד רגוע, אפשר לעצור ולעשות פיקניק באמצע.

Swimming Bridge Pool – זו הסיבה שבגללה שווה להישאר באזור הזה! מדובר באגם ענק יפה, ומלא מים בכל עונות השנה. אין כמעט אנשים ואפשר לשחות ולעשות פיקניק מחוץ לאגם. מגיעים לאגם בהליכה של כ- 20 דקות, ואנחנו בילינו שם משהו כמו 3 שעות. מומלץ בחום.

ה- היילייט של הטיול. צילום: גל סובול

Sentinel Dome – החוויה הכי מסעירה בטיול! אנחנו חזרנו ברכב לאזור של הגלייזר פוינט, ומשם יצאנו לטרק הזה. מומלץ לשלב את הטיול הזה ביום בו מטיילים בואלי, אבל העיקר לא לפספס את זה. 3 ק"מ של הליכה והסוף מאוד תלול עד שמגיעים לקצה, אבל שווה כל רגע. התצפית משקיפה על הפארק ב- 360 מעלות, פשוט מרהיב! אפשר לעשות את העליה לקראת אחר הצהריים ואז לראות משם את השקיעה, אבל אז תצטרכו פנסים לירידה. לא לבעלי לב חלש.

יום שלישי – נסיעה ליער סקויה

קמנו מוקדם ויצאנו לסקויה. נסיעה של כ- שעתיים מ- Oakhurst. באותו יום היה עלינו להגיע חזרה ללןס אנג'לס בערב, אז היינו חייבים להיות יעילים. מה שכן, יום אחד בסקויה מספיק לגמרי.

יער סקויה, הוא פארק לאומי המלא בעצי סקויה ענקיים ובתוכו נמצא העץ הותיק והגדול ביותר בעולם. הפארק מאוד מסודר וידידותי למשתמש. באזור הצפוני יש את "קניון קינג" אנחנו לא הספקנו להגיע אליו, אבל אומרים שמאוד מומלץ למי שיש זמן. יש בפארק תחבורה ציבורית מצוינת הכוללת אוטובוסים שמגיעים כל רבע שעה ועוברים בין כל הנקודות המומלצות. עם זאת, אנחנו היינו נאמנים לרכב שלנו.

נקודות שאסור לפספס

עץ הסקויה הגדול בעולם. צילום: גל סובול

General Sherman Tree – העץ הגדול ביותר, סביבו יש עצים גדולים פחות אך עדיין ענקיים. מאוד מרשים.
Moro Rock – התצפית הגבוהה ביותר של הפארק. הטיפוס אליה הוא במדרגות והוא לא קל, אבל שווה את זה.
Tunnel Log – שם יש עץ שנפל על הקרקע ויש אפשרות לעבור בתוכו עם הרכב. חווייתי ושווה צילום.

ישנם עוד מסלולים רבים עליהם ניתן לקבל אינפורמציה במרכז מבקרים. יש סבירות גבוהה לראות דובים (לנו יצא לראות שלושה!) אז כדאי לבוא עם מצלמה שווה.

הדרך חזרה מסקויה ללוס אנג'לס לקחה לנו 4 שעות ובדרך עצרנו באוטלאט ממש שווה בעיר Tulam כי איך אפשר בלי קצת קניות. ברגע שמגיעים לעיר יש שילוט מאוד בולט לאאוטלאט.

אנחנו מאוד ממליצים על 4 ימים מלאים של טיול בשני הפארקים הללו, כל מה שהיה חסר לנו זה עוד יום אחד =).
חשוב לזכור שהנסיעה בתוך הפארקים היא איטית, תלולה מאוד, ומחייבת ערנות.