Blue Mountain
Blue Mountain. צילום: שיר אייל

ברגע שאני יורדת מהאוטובוס אני מרגישה את זה. קור. אבל לא סתם קור, קור כמו שבחיים עוד לא הרגשתי. נכון שתמיד אומרים את הביטוי "קור חודר עצמות" אז אתם חושבים שזה רק דימוי? אז זהו, שלא! מי שאמר את זה כנראה כבר ביקר בטורונטו בחורף. מינוס שבע מעלות אבל מרגיש כמו מינוס עשרים. קור כזה פוגע בכם כאילו פיצצו אתכם בבטן עכשיו במשחק מחניים. אני חוטפת את המזוודה ומטיסה את עצמי למקום הקרוב ביותר עם חימום, אין מצב לסיגריה. "יופי! מה אנחנו אמורות לעשות פה סופ"ש שלם, בקור הזה?" שיר עוד שנייה בוכה שאנחנו עומדים בתור לקבל את החדרים במלון. אני והדר מסתכלות אחת על השניה, מבסוטות. ואז שתינו מסתכלות על שיר וביחד אומרות: "סקי". שיר מסתכלת עלינו מבולבלת: "מה? פה? איפה? אני בכלל לא יודעת לעשות סקי! ולא הבאתי ציוד! וזה בטח ממש יקר, צריך להשכיר ציוד ואוטו… אין מצב. אני לא יכולה לבוא."

חשוב לציין – כי רשימת החוקים לחופשת סקי למתחילים חל על כל אתרי הסקי בעולם ולא רק לאתר הסקי אליו נסענו.

חוק מספר 1 לחופשת סקי למתחילים: בדוק את השטח.

מומלץ להיכנס לאתר האינטרנט של האתר (הסקי) או להתקשר אליו, כיום לפני שאתם מגיעים, ולבדוק שיש תנאי מזג אוויר מתאימים לגלישה. מספיק שיורד קצת שלג והאתר לא פעיל. אתם לא רוצים להגיע לאתר ולגלות שהוא סגור. ובידקו את שעות הפתיחה והסגירה של האתר, אתם רוצים להגיע בפתיחה ולהפסיק בדקה שסוגרים את האתר (בסביבות השעה 17:00). חבל על הזמן.
לא יכולנו לצאת בהרכב יותר מגוון מזה: הדר כבר שנים עושה סנו-בורד, שיר תעלה היום פעם ראשונה על מגלשיים ואני לא עשיתי סקי מאז שהייתי בת 12, חלודה. באוטו בדרך לאתר הסקי BLUE MOUNTAIN אנחנו מצלמות כמעט לכל אורך הדרך. הנוף מהמם! ועכשיו שהכל מכוסה שלג אז יש הרגשה של חורף אמיתי. בארץ לא יהיה כזה דבר. שעה וחצי הנסיעה מטורונטו אל אתר הסקי. כל הדרך אנחנו שרות עם הרדיו באוטו שהשכרנו ליד המלון וטוחנות את הפופקורן בטעמים שקנינו מראש לדרך (מומלץ!).

חוק מספר 2 לחופשת סקי למתחילים: תאכלו ותשתו. והרבה!

חוץ מהעובדה שאוכל ושתייה זה תמיד כיף, אתם צריכים את האנרגיה. לא תמיד מרגישים את זה אבל סקי זה ספורט לכל דבר וכמו שאתם חוזרים מחדר כושר ובא לכם ל"קרנף" את הדלת של המקרר, גם כאן תחזרו מורעבים. אז נא להצטייד בהתאם. ממליצה שלא לשתות שתייה חריפה במהלך היום. עזבו את העובדה שזה לא באמת מחמם אתכם, כמו שלימדו אתכם (כנראה אלכוהוליסט שחיפש תירוץ לשתות גם במעמד זה), זה גם מעייף. אתם לא רוצים לחזור באמצע היום הביתה.
כבר מרחוק אפשר לראות את ההר, מחכה לנו. "אני לא מאמינה שאשכרה הסכמתי לבוא איתכם. אני בחיים לא עשיתי סקי. זה נראה מפחיד,זה תלול!!! מה אתן פסיכיות?! אין מצב שאני עושה את זה!" שיר ממשיכה עם ההתבכיינות. אני והדר ממהרות להרגיע: "שירוש, די! אנחנו מבטיחות לך שגם אם בחיים לא עשית סקי עד היום, עד אחרי הצהריים אנשים יאכלו פה את האבק… את השלג שאת תעיפי עליהם".

חוק מספר 3 לחופשת סקי למתחילים: סקי-פס. זה לא שם של פוקימון בכלל?

סקי-פס הוא כרטיס הכניסה שלכם לאתר וכרטיס הכניסה שלכם לרכבל שייקח אתכם לפיסגת ההר ממנה תתחילו לגלוש. כרטיס כזה עולה בסביבות ה- 40$ לאדם באתר זה (כמובן בהתאם לגיל ולשיא העונה). הכרטיס מתלבש על חליפת הסקי שלכם, אל תורידו אותו!

חוק מספר 4 לחופשת סקי למתחילים: לוגיסטיקה.

ציוד לסקי כולל את החלק היותר אופנתי ואת החלק הפחות אופנתי. יכולים לנחש מה זה מה? נכון! החלק האופנתי הוא באיזה צבע המגלשיים שלך והחלק הפחות אופנתי זה חליפת הסקי המזעזעת שלך (צבע צהוב זוהר מישהו?). אם סיימתם את יום הגלישה הראשון שלכם ואמרתם לעצמכם שמצאתם את יעודתכם להיות גולשים מקצועניים – רוצו לחנות הקרובה וקנו לכם חליפת סקי וציוד שישמשו אתכם מעכשיו והאלה. ואם אתם, כמו שירוש ההיסטרית שלנו, לא באתם מוכנים עם ציוד מתאים – אל דאגה. בכל האתרים קיימות חנויות להשכרת ציוד לסקי (לבוש ומגלשיים/ סנו בורד). בכל מקרה, תבקשו שיתאימו לכם את החליפה למידה שלכם ותבדקו שנוח לכם בתוכה. את המגלשיים יתאימו למידת הנעליים שלכם במקום. מקצוענים.

אז לבוש לסקי? יש. ציוד לסקי? יש. סקי-פס? על החליפה. אפשר להתחיל.

שיר מתלהבת שהיא מסתכלת לכיוון פיסגת ההר: "יאללה, בואו נעלה!" "אה, אה, לאן נראה לך שאת הולכת?" אני עוצרת אותה. "נראה לך שאת ישר עולה לפיסגת ההר? את תרדי ממנה בתוך כדור שלג! בואי נתחיל מהיסודות".

חוק מספר 5 לחופשת סקי למתחילים: תתחילו בקטנה.

לא יודעים לגלוש עדיין? אל תיכנסו עם הפנים בתוך השלג. תילמדו קודם את התנוחות היסודיות ואת הדרך לגלוש כמו שצריך בלי לשבור יד או רגל. כמעט בכל אתר סקי תוכלו, תמורת סכום סמלי, לקבל מדריך סקי שיעשה לכם קורס גלישה קצר או ארוך. באתרים כמו "קלאב-מד" באירופה, במשך כל השבוע ילווה אתכם מדריך צמוד. עצה שלי: מתחילים? הצמידו אליכם מדריך עד שתרגישו מספיק בטוחים בעצמכם שאתם יכולים לגלוש לבד. (כמו שיטת לימוד נסיעה על אופניים).
אז אני מתחילה ללמד את שיר לגלוש. התנוחות היסודיות: צ'יפס, פיצה. (דמיינו עם הרגליים – לא ככה! סוטים!). מתחילות במסלול גלישה של הילדים הקטנים ומרגישות כמו מפגרות אבל שיר מתלהבת מיישום החומר הנלמד. היא אחרי חצי שעה כבר יודעת לגלוש. אני גאה בעצמי – איזו מורה למופת!
אז אנחנו עולות שלב וממסלול הילדים אנו מתחילות לעלות במעלי ההר. המסלול הראשון מתון יחסית, השני קצת יותר תלול, השלישי מאתגר והרביעי – איך נאמר את זה בצורה יפה? יטריף לכם את רבי ויעיף לכם את הפוני! ושלא תבינו לא נכון, במהלך היום אנחנו מחליקות ונופלות על התחת כל כך הרבה פעמים וצוחקות בטירוף. כיף!
בסוף היום, כמו שהבטחנו, כולם באמת אכלו את השלג שהשארנו מאחורינו ושיר הפכה לגולשת מדופלמת. "את האמת, תודה בנות שגררתם אותי לזה. היה מדהים. מתי עושים את זה עוד פעם?"

Lets talk about money…

אתר סקי טיפוסי
אתר סקי טיפוסי. צילום מתוך: burton.kontain.com

מחיר חופשת סקי נקבע על פי מה שתרצו לכלול בחבילה המושלמת שלכם. יכול להיות שתרצו לגלוש רק יום אחד ויכול להיות שתרצו חבילת סקי של שבוע. יכול להיות שכדי להגיע לאתר תצטרכו להשכיר מכונית או לקחת הסעה באוטובוס. כל המרכיבים האלה יכולים ליצור לכם מחיר כזה או אחר. מחיר כללי לחופשת סקי של שבוע כוללת חבילה של טיסות, מלון+פנסיון מלא, ציוד סקי, סקי-פס, ומדריך צמוד במשך כל החופשה תעלה לכם בסביבות ה-1400 אירו לזוג. אם אתם, כמוני, רציתם להעביר יום בגלישה ולחזור בערב הביתה אז תצטרכו לשלם רק עבור ציוד וסקי-פס, יעלה לכם בסביבות ה- 80 דולר לאדם. ממליצה לעשות סקר שוק רציני לפני שאתם מחליטים על החבילה שלכם. קחו בחשבון את כל המרכיבים שאתם צריכים ואל תתפשרו על נוחות – אתם בחופשה להזכיר לכם…

ואתם, שעכשיו מצויידים בכל המידע הדרוש לגולשים מתחילים מוזמנים לצאת לדרך. אל תישכחו לבוא מוכנים עם הרבה אנרגיה ומצב רוח טוב ותהיה לכם אחלה של חופשת סקי. אני חייבת להרגיע כאן את האווירה – לגלוש זה לא קשה וכולם יכולים! כמו ליסוע על אופניים, כמו לקרוא ולכתוב. זו רק שאלה של תירגול, ותירגול אומר לגלוש הרבה, ככה שזה עוד יותר כיף. ומשהו אחרון: אל תפחדו ליפול, אם נפלתם קומו ותתחילו לגלוש שוב – זה ברור?!