עודכן נכון ל- 5.10.2018.

לפני שאני מתחיל לתאר היכן תוכלו ליהנות מתרבות הצריכה האמריקאית (הטכנולוגית במקרה הזה), אצטרך לנפץ, למי שעוד לא יודע, את המיתוס שבארה"ב מחשבים הם זולים יותר מבארץ. ובכן, לרוב, כן תוכלו למצוא את דגם המחשב המבוקש בהשוואה למחיר שבארץ בזול יותר, אך לא בהרבה. הסיבה לכך נובעת מכך שישראל כבר מזמן עומדת בקדמת הצריכה הטכנולוגית, מסחר גלובאלי ותחרות במשק הישראלי למוצרי טכנולוגיה.

בארה"ב, וברוב מדינותיה יש מיסים, בדיוק כמו בארץ. רק שבארה"ב, המחיר מוצג ללקוח ללא מע"מ (או מסים כלשהם) לכן על כל מחשב שתמצאו ותחשבו את עלותו בשקלים לפי דולר יציג, אל תשכחו להוסיף את המסים הרלוונטיים לאותה מדינה (בניו יורק 8.875% נכון לספטמבר 2018). לדוגמה: מחשב שעולה בניו יורק $399 יעלה לכם בעצם $434 עוד לפני שנכנסתם לארץ.

 

B&H

B&H ה-חנות לצילום ומחשבים
B&H ה-חנות לצילום ומחשבים. מתוך אתר: ronmart.smugmug.com

למי שלא יודע, החנות בבעלות יהודית חסידית וכך גם שעות הפתיחה שלה. החנות סגורה בשבתות (בשישי מוקדם) וכמובן בחגים ומועדים יהודיים. החנות המתרחבת מדי שנה ומציעה מגוון רחב של מחשבים, ציוד נלווה וציוד צילום. תוכלו לדבר שם עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם לבחור את המחשב הבא שלכם. אחרי שתבחרו את המחשב הבא שלכם, תבצעו את ההזמנה באחת מעמדות ההזמנה, תקבלו קבלה שאותה תצטרכו להציג בעמדת התשלום שנמצאת בקומה התחתונה. לאחר מכן, ממש כמו בסרט נע, תגיעו לעמדת האספקה. אם אי פעם רציתם להרגיש איך זה להיות תוצר קטן במפעל – זה המקום! באתר שלהם תוכלו לראות לוח שנה עם הימים בהם החנות סגורה. הכי לא מומלץ להגיע – בימי ראשון.

כתובת: מידטאון ווסט. פינת רחוב 34 והשדרה ה- 9.
אתר:  www.bhphotovideo.com

 

Best Buy

אלפי אנשים ביום. צילום: bestbuy.com
אלפי אנשים ביום. צילום: bestbuy.com

רשת גדולה של חנויות אלקטרוניקה ועוד. בסט ביי הייתה נפוצה בשנות ה- 80, ירדמה מגדולתה וחזרה שוב לגדולתה בסביבות 2010. יש להם מעל 1000 חנויות בארה״ב ובמנהטן בלבד יש להם 7 סניפים. במבצעים מיוחדים, בסט ביי אפילו מציעים מחשבי אפל בפחות מחנויות אפל עצמן. זה לא קורה לעתים קרובות, אבל שווה בדיקה. בסט ביי מציעים מחשבים, ציוד היקפי, מכשירים סלולרים, תחום הסאונד, תחום הצילום, מכשירי חשמל, משחקי מחשב ועוד. יתרון גדול הוא שאפשר תמיד להזמין מוצרים אונליין ולבקש איסוף בחנות.

כתובת: השדרה החמישית – 529 5th Ave, New York. יש להם עוד 6 סניפים במנהטן.
אתר:  www.bestbuy.com

 

Adorama

Adorama מתמחים במצלמות וציוד צילום
Adorama. מתמחים במצלמות וציוד צילום. מתוך אתר: adorama.com

חנות גדולה מאוד ויחסית חדשה בתחום. הם מתמחים בעיקר במצלמות וציוד צילום אך תוכלו למצוא גם מחשבים ושאר ירקות.

כתובת: צ'לסי. על רחוב 18 בין השדרה ה- 5 ל- 6.
אתרwww.adorama.com

 

 

 

 

הערות:

  • תמיד כדאי להשוות מחירים, לפעמים ב- eBay תמצאו את המוצר הזול ביותר.
  • לרוב, לא תמצאו מוצרים של אפל (Apple) בזול יותר מאשר באפל סטור. לעתים רחוקות בבסט ביי תמצאו מחשבי מק זולים במעט מבחנויות אפל.
  • אל תשכחו להוסיף מע"מ על מוצרי אלקטרוניקה כשתכנסו לארץ ותעברו במסלול האדום במכס (לאלו שמתכוונים לעשות כך – מומלץ).
  • תמיד שווה לבדוק אם אין לכם איזה מכר שלו יש מכר שלו יש דוד ישראלי שלו יש חנות בניו יורק – אולי דווקא שם תמצאו את המחיר המיוחד שאתם כישראלים מצפים לו…