בדרך מסרגנס לואדוץ
בדרך מסרגנס לואדוץ. צילום: יהודה היינוביץ'

סופ"ש האחרון שהיתה לי שהייה בציריך, החלטתי לשם שינוי לצאת מהעיר ומכיוון ולאף אחד מהצוות לא ממש התחשק לקום מוקדם בשבת בבוקר ולצאת לטייל נסעתי לבדי. תמיד עניין אותי ללכת למקומות הקטנים והנידחים ששומעים עליהם רק בטריוויה וגיליתי שאחד המקומות האלה לא כל כך רחוק מציריך – שעה וחצי בערך כל כיוון בנסיעה. רק בשביל הנסיעה לשם זה היה שווה את זה – אי אפשר להסביר במילים את היופי של הנופים בדרך – פשוט מדהים.

הרחוב המרכזי של ואדוץ. תיבות נגינה מתנגנות בכל מקום
הרחוב המרכזי של ואדוץ. תיבות נגינה מתנגנות בכל מקום. צילום: יהודה היינוביץ'

ליכטנשטיין, נסיכות קטנה מאוד במרכז אירופה בראשה עומד נסיך. המדינה נקראת על שם שושלת ליכטנשטיין, משפחה עשירה שקנתה קרקעות מאוסטריה וצ'כיה. ליכטנשטיין גובלת בשוויץ ממזרח ובאוסטריה ממערב. מדינה קטנה ויפיפה ולה נופים מרהיבים ביופיים. גם בואדוץ עצמה, בירת ליכטנשטין הנופים עוצרי נשימה במיוחד כשעולים ברגל לגבעה שעליה הטירה המפורסמת. כיצד מגיעים: מתחנת הרכבת הראשית של ציריך לוקחים רכבת לסרגנס ושם תופסים אוטובוס לואדוץ שכן בליכטנשטיין יש רק אוטובוסים. כרטיס משולב רכבת+אוטובוס הלוך ושוב עלה לי 70 פראנק שוויצרי רוכשים אותו במכונה בכל תחנת רכבת. טיפים מנסיוני הדל: שבו ברכבת לסרגנס בצד השמאלי של הקרון (ובחזור ההיפך) שכן הנוף לאורך הנסיעה ליד אגם ציריך ומול ההרים מדהים. בואדוץ נפתח מרכז המקרים בשעה 9 שם ניתן לקבל מפה והסברים ושם גם החתמתי את הדרכון שלי בחותמת של ליכטנשטיין תמורת 3 פראנקים.

טיפוס במעלה הגבעה לטירה
טיפוס במעלה הגבעה לטירה. צילום: יהודה היינוביץ'

המסלול לגבעה אורך כ 30 דקות כל כיוון, בדרך נפרס נוף עוצר נשימה של ואדוץ והמסלול עצמו בשביל ירוק וקסום כשבדרך מוצבים שלטים עם הסברים קצרים על ההיסטוריה של ליכטנשטיין. מלבד הנופים ניתן להסתובב קצת בעיר שהיא בערך שני רחובות וחצי לשבת בבית קפה ולשמוע את תיבות הנגינה המנוגנות ברחוב. אופניים זה קטע חזק שם, בכלל בשוויץ ניתן לשכור ולעשות טיול מדהים. בפעם הבאה…

 

נוף הנסיעה ברכבת מציריך לסרגנס
נוף הנסיעה ברכבת מציריך לסרגנס. צילום: יהודה היינוביץ'