אם הגעתם לפה, כנראה שמישהו שאתם מכירים כבר היה ביפן, ואמר לכם "אתם חייבים לנסוע ליפן". גם אם עוד לא אמרו לכם שאתם חייבים לבקר בארץ היפה הזו, יש איזושהי תודעה כזו לגבי יפן שזו ארץ שחייבים לבקר בה. הכל אמת. ביפן תראו נופים קסומים, תרבות עשירה, אנשים עם עולם תוכן עמוק, מסורת מרהיבה ורבת שנים, אוכל טרי וטעים, מה לא ובקיצור, תאווה לכל החושים. אם בא לכם לנסוע למקום שבו כל רגע בטיול שלכם יהיה חוויתי ומיוחד, סעו ליפן.

תרבות ומסורת ביפן. צילום: תום לב
תרבות ומסורת ביפן. צילום: תום לב

יש כל כך הרבה דרכים לטייל ביפן, ואין דרך אחת נכונה. אם זו פעם ראשונה ביפן, אני ממליץ מאוד לנסוע לשבועיים-שלושה ובמסע אחד לספוג כמה שיותר מהארץ המדהימה הזו. אני מניח שהתהיה הראשונה שעולה לכם לראש היא שיפן בטח מאוד יקרה וטיול של שבועיים ביפן יהיה יקר להחריד, אך תרשו לי לנפץ כמה מיתוסים, יפן לא מאוד יקרה. למעשה היא זולה מלא מעט יעדים באירופה ובוודאות יותר זולה מישראל, אפילו בבתי מלון.

מה תקראו בכתבה זו

  • תקופה מומלצת לטיול ביפן
  • אפשרויות לטיסות זולות
  • דרכי נסיעה ביפן ועלויות שונות
  • דרכי התמצאות וניווט ביפן
  • יעדי טיול מומלצים
  • אטרקציות חובה ביפן

מתי מומלץ לבקר ביפן

פריחת הדובדבן ביפן. צילום: תום לב
פריחת הדובדבן ביפן. צילום: תום לב

ישנן שתי תקופות שמומלץ לבקר בהן ביפן, אביב (מרץ-מאי) וסתיו (ספטמבר-נובמבר). מי שמתעקש לעלות הכי גבוה שניתן להר הפוג׳י, הר הגעש הגבוה ביותר ביפן, אשר מהווה את אחד מסמליה הבולטים של יפן, יזכה לעשות זאת רק בין חודשי הקיץ (יולי-אוגוסט).

בתקופת האביב, למשך שבועיים-שלושה, מתקיימת פריחת הדובדבן הנקראת גם סאקורה, שזהו מחזה מרהיב ביופיו וקשה מאוד להישאר אדישים לצבעי הלבן-ורוד המכסים את נוף הטיול. התאריכים המדויקים לפריחת הדובדבן משתנים משנה לשנה ואזור לאזור ביפן. ניתן להתעדכן באתר הרשמי של Japan Rail Pass. בתקופת הסתיו תוכלו ליהנות מנשירת שלכת בצבעי צהוב-כתום-אדום מרהיבים ביופיים ואלו יכסו את הנוף שלכם במהלך הטיול. שתי התקופות המצוינות לטיול מבחינת מזג האוויר ובשתיהן הנוף יזכר לכם כאחד מדברים המשמעותיים בטיול.

איך מגיעים ליפן

לצערנו עדיין אין טיסות ישירות ליפן מישראל, נכון לספטמבר 2018, אך ישנן מספר אפשרויות להגיע ליפן יחסית בזול עם טיסות קונקשן למשל באמצעות Aeroflot דרך מוסקבה. אם קונים כשלושה חודשים מראש אפשר למצוא כרטיסים אפילו בסביבות ה- $650-$800. לאחר מכן המחירים יקפצו ויעברו את ה- $1,000.

דרכי ההתניידות ביפן

ישנן שתי דרכים שהייתי ממליץ עליהן לטייל ביפן, אחת היא באמצעות מערכת הרכבות המהירות (שינקנסן) או באמצעות רכב שכור (צד הנהיגה ביפן הוא הפוך מישראל, כדאי לקחת בחשבון).

טיול ברכבות

מהיר כמו כדור - השינקנסן. צילום: תום לב
מהיר כמו כדור – השינקנסן. צילום: תום לב

אם אתם מטיילים בגפכם או בזוג, האופציה הכלכלית ביותר היא לטייל ברכבות באמצעות כרטיס ״חופשי״ לרוב קווי הרכבת ביפן. מערכת הרכבות ביפן מאוד יעילה ואפשר להגיע כמעט לכל מקום באמצעות התחבורה הציבורית. לאופציה זו יש שני יתרונות בולטים. האחד הוא שהרכבת (שינקנסן – Bullet Train) לעתים מגיעה לכ- 300 קמ״ש והיא הרבה יותר מהירה מרכב. לכן תגיעו מהר מאוד ליעדכם. היתרון השני הוא שהיא הרבה יותר זולה לזוג באמצעות כרטיס ״Japan Rail Pass״. ניתן לרכוש כרטיס ל- 7 ימים ב- $256, ל- 14 ימים ב- $408, ול- 21 ימים ב- $521 (המחירים נכונים לספטמבר 2018). חשוב לציין שאת הכרטיסים יש לקנות מראש בארץ אונליין באמצעות אחד מספקי הכרטיסים הרשמי. הכרטיסים מגיעים מאוד מהר באמצעות Fedex, בד״כ אחרי יומיים שלושה. בעבר לא היה ניתן לרכוש את הכרטיסים ביפן עצמה אלא מראש מחוץ לה, אך עכשיו ניתן לרכוש את הכרטיסים במספר תחנות מצומצם של הרכבת ובעלות מעט גבוהה יותר מאחר מראש. את ה- JR Pass צריך להפעיל באחת מתחנות הרכבת בהן ניתן להפעיל את הכרטיס. יש לבצע את ההפעלה, רק מהיום שבו רוצים לבצע את הנסיעה הראשונה ולא מהרגע שנוחתים ביפן על מנת לנצל את המרב מהכרטיס. ניתן לרכוש כרטיסים מראש כאן.

טיול ברכב

האופציה השניה היא לשכור רכב ולעשות את המעבר בין הערים באמצעות הרכב. יש מקומות שמאוד קשה להגיע אליהם ללא רכב, כמו למשל אזור שמורת הפוג׳י והעליה להר הפוג׳י. אם אתם מטיילים כמשפחה, אם אתם מעוניינים בגמישות מרבית ומעוניינים להגיע למקומות מיוחדים בדרכים, זו האופציה הזולה יותר והרלוונטית יותר.

תכנית ל- 18 יום טיול

המסלול האולטימטיבי, יהיה לנחות באוסקה, לבקר בה, בקיוטו ובהירושימה, משם לבקר ביפן המסורתית באזור האלפים היפניים ולאחר מכן להגיע למטרופוליטן של טוקיו ולהמריא חזרה משם. כפי שציינתי קודם, אין מסלול אחד נכון וככל שתעמיקו יותר באפשרויות, יהיה לכם קשה יותר להחליט. במקרה שלא תמצאו טיסה שנוחתת באוסקה וממריאה חזרה מטוקיו, האופציה לנחות בטוקיו ולהמריא חזרה מטוקיו היא לא רעה בכלל. אני מביא בפניכם הצעה ״לפי הספר״ אחת מני רבות לטייל ביפן.

נחיתה באוסקה

אוסקה מלאת חיים וצבע. צילום: תום לב
אוסקה מלאת חיים וצבע. צילום: תום לב

אוסקה היא העיר השלישית בגודלה ביפן, וכמו כל עיר גדולה, יש לה הרבה מה להציע. תוכלו להגיע למרכז העיר בקלות באמצעות קו רכבת של חברת Nankai שיוצאת משדה התעופה קנסאי (Kansai) ומגיעה עד לתחנת Namba. הנסיעה אורכת בין 43-60 דקות, תלוי בסוג הרכבת. אם יש לכם מספיק זמן, אם הגעתם בטיסה אחה״צ ועליכם ללון בה, אוסקה היא בהחלט יעד שתמצאו מה לעשות בו. אך עם זאת, לא הייתי מגדיר את אוסקה כיעד חובה. במידה וכן תרצו לבלות בה יום או מספר ימים, תתחילו מרובע נמבה (Namba), תוכלו לבקר באקווריום אוסקה המפורסם ובטירת אוסקה. אם אתם מחליטים להישאר יותר מלילה אחד באוסקה הייתי מציע לישון במלון Swissotel Nankai Osaka. הוא ממש סמוך לתחנת הרכבת Namba, סמוך לפארק Namba – פארק עירוני שממש כיף להסתובב בו וסמוך למדרחוב הקניות Dotombori.

קיוטו

קינקקוג׳י - מקדש הזה בקיוטו. צילום: תום לב
קינקקוג׳י – מקדש הזה בקיוטו. צילום: תום לב

קיוטו היא העיר השניה בגודלה ביפן והיא הייתה עיר הבירה בשנים 794-1868. למרות המודרניזציה שחדרה כמעט לכל מקום ביפן, קיוטו הצליחה לשמר בחלקים מסוימים שלה את הגוון המסורתי והמיוחד של יפן. תראו כמעט בכל פינה יפנים מתלבשים בלבוש מסורתי ומתהלכים ברחובות עם מטריות ומקל סלפי. תוכלו לבקר בבתי תה מסורתיים ואם יתמזל מזלכם, אף להיתקל בשעות הערב בגיישה אמיתית נוהרת לבית התה בו היא עובדת. האופי המסורתי של קיוטו נובע בעיקר מהימצאותם של מקדשים רבים הן בתוך העיר והן מסביבה. שני מקדשים מאוד מוכרים ומומלצים בשל יופיים והגנים שסביבם הם מקדש הזהב – קינקקוג׳י ומקדש הכסף – גינקקוג׳י. אין ספק שזהו מונומנט תיירותי אך שווה את הביקור. מקדש הכסף סמוך לדרך הפילוסוף המפורסמת בקיוטו ואפשר לעשות את שניהם יחד. בקיוטו יש גנים ציבוריים גדולים מאוד בתוך העיר. המלצה – קנו סושי בחנות נוחות Seven Eleven ופשוט תעשו לכם פיקניק קטן באחד הגנים.

ממליץ מאוד להגיע לפחות לאחד משני הפארקים בסביבת קיוטו: הראשון – פארק אראשיאמה ויער הבמבוק, והשני – מקדש פושימי אינארי – מקדש עם אלפי שערי טורי צפופים המייצרים שבילים שהרבה אנשים הולכים בהם ומצטלמים.

הירושימה

Genbaku Dome המבנה ששרד את פצצת האטום. צילום: תום לב
Genbaku Dome המבנה ששרד את פצצת האטום. צילום: תום לב

הרבה שואלים אותי אם כדאי להגיע עד הירושימה. התשובה שלי היא תמיד כן! (נחרץ). מהסיבה שהירושימה היא לא רק שריד להפגזת האטום במלחמת העולם השניה על ידי ארה״ב (מה שהביא לסיום המלחמה), אלא גם עיר שוקקת, עם לא מעט אטרקציות ייחודיות לה, האי מיאג׳ימה בסמוך לה מושך לא מעט תיירים ולבסוף, ללא שום התנצלות, הביקור במוזיאון השלום הוא אחד הדברים שהכי זוכרים מהטיול. בשום פנים ואופן לא הייתי ממליץ לוותר על הסיור במוזיאון. אפשר ללון במרכז במלון Hotel Hokke Club Hiroshima במרחק של כ- 15 דקות הליכה ממוזיאון השלום.

חצר בסגנון גן יפני במיאג׳ימה. צילום: תום לב
חצר בסגנון גן יפני במיאג׳ימה. צילום: תום לב

נגויה וביקור במפעל הייצור של טויוטה

אחד הדברים שהשאיר בי רושם אדיר בטיול הוא הביקור המרתק באחד ממפעלי הייצור של יצרנית הרכב היפנית טויוטה. ניתן להגיע לשם ברכבת ומומלץ לישון בעיר נגויה Nagoya הקרובה יחסית אל המפעלים. העיר נגויה היא עיר עם חיי לילה תוססים והייתי אומר אף עם אופי מיני בוטה. תפגשו בסרסורים שיזמינו אתכם למועדוני חשפנות ואף בתי בושת. יש במרכז העיר אפילו גלגל ענק, לא כל כך ענק, אבל מספיק גדול כדי לראות את העיר מלמעלה ולהתרשם. כדי להגיע בזמן לסיור שנקבע מראש במפעל הייצור של טויוטה, מומלץ לישון בנגויה. הביקור במפעל הוא באנגלית ובחינם, רק דורש תיאום ורישום מראש באתר של המפעל. אני מציע לבצע את הרישום לפחות מספר שבועות לפני הביקור במפעל. אסור להכניס למפעל מצלמות, אז לא תוכלו לתעד את פס הייצור המופלא הזה דרך העדשה, אבל תוכלו ליהנות מחווית הסיור ולהיות נוכחים ברגע יחיד במינו.

מפעל הייצור של טויוטה. צילום: תום לב
מפעל הייצור של טויוטה. צילום: תום לב

טאקיאמה

טקיאמה המסורתית. צילום: תום לב
טקיאמה המסורתית. צילום: תום לב

טאקיאמה (Takayama) היא עיירה בעלת אופי מסורתי, באזור הררי במחוז גיפו. טקיאמה יותר קטנה בגודל שלה וגם מרגישה יותר קטנה באופי שלה. בטקיאמה תוכלו לישון בבית אירוח מסורתי יפני הנקרא ״ריוקן״ Ryokan. ריוקן הוא בעצם פונדק דרכים יפני מסורתי שמקורו בתקופת אדו (1603-1868) אשר שימש את העוברים והשבים בדרכים ראשיות. הריוקנים המוצלחים יותר, מפעילים אונסן (מעיינות חמים נובעים) כחלק ממתקני בית הארחה. סגנון האירוח בריוקן הוא מסורתי ובד״כ תישנו על גבי פוטונים על מחצלות (טטאמי). תקבלו חלוק יפני מסורתי (יוקטה). ריוקן מומלץ הוא Ryokan Asunaro. בטאקיאמה מומלץ להסתובב בעיר העתיקה וברחוב הראשי, ליהנות משווקי הבוקר ג׳יניה מאה (Jinya Mae) בעיר העתיקה ומייגאווה (Miyagawa) על גדת הנהר, מ- 6:30 בבוקר ועד השעה 12 בצהריים. השווקים לא מאוד עמוסים, אך תוכלו ליהנות מרוכלים שיציעו לכם טעימות ממרכולתם וממטעמים יפניים מיוחדים. מומלץ לבקר ב- Shoren-ji Temple, מקדש בודהיסטי הנמצא על נקודה גבוהה וממנה תוכלו לצפות בעיירה טאקיאמה. בעיר טאקיאמה מתרחש פסטיבל פעמיים בשנה וליומיים בלבד בכל פעם: 14-15 באפריל ו- 9-10 באוקטובר. הפסטיבל הוא בעצם תהלוכה של יפנים בלבוש מסורתי, דוכנים בכל פינה עם אוכל מיוחד והרבה מאוד צבע. העיירה שבכל יום אחר יכולה להיות קצת ״מתה״ קמה לתחיה בימי הפסטיבל והיא מקבל אופי אחר לגמרי. הפסטיבל יכול להיות עמוס באנשים, אבל כמו כל התקהלות ביפן, תמיד הבלאגן שלהם נראה כל כך מסודר.

שירקאווה גו - כפר יפני מסורתי. צילום: תום לב
שירקאווה גו – כפר יפני מסורתי. צילום: תום לב

אם יש לכם יום נוסף באזור, מומלץ לבקר בכפר שירקאווה גו (Shirakawa-gō), כפר משומר שמראה איך חיו אנשי הכפר ביפן. הסיור אורך כחצי יום מחוץ לעיירה טאקיאמה.

האקונה

מבט על הפוג׳י מהרכבל בהאקונה. צילום: תום לב
מבט על הפוג׳י מהרכבל בהאקונה. צילום: תום לב

אזור האקונה, הוא אזור גדול ונחשב לאחד מאזורי הנופש של היפנים ותיירים מחוץ ליפן. אזור גדול השופע במעיינות חמים, בטבע עשיר ובתופעות טבע מעניינות. מי שפוקד את הר הפוג׳י, סביר להניח שישן באזור זה. ההמלצה שלי היא להגיע לפחות ל- 2 לילות. הזמן האידיאלי לבקר באזור הוא 4 לילות. האזור המרכזי של האקונה, שמומלץ לישון בו הוא הררי ויש בו לא מעט אטרקציות: מוזיאון הפסלים הפתוח, רכבל ארוך עם תצפיות מרהיבות על הר הפוג׳י, שיט באניית פיראטים על אגם אשי (Ashi Lake) ואווירה קצת של נופש. מקום מומלץ ללון בו הוא Hotel Marroad. מלון שנראה כמו אחוזה והמחיר בכלל לא רע יחיסת לתמורה. מי שמטייל ברכבות, כדי להגיע אליו, מתחנת Odawara צריך לקחת רכבת פרברית עד תחנת Gora. מתחנת גורה יש לעלות (חתיכת עליה) ב- Cable Car, מן רכבת הרים שמופעלת על ידי כבל. יוצאים מתחנת גורה וצועדים כמה צעדים לתחנת Gora של ה- Cable Car. המלון נמצא לא רחוק מהתחנה השלישית (Koen Kami) של ה- Cable Car. מומלץ מאוד לקנות Hakone free pass, כרטיס חופשי ליומיים או שלושה, לפי פרק הזמן שתבחרו המציע לכם כיסוי חופשי על כל אמצעי התחבורה באזור האקונה. אם תבקרו באגם ותרצו גמישות בנסיעות, הכרטיס יוצא משתלם.

טוקיו

טוקיו הבירה של יפן, היא עיר ענקית המונה כ- 14 מיליון אנשים ומעל 35 מיליון במטרופולין כולו. רק בטוקיו אפשר לבלות שבועות וזה עדיין לא יספיק, לכן אציין כאן דברים שבמסגרת טיול של כשלושה שבועות לא הייתי מפספס. טוקיו מחולקת ל- 23 רובעים, כל אחד מיוחד במינו. אני ממליץ לא לפסוח על 2 מרכזיים וראשיים: שיבויה ושינג׳וקו.

שיבויה צבעונית גם ביום. צילום: Unsplash
שיבויה צבעונית גם ביום. צילום: Unsplash

שיבויה, רובע צעיר ומלא חיים וצבע, מפורסם בעיקר בגלל הפסל של הכלב האצ׳יקו ומעבר החציה הסואן שבו עוברים מדי יום כמות בלתי נתפסת של אנשים. כשהרמזור להולכי רגל מתחלף לירוק, נראה כאילו הכביש מתמלא בכאוס של אנשים שבאים מחמישה כיוונים שונים, אך ביפן כל בלאגן נראה כמו סדר מופתי ואחרי כמעט דקה שהרמזור מתחלף לאדום, כולם מפנים את הצומת במהירות לאור ירוק עבור הרכבים. קשה להישאר אדישים למחזה המיוחד הזה ולכן תראו הרבה מאוד אנשים עולים לקומה השניה של סטארבקס (העמוס מאוד) כדי לצפות במחזה ולצלם. נקודת תצפית מצויינת וגבוהה תהיה בקומה ה- 7 של הקניון (Magnet Mall – יופיע עליו 109 Men's) הצמוד לצומת. ממליץ להסתובב כחצי יום ברחובות שיבויה, תסתובבו בגבעת מלונות האהבה (Love Hotels) שבה כל מלון ממותג בצורה הכי מושקעת לנושא שבחרו. תמצאו מלון נסיכות דיסני, מלון עם מיטות בצורות חלליות, מלון שנראה כמו בורדל ועוד ועוד. המלצה לסושי טעים ומיוחד Genki Sushi, רשת של סושי שנוסדה ביפן ויש להם עשרות סניפים במזרח וקצת בארה״ב. יושיבו אתכם סמוך לשולחן צמוד למסוע מיוחד, תזמינו מטאבלט והסושי יגיע אליכם על גבי המסוע. הסושי טעים, זול משמעותית מישראל והחוויה אדירה. לפעמים יש שם קצת תור אבל הוא מתקדם מהר כי התחלופה מהירה. אל תתבאסו מהתור, זה שווה את החוויה. בשיבויה יש מגוון חנויות גדול מאוד ובכל חנות אפשר לבלות זמן ממושך. אם אתן בקטע של אופנה, ממליץ לבקר בקניון 109, קניון של אופנה לצעירות שם תראו את הטרנדים הכי חדשים באופנה היפנית. אי אפשר להספיק את הכל וההמלצה הכי טובה שלי היא פשוט ללכת לאיבוד בשכונה ולהכנס לאן שבא לכם. המלצה למלון טוב ובמחיר סביר בהחלט למיקום הוא Tobu Hotel. המלון נמצא במרחק של 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת שיבויה. סמוך לתחנת המטרו שיבויה נמצא קניון די גדול ובקומה 1- שלו יש Food Court ענק עם אוכל מצויין. זה לא מתחם מזון עלוב של קניון סטנדרטי. תחוו תאווה לעיניים כי הכל מסודר ומוצג בצורה הכי אסתטית שרק יפנים יודעים לסדר (רק שכאן אין פלסטיק) ותאווה לחך – הכל פשוט טעים!

חזרו אחורה בזמן ב- Omoide Okocho. צילום: תום לב
חזרו אחורה בזמן ב- Omoide Okocho. צילום: תום לב

שינג׳וקו גדולה ומלאה באטרקציות ורק בה אפשר לבלות שבוע שלם ועדיין ישאר לכם טעם לעוד. הגולדן גאי Golden Gai, אזור סמטאות צרות עם ברים ומסעדות קטנות. אזור קסום להסתובב בו, לשתות בירה יפנית מצויינת ולאכול אוכל יפני מסורתי. כדי לברוח משאון העיר תוכלו להרגע בפארק הגדול Shinjuku Gyo-en. בפארק יש עצי דובדבן, עצי אורן ענקיים ועוד סוגים רבים ומרשימים של טבע עוצמתי במרכז העיר. באביב עצי הדובדבן פורחים וצובעים את הפארק בלבן וורוד ובסתיו צבעי השלכת יכסו את הפארק בצבעי אדום, כתום וצהוב. בשינג׳וקו נמצא מוזיאון הסמוראים למי שרוצה קצת חווית מוזיאון – אבל אחרת. תוכלו ללבוש את התלבושת המסורתית של הסמוראים שלבשו בקרבות ולהצטלם. אזור מדליק ותוסס Kabukicho מומלץ מאוד בערב. חיי לילה, ברים, מסעדות, מבני כלבו – סניף ענק של דון קיחוטה ומה לא. סמוך לתחנת הרכבת שינג׳וקו ישנה סמטה קסומה של מסעדות קטנטנות הנקראת Omoide Yokocho. פירוש השם הוא שביל הזכרון, בו תוכלו להרגיש שחזרתם בזמן בו היפנים חיפשו מקום לאכול אחרי העבודה. חוויה חוויה חוויה, לא לפספס. אם בא לכם קצת קניות, בקרו במרכז BicQlo של רשת המצלמות Big Camera (אותה תכירו היטב). בקניון יש סניף ענק של יוניקלו (רשת הבגדים היפנית שהגיעה לכל העולם), סניף של הכל לבית ובין השאר תוכלו להתפנק במסז׳ על כסאות מסז׳ בחנות.

אטרקציות חובה בטוקיו

רובע גינזה היוקרתי. צילום: תום לב
רובע גינזה היוקרתי. צילום: תום לב
  • אזור הרג׳וקו Harajuku ורחוב טאקשיטה Takeshita – אזור מגניב, מלא צעירים, נחמד מאוד להסתובב בו, במיוחד ברחוב טאקשיטה בו תמצאו חנויות מגניבות, חנויות יד שניה (המאוד פופולריות ביפן). יש חנות ענקית של דאיסו (שהגיעו לא מזמן לארץ), הכל במ- 100 יין (כמו הכל בדולר) שמומלץ לבקר בה במיוחד. יש ברחוב בית קפה לחתולים ועוד מלא דברים מיוחדים, פשוט תלכו לאיבוד ברחוב ותכנסו לאן שבא לכם.
  • אזור אקיהברה – רובע החשמל – אזור מדליק! תרתי משמע. אזור רווי בקניונים ובתי כלבו שמלאים בחנויות אלקטרוניקה, משחקים לגיימרים ושוק אלקטרוניקה קטן ונחמד. מרכז אנימה טוקיו Tokyo Anime Center – סרטי האנימציה היפנים המפורסם . באזור תמצאו הרבה מאוד חנויות של מוצרי אלקטרוניקה וינטג׳ משנות ה- 80 המאוחרות ושנות ה- 90 שמציעות גיים בוי, נינטנדו קלאסי ישן ועוד. גם אם אתם לא בעניין של אלקטרוניקה, אי אפשר להישאר אדישים לכמות ולמגוון.
  •  אזור אואנו Ueno ושוק אמיוקו Ameyoko – שוק ענק, הכי גדול בטוקיו, הפרוס על מספר רחובות. לא הייתי אומר שזהו השוק שהכי זול לקנות בו, אבל בהחלט שווה את הביקור ואולי תמצאו מציאות. בשוק יש הרבה בגדים, אקססוריס, כלי בית, פיצע׳פקס, כלי בישול, דוכני אוכל רחוב והרבה הרבה אווירה. באזור אואנו נמצא גם גן חיות ענק.
  • אזור אסאקוסה Asakusa – אווירה של יפן העתיקה. מומלץ מאוד לבקר במקדש הבודהיסטי העתיק והמוכר ביותר בטוקיו סנסוג׳י Sensoji. סמוך לו ומוביל אליו נמצא רחוב נקאמיסה Nakamise. מלא דוכנים לתיירים אבל גם התיירים היפנים קונים, אז זה לא כזה מלכודת ;) מעבר לרחוב הזה יש מספר רחובות של קניות ברובע, פשוט תסתובבו ברגל.
  • אזור גינזה ו״השדרה החמישית״ של טוקיו – אזור יוקרה עם הרבה מאוד בוטיקים וחנויות מותגים בינלאומיים. ממליץ להכנס לבנין סוני. לרחוב הראשי בגינזה Chuo Dori מומלץ להגיע בסופי שבוע בין השעות 12:00-17:00 (עד 18:00 בין אפריל לספטמבר) בהן סוגרים את הרחוב לתנועת כלי רכב וזו חוויה בפני עצמה, תראו הרבה אנשים מצטלמים ממרכז הכביש בכניסה לרחוב.
  • מגדל טוקיו – מגדל התקשורת ותצפית. המגדל נבנה בהשראת מגל אייפל וצבוע בצבעי כתום ולבן. מי שקצת אוהב לראות דברים מלמעלה וביום של ראות טובה ומזג אוויר טוב, מומלץ מאוד. סמוך למגדל יש פארק חמוד לשבת בו עם סושי או מאצ׳ה שקניתם בסופר.
  • עיר הנמל יוקוהמה – Yokohama. מרחק של חצי שעה נסיעה ברכבת דרומית לטוקיו נמצאת יוקוהמה, עיר הנמל המפורסמת והעתיקה של יפן. נחמד מאוד להסתובב בטיילת שלה, יש בה צ׳יינה טאון ענק (כן כן, גם שם יש צ׳יינה טאון) שלא הייתי מוותר עליו ולונה פארק נחמד אם אתם מטיילים עם ילדים.

סיכום 18 יום טיול – המלצה

פאצ׳ינקו - להתבגר אחרת. צילום: תום לב
פאצ׳ינקו – להתבגר אחרת. צילום: תום לב

יום 1 – אוסקה
יום 2 – אוסקה-קיוטו
יום 3 – קיוטו
יום 4 – קיוטו
יום 5 – קיוטו-הירושימה
יום 6 – הירושימה
יום 7 – הירושימה (מייג׳ימה)
יום 8 – הירושימה-נגויה
יום 9 – נגויה-טאקיאמה
יום 10 – טאקיאמה
יום 11 – טאקיאמה
יום 12 – טאקיאמה-האקונה
יום 13 – האקונה
יום 14 – האקונה-טוקיו
יום 15 – טוקיו
יום 16 – טוקיו
יום 17 – טוקיו
יום 18 – טוקיו

זו כמובן רק המלצה לתכנית טיול של שלושה שבועות ביפן. יש עוד הרבה מאוד מה לראות ביפן ושלא תחשבו שאם ראיתם את הנ״ל, ראיתם הכל. יפן היא מדינה מיוחדת במינה ותישארו עם טעם של עוד בוודאות.