את בואנוס איירס אני אוהב לכנות כניו יורק של דרום אמריקה. אפשר למצוא הרבה דמיון בין שתי הערים האלה. כמובן שלניו יורק יש את הייחודיות שלה, ואף אחד לא יקח לה את זה, אבל גם בבואנוס איירס כייף לטייל ברחוב ולעבור מאתר לאתר, יש כל כך הרבה מה לראות שם. גם בבואנוס איירס יש יש חנויות מערביות בכל פינה. גם לבואנוס איירס יש סגנונות אופנה מיוחדים ותמצאו בה בעיקר אוכל משובח, תוסיפו לזה חוויית כדורגל וטנגו מהטובות בעולם והגעתם לבואנוס איירס.

בעקבות כל הטוב הזה שיש לבירה הארגנטינאית להציע, כבר לא מעט שנים שפוקדים את העיר עצמה מיליוני תיירים מרחבי העולם. מה שגרם למקומיים לאמץ את השפה האנגלית, ודי פשוט להסתובב ולתקשר עם המקומיים גם בלי ידיעת השפה הספרדית.

גריל ארגנטינאי טיפוסי
גריל ארגנטינאי טיפוסי. צילום: דוביק גל

למי שמגיע לבואנוס איירס אני ממליץ לישון באזור של Avenida de Julio. השדרה הזאת, שנחשבת לשדרת הרחובות הרחבה ביותר בעולם, מהווה מעין מרכז של העיר, שגם בשעות הלילה שוקק חיים ודי בטוח להסתובב שם. האזור מציע לא מעט בתי מלון, אכסניות, מוטלים ואפשרויות לינה לכל כיס. אם החלטתם לישון באזור Avenida da Julio, במרחק הליכה תוכלו להגיע לחלק מהאטרקציות המרכזיות שיש לעיר להציע. מכל מקום בשדרה ניתן לראות את האובליסק. עמוד הבטון הגדול שניצב בלב השדרה שנבנה במאה הקודמת לציון 400 שנה להיווסדה של בואנוס איירס. מעט מזרחה משם תמצאו גם את תיאטרון קולון המצועצע המהווה העתק לתיאטרון בפריז. הליכה על שדרה החוצה את Avendia da Julio שנקראת Avenida de Mayo תפגיש אתכם עם עוד כמה מקומות שחובה לבקר בהם. בצד האחד של השדרה תמצאו את Plaza de Mayo המוקפת בניינים עתיקים ומרשימים מכל עבר (שרובם משמשים כבנקים מרכזיים במדינה). בדרך צפונה לכיוון Avenida da Julio תעברו על יד קפה טורטוני (יהיה בצד ימין שלכם). המקום הזה נחשב לבית קפה הראשון של ארגנטינה ועד היום מציג רפרטואר מכובד מאוד של ערבי ג'אז וטנגו. תמשיכו ללכת על השדרה עד שתגיעו לקצה השני שלה, שם נמצאת Plaza Loreza היפה.

5 רחובות דרומית ל- Avenida de Julio נמצא המדרחוב המפורסם ביותר של בואנוס איירס והוא על רחוב פלורידה. פנינה מערבית, המציעה לא מעט תרבות מקומית. המדרחוב, המשתרע על פני רחובות רבים, מציע שלל של חנויות מכל המינים והסוגים, מסעדות שונות, שירותים שונים ועוד. תפנו לעצמכם כמה שעות ותבואו לטעום מהרחוב המעורב המקסים הזה. ממש אירופה (או ניו יורק) בלב דרום אמריקה.

אחרי שראינו את האזור הקרוב ל- Avenida da Julio הגיע הזמן להיעזר בנהג מונית מקומי (או ברכבת המצויינת) ולהגיע למקומות הרחוקים יותר. נתחיל בשכונת האומנים סאן טלמו. השמועה אומרת ששם נולד הטנגו. נחמד מאוד לטייל ברחובות השכונה ולראות טנגו בכל מקום ואומנים שמציעים את יצירותיהם למכירה. בכל יום ראשון מתקיים יריד עתיקות מיוחד בו מוצעים למכירה דברים מעניינים מאוד. מעבר לזה בשכונה זו תמצאו מבחר מרשים של כנסיות עתיקות ומוזיאונים. אם תרצו ללמוד טנגו, שם תמצאו את מבחר בתי הספר הגדול ביותר.

הבתים הצבעוניים בשכונת לה בוקה
הבתים הצבעוניים בשכונת לה בוקה. צילום: דוביק גל

שכונה נוספת שאסור לפספס טיול בה היא שכונת לה בוקה. אל תפספסו ביקר באצטדיון של בוקה ג'וניורז ובעיקר סיור בקמינטו רובע תיירים מפורסם מאוד של בתים צבעוניים, דמויות מצויירות הנשקפות מהחלון וטנגו (איך לא). מכל מקום בשכונה תראו פסל, תמונה וממש סגידה לאליל התרבות של ארגנטינה… דייגו ארמנדו מראדונה, שעזר בשתי רגליו (וידו) להביא את גביע העולם לארגנטינה בשנת 1986. ארגנטינה כולה רוחשת כבוד לשחקן הכדורגל הותיק, אך שכונת לה בוקה מהווה הבית האמיתי של השחקן.

בצד השני של העיר נמצאת עוד שכונה מעניינת מאוד, ריקולטה. שכונה זו היא מעין "רובע העשירים" של בואנוס איירס. בשכונה הזו נמצא בית הקברות המפורסם של ריקולטה. כל מצבה שם נראית ועולה כמו בית ומאוד מרשים להסתובב בין המצבות ולהתרשם מעשירי וגדולי העם הארגנטינאי שהלכו לעולמם. גם נפטרי משפחת פרון, כולל חואן ואווה פרון, קבורים שם, והמצבה שלהם היא מוקד עליה לרגל להמוני ארגנטינאים. מחוץ לבית הקברות מתקיים (בסופי שבוע בלבד) שוק אומנות מקומי ססגוני ומעניין.

בניינים וגשרים יפים בטיילת פוארטו מדרו
בניינים וגשרים יפים בטיילת פוארטו מדרו. צילום: דוביק גל

בואנוס איירס מוכרת גם כעיר נמל עסוקה ביותר ומשם יוצאים כל יום אלפי טונות של סחורה, בעיקר עורות. אזור שהתפתח לאחרונה הוא איזור הנמל המכונה פוארטו מדרו. הטיילת הנחמדה הזו מסיירת בין בניינים וגשרים ארכיטקטוניים ומסעדות יוקרה ארגנטינאיות. אם הגעתם לשם, אל תפספסו ביקור במסעדה סיגה לה וקה. על עניין האוכל בארגנטינה אפשר לדבר בלי סוף אבל שום דבר לא יתאר את האושר והעושר של ביקור במסעדה ארגנטינאית איכותית. לדוגמה בסיגה לה וקה משלמים מחיר של כ 80 ₪ ומקבלים בופה שכולו על טהרת הבשר האיכותי. שבו, תאכלו כמה שתרצו בשר איכותי וטעים, הישר מהגריל, תתפנקו ביין ותוספות ותצאו שבעים ומאושרים. שווה להזמין מקום מראש כיוון שבסופי שבוע המקום מלא ויש תור שלפעמים מוציא את החשק לחכות. אם כבר נתקלתם בתור, אל תוותרו על החוויה, זה ישתלם לכם.
אם כבר התחלנו לדבר על אוכל אני חייב להמליץ לכם על מסעדת בשרים נוספת שאתם חייבים לבקר בה – לה קבררה (שנמצאת ברחוב קבררה 5127). אמנם כאן לא מדובר באכול כפי יכולתך, אבל האיכות של הבשר כאן היא משהו נדיר. שבו, תזמינו סטייק משובח, בקבוק יין ואני מבטיח לכם שתיהנו מכל ביס. בנוגע למנות האחרונות חובה לבקר גם באחד מסניפי המותג המקומי הוואנה. זהו גן עדן לעוגיה המקומית של הארגנטינאים אלפחורס. תמצאו שם אלפחורסים במילויים שונים, עם ציפויים שונים. קחו כמה חבילות הביתה – אתם תתחרטו אם לא.

שכונה נוספת השווה ביקור היא שכונת רטירו. פארק רטירו מתאפיין במיני עצים ממקומות שונים בעולם השתולים בו. במזג אויר נעים כיף לשבת הפאק ולהינות מהשמש, מהתרבות (מובן שגם כאן יש טנגו). ומהעוברים ושבים.

מעבר לאטרקציות שציינתי כאן פשוט כיף לטייל ברחובות העיר, חיי הלילה תוססים מאוד והעיר מתהדרת במסיבות ענק ומועדונים ייחודיים של מוזיקה אלקטרונית מהטובה ביותר שיש. לא נשכח את מלחמת הכדורגל המושבעת בין שתי קבוצות העיר (בוקה ג'וניורס וריבר פלייט), ואם מזדמן לכם להיכנס למשחק של אחת הקבוצות, אל תפספסו את החוויה. ולא חסר גם מה לעשות בפרברים של בואנוס איירס וגם שם אפשר לבזבז עוד כמה ימים.

אני מאוד אוהב את העיר הזאת ואפשר להגיד שבאמת יש בה הכל: תרבות, היסטוריה, אוכל, אנשים חמים וחיי לילה תוססים. העיר שווה לטיול גם מכיוון שהמטבע המקומי זול והטיול בה לא יעלה לכם יקר. בקיצור… אחת הפנינות היפות והמשתלמות ביותר בדרום אמריקה, אם לא בעולם כולו. מומלץ!