הנוף המושלם מהאוויר. צילום: נופר ברנס
הנוף המושלם מהאוויר. צילום: נופר ברנס

איך מגיעים?

את המסע שלנו למאוריציוס עשינו עם טיסה ישירה ליוהנסבורג ומשם המשכנו עם אייר מאורציוס לאי המקסים. יש 2 טיסות ביום למאוריציוס מיונהסבורג אחת של אייר מאוריציוס והשנייה של סאות׳ אפריקן אירוויז. אנחנו טסנו עם אייר מאוריציוס שהיו פשוט מדהימים מצוות הקרקע, השירות באוויר והחווית הטיסה כולה. לאחר כ- 5 שעות טיסה נחתנו במאוריציוס. למאוריציוס הגענו בערב ולכן כל סוכנויות הרכב היו סגורות אז נאלצנו לקחת מונית למייבורג (שהיא העיר הקרובה ביותר לשדה התעופה ובה ישנו 2 לילות) שעלתה לנו 500 רופי. למחרת בבוקר שכרנו רכב.

איפה ישנים? מה עושים?

אי של ריזורטים מפנקים. צילום: נופר ברנס
אי של ריזורטים מפנקים. צילום: נופר ברנס

במייבורג ישנוּ בגסט האוס מהמם (Le jardin de beau vallon), החדרים הם ממש כמו צימרים והאווירה ביתית, שילמנו 2,200 רופי ללילה כולל ארוחת בוקר. בעלת המקום דאגה לנו לרכב מבחור שהיא מכירה בעלות ממש נמוכה של 1,300 רופי ליום לעומת חברות השכרת הרכב שלוקחות בסביבות ה- 2,300 רופי ליום.

למחרת בבוקר, לקחנו את הרכב ונסענו לכיוון החוף, ממייבורג יש סיור לאי Ile aux Aigrettes. שייט בסירה של כמה דקות לאי שהוא שמורת טבע, יש בו זנים שונים של ציפורים, צמחים וצבים ענקיים שמסתובבים בו חופשי. הסיור באי עם מדריך ולוקח כשעה וחצי (800 רופי לאדם).

המפרץ הכחול – Blue Bay

יש מה לראות גם מעל המים. צילום: נופר ברנס
צוקים מרהיבים. צילום: נופר ברנס

יום למחרת, נסענו לחוף ב- Blue Bay שם לקחנו שייט בסירה עם רצפה שקופה שניתן לראות דרכה את הקרקעית, ועשינו שם שנורקלינג (300 רופי לאדם). יש אופציה לרדת באי שממול, להישאר שם כל היום ויחזירו אתכם בתוספת של 100 רופי לאדם. לאחר השייט הנחמד התחלנו את הנסיעה שלנו מערבה באי. הדרך עצמה מהממת, הכל ירוק וטבעי וממש נוח לניווט, הסתובבנו עם מפה בלבד.

העצירה הבאה שלנו הייתה בחצי האי Lle Morne שבמרכזו עומד צוק ענק המאפיין את המקום. באיזור זה ישנם רק ריזורטים מפוארים. אנחנו ישנו ב- 13,000 רופי ללילה ב- LUX* Le Morne ונהננו מכל רגע! האיזור מדהים, המלון מפנק, החוף הורס וכל פעילויות המים כלולות במחיר המלון. לקראת אחה"צ המשכנו בנסיעה לכיוון Tamarin שם ישנו במלון Tamarina Boutique Hotel במחיר של 4,000 רופי ללילה, מלון מדהים ביופיו ומאוד שקט. החוף בטמרין הוא לא לגונה כמו שאר החופים במאוריציוס ואין בו שובר גלים אבל הוא חוף מהמם שמסביבו הרים וטבע מכל פינה. גם פה פעילויות המים כלולות במחיר (סקי מים, שנורקלינג, קיאקים, סירות פדלים).

מהשקיעות היפות בעולם. צילום: נופר ברנס מהשקיעות היפות בעולם. צילום: נופר ברנס

טמרין נמצאת במרחק של 5 דקות נסיעה מ- Flic En Flac שבה יש מעט מסעדות וכמה ברים. החוף בפליק אן פלאק הוא חוף רגיל למדי ולא שווה לבזבז בו יום אבל נחמד לשבת באחת מהמסעדות שנמצאות על החוף.

מים צלולים. צילום: נופר ברנס
מים צלולים. צילום: נופר ברנס

גראנד ביי – Grand Baie

לאחר 2 לילות בטמרין המשכנו את הנסיעה שלנו לכיוון צפון האי ל- Grand Baie. בדרך עברנו דרך פורט לואיס, שהיא עיר הבירה של מאוריציוס אבל הבנו מהר מאוד שאין לנו מה לחפש בה. בגראנד ביי ישנו ב- Le Mauricia במחיר של 7,000 רופי ללילה. גראנד ביי מאוד מלאת חיים, מלאת אנשים וקיימות בה מסעדות רבות, ברים ומועדונים. בנוסף, בגראנד ביי מספר רחב של אטרקציות, אנחנו בחרנו בשייט קטמארן לאי גבריאל (1,700 רופי לאדם) הכולל שייט של בערך שעה וחצי, אלכוהול חופשי, ארוחת צהריים ושנורקלינג באי, מומלץ ביותר! אטרקציה הקיימת במאוריציוס בלבד היא Underwater Sea Walk – חוויה מצחיקה במיוחד. ילבישו אתכם בחגורת משקולות, וקסדה שמזרימה לכם חמצן, ובמשך 20 דקות אתם הולכים מתחת למים, אנחנו ממש נהננו! (1,400 רופי לאדם). במלון יש כל ערב הופעות עם תלבושות מסורתיות, והאווירה ממש נחמדה. במרחק הליכה מהמלון ישנה מסעדה מומלצת ביותר! Bottegita – מסעדה איטלקית מעולה!

חופים של ים כחול. צילום: נופר ברנס
חופים של ים כחול. צילום: נופר ברנס

בל מארה – Belle Mare

לאחר 2 לילות בגראנד ביי המשכנו בנסיעה שלנו לכיוון Belle Mare שם ישנו ב- LUX* Belle Mare במחיר של 13,000 רופי ללילה. במלון קיימת כל פעילות אפשרית שרק תרצו, מבחר מסעדות (הודית, סינית ומערבית), בשעת הערב הוקרן סרט על פופים בחוף והופעות קאברים. מומלץ בחום!

מבל מר ניתן לקחת שייט לאי Lle Aux Cerfs במחיר של 300 רופי לאדם. באי זה נמצאות כל פעיליוית המים שרק תרצו: שנורקלינג, בננות, אבובים ועוד. אנחנו בחרנו לעשות Parasailing (מצנח שקשור לסירה) וממנו היה ניתן לראות את כל האי, מדהים! (2,200 רופי לזוג). בנוסף באי, ישנן מבחר מסעדות וממש נחמד להעביר בו את היום.

היום האחרון – מייבורג

מבל מר נסיעה של כ- 45 דקות עד שעה תוביל אתכם למייבורג ולשדה התעופה. אנחנו עשינו לילה אחרון במייבורג כי הטיסה שלנו הייתה מוקדם בבוקר ורצינו להיות קרובים לשדה.
יש במאורציוס עוד הרבה אטרקציות נוספות שאנחנו בחרנו לא לעשות כמו טרקים על הרים, חולות צבעוניים ועוד אטרקציות שנמצאות בתוך האי ולא על רצועת החוף, כל נציג של אטרקציות שנמצא בכל בית מלון יכוון אתכם אם תרצו.

מי שמחפש חופים מהממים, אנשים נחמדים ואווירה טובה, מאוריציוס היא המקום המושלם!

ככה יראה החופש שלך. צילום: נופר ברנס ככה יראה החופש שלך. צילום: נופר ברנס