קייפטאון Water Front
קייפטאון Water Front. צילום: קרן בלומר

קייפטאון היא אחת משלוש ערי הבירה של דרום אפריקה (פרטוריה, בלומפונטיין, וקייפטאון), ממוקמת על מפרץ בקצה הדרום מערבי של יבשת אפריקה. נחשבת לאחת הערים היפות בעולם כולו, יש בה משהו שמזכיר קצת את ריו דה ז'נרו.

מומלץ לשהות בה לפחות 3 ימים.

התמזל מזלי, וקיבלתי שהייה של שבוע ימים בדרום אפריקה. אחרי טיסה של כ- 8 וחצי שעות מהארץ ליוהנסבורג, המשכתי בטיסה ישירה לעבר קייפטאון, מרחק של כשעתיים טיסה מיוהנסבורג. בקייפטאון ממליצה לשכור רכב, המחירים סבירים, ומאוד נוח להתנייד עם רכב בעיר, ומחוצה לה. יש גם אפשרות לקחת מהמלון סיורים מודרכים למי שבוחר שלא לשכור רכב, אך יש לקחת בחשבון שהסיורים יחסית יקרים, תמיד ניתן להתייעץ עם ה- concierge במלון.

אסור להחמיץ

הר השולחן
הר השולחן נחשב היום לאחד מפלאי עולם. הר השולחן מתנשא לגובה של 1,086 מטר מעל פני הים, ורוחב פסגתו הוא כ 3 ק"מ. לרוב, מכוסה בעננים, ולכן לא תמיד הראות ממנו טובה, ולעיתים סוגרים את הרכבל שבאמצעותו ניתן לעלות אליו. ממליצה להתחיל בביקור בהר השולחן, כך שאם לא התאפשר לעלות אליו בפעם הראשונה, תהיה הזדמנות נוספת.

Water Front
ה- Water Front היא המרינה של קייפטאון, יש בה קניון, מסעדות, הופעות רחוב, ממליצה להסתובב גם ביום, וגם בלילה. יש גם אפשרות בשעות היום לקחת ממגדל השעון הממוקם ב- Water Front הפלגה לרובן איילנד. ברובן איילנד נמצא מבנה ששימש כבית כלא בו שהה נלסון מנדלה כ 18 שנים (מנדלה היה כלוא 27 שנים, 18 שנים מתוכם בכלא שנמצא ברובן איילנד).

כף התקווה הטובה
כף התקווה הטובה. צילום: קרן בלומר

כף התקווה הטובה
ממליצה להקדיש יום שלם לביקור בכף התקווה הטובה. הדרך לכף יפה, ויש מה לראות גם בדרך. אזור הכף הוא שמורת טבע יפה מוקפת מפרצים מדרום לעיר קייפטאון. כף התקווה הטובה ממוקם בקצה הדרומי-מערבי של יבשת אפריקה, נחשב כנקודה הדרומית ביותר ביבשת, וידוע כמקום מפגש האוקיינוס האטלנטי עם ההודי. להערכתי זמן הנסיעה מקייפטאון לכף הוא כשעה וחצי. בדרך לשמורה עוברים בעיירה בשם Simon's Town – חובה לעצור שם בחוף הפינגווינים – מראה מרהיב של פינגווינים… במהלך הנסיעה ניתן לראות גם בבונים.

סיורי יקבים
בדרך לעיר סטלנבוש, ניתן למצוא מספר רב של כרמים ויקבים, ממוקמת כשעה נסיעה מקייפטאון. בעיר ממליצה לשבת בבתי קפה, מעבר לכך להערכתי אין יותר מידי מה לעשות בה (סטלנבוש היא עיר אוניברסיטאית).

מסעדות מומלצות

Mama Africa – נמצאת ברחוב לונג בעיר, מסעדה אפריקנית עם להקה אפריקנית שמנגנת ברקע מקצבים אפריקניים.
Baia – מסעדת דגים ופירות ים, ממוקמת על החוף.
Carne – מסעדת בשר מעולה, ממוקמת ברחוב Keerom.