לוקחים חומרי גלם ועושים מהם מטעמים. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com
לוקחים חומרי גלם ועושים מהם מטעמים. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com

בדרך לכל חוף קסום בתאילנד – אין ברירה, חייבים לעצור בבנגקוק. במבט ראשון העיר הצפופה והרועשת לא עושה חשק גדול לבלות בה, אבל אם תביטו שוב – תראו שיש לעיר הרבה מה להציע. אחת האפשרויות הללו היא קורס בישול תאילנדי, ללא ספק אחד הדברים המהנים שיצא לי לעשות בבנגקוק. קורס בישול הופך את החוויה של אוכל תאילנדי ליותר פשוטה אם אתם לומדים את המרכיבים להכנת מאכלים תאילנדים מסורתיים. מי שלא אוהב מרכיב מסוים ידע להבחין בו ולהוציא אותו לפי רצונו. הקורס הוא חוויתי, מלמד, מהנה, טעים, ובעיקר משביע! תבואו רעבים ומוכנים "לאכול את הדייסה שבישלתם לעצמכם".

סילום – בית ספר לבישול תאילנדי

חבר המליץ לי על סילום (Silom – Thai Cooking School), בית ספר קטן ומקסים לבישול, עם מדריכים חייכניים ואוירה מיוחדת ואינטימית. ניתן לבחור בקורס בוקר (9:00-13:00), אחה"צ (13:40-17:30) או ערב (18:00-21:00). בגלל שאני אוהבת להשכים קום, בחרתי בקורס הבוקר (טוב, זה לא באמת נכון, פשוט בערב כבר הייתי בדרך לטיסה חזרה לארץ).

אתם הולכים לאכול הרבה, הכינו את הקיבה. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com
אתם הולכים לאכול הרבה, הכינו את הקיבה. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com

מתחילים את היום בסיבוב קצר בשוק המקומי שכולל הסברים על המרכיבים העיקריים במטבח התאילנדי, בעיקר על התבלינים והירקות המקומיים. קונים קצת מצרכים, שואפים ריחות, מפתחים תיאבון וקדימה, עוברים לחלק הבא. קורס הבוקר ואחה"צ מכילים את הסיור בשוק לקניית התבלינים, הירקות וחומרי הבסיס לבישול. בקורס הערב יביאו לכם את המצרכים לסדנה ויסבירו שם במקום. במרחק הליכה קצרצר מהשוק נמצא בית הספר, שם לומדים קצת יותר לעומק על המצרכים שהבאנו מהשוק, מריחים, טועמים, חותכים, קוצצים, מבשלים ואז סוף סוף זה קורה: יושבים להתענג על יצירת המופת הקולינרית שלנו. תאכלו לאט, מתפוצצים.

לפי תפריט ו"חוברת עבודה" עוברים ממנה למנה, ובלי ששמים לב, גם עוברות להן ארבע שעות נפלאות. ביום שבו הייתי, התפריט כלל מרק טום יאם, פאד תאי וסלט עוף וגם למדנו להכין ממרח קארי ירוק וחלב קוקוס. רוב המנות קלות מאוד להכנה וכולן טעימות במיוחד. תמיד ידעתי שאני אוהבת אוכל תאילנדי, אבל אין ספק שאת האוכל התאילנדי הטוב ביותר – אכלתי ביום הזה. ניתן לבחור קורסים לפי "תפריט הקורסים" שהמקום מציע באתר של בית הספר לבישול:

קורסים של 1-9 אנשים בעלות של 1000 באהט (כ- 115 ש"ח)

  • קורס 1 – בימי שני או שבת: משחת קארי ירוק, מרק טום יאם, פאד תאי, סלט עוף, תבשיל קארי ירוק עם עוף, קינוח.
  • קורס 2 – בימי שלישי או ראשון: משחת צ'ילי אדומה, מרק טום יאם ירוק, עוף מוקפץ עם אגוזי קשיו, תבשיל קארי אדום עם עוף, קציצות דגים מטוגנות, תירס מטוגן (אופציה לצמחונים), קינוח בננה וקוקוס.
  • קורס 3 – בימי רביעי: משחת מאסאמאן אדומה, שרימפס מטוגן נוסח תאילנדי, אורז מטוגן, אגרול מטוגן, סלט פאפאיה ירוק, מאסאמן קארי עם עוף, קינוח בננה מטוגנת.
  • קורס 4 – בימי חמישי: משחת קארי ירוק, טום יאם או ירקות ברוטב חמוץ מתוק, עוף מוקפץ עם אגוזי קשיו או עוף מוקפץ עם בזיליקום מתוק, משחת קארי לעוף, תבשיל קארי ירוק עם עוף, קינוח מנגו סטיקי רייס.
  • קורס 5 – בימי שישי: משחת קארי צהובה או ירוקה, פאד תאי או פאד סי או, טום יאם או טום קא, תבשיל קארי ירוק או צהוב עם עוף, סלט עוף או מנגו, קינוח בננה בקוקוס או בטטה בסירופ מתוק.

קורס שפים אחד-על-אחד בעלות של 10,000 בהאט (כ- 1,150 ש"ח) למשך 10 ימים

  • קורס אישי, 5 מנות ביום, כולל הסעה מהמלון וחזרה (בתנאי שהמקום קרוב), ספר מתכונים

חוויה בלתי נשכחת. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com
חוויה בלתי נשכחת. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com

בסיום הקורס מקבלים חוברת מתכונים מפורטת וכל שנותר הוא לחזור הביתה ולפנק באוכל תאילנדי אמיתי גם את המשפחה והחברים שנשארו בארץ. בכל קורס מספר המשתתפים לא עולה על תשעה אנשים. התפריט משתנה מיום ליום ואפשר לראות באתר בית הספר אילו מתכונים נלמדים ובאילו ימים. התפריט מותאם גם לצמחונים וצריך רק לעדכן על כך במעמד ההזמנה. ניתן להירשם דרך אתר האינטרנט, בטלפון, בדוא"ל או אם ממש תתעקשו, בדואר רגיל (כל פרטי ההתקשרות ודרכי ההגעה מופיעים באתר).

יש הנחה לקבוצות, צריך לתאם מראש.

כתובת בית הספר

Silom Thai Cooking School
C/O Sanusi Mareh, Proprietor
68 Silom Soi 13 , Silom Road
Bangkok

טלפון

+668-4-726-5669

אתר

www.bangkokthaicooking.com

סילום - בי"ס לבישול תאילנדי. צילום מתוך: bangkokthaicooking.com