נחתנו בלוס אנגל'ס, אחרי טיסה של 15 שעות, משם המשכנו בטיסה לסן פרנסיסקו, שם שכרנו רכב מ- Alamo והתחלנו בנסיעה לפארק יוסמיטי. בעודנו מסתכלים במפות שהדפסנו מראש בגוגל, מנסים לקרוא את המילה Yosemite ולבטא אותה נכון ואנחנו בדרכנו ליוֹסֶמַיְיט.

הנוף בכניסה לעמק יוסמיטי
הנוף בכניסה לעמק יוסמיטי. צילום: תום לב

פארק יוסמיטי הוא פארק לאומי הנמצא בצד המזרחי מרכזי של מדינת קליפורניה ונוגס מעט במדינת נבאדה. הפארק מושך אליו כ- 3.5 מיליון תיירים בשנה ומכיל מגוון רחב של אטרקציות כגון טיולים רגליים (Hiking), מסלולי רכיבה, טיפוס הרים, סנפלינג ואפילו סקי בחורף. המקומות המפורסמים בפארק הם עמק יוסמיטי ואל קפיטן – חצי כיפה הנראית היטב מהעמק. אל קפיטן הוא אחד מהיעדי הטיפוס המפורסמים בעולם בשל כמות מסלולי הטיפוס הנמצאים בו. מי שאוהב לטפס אפשר לומר שהגיע לאחד המקומות המרהיבים לטפס בהם.

אל פארק יוסמיטי ניתן להגיע בנסיעה של 8 שעות מלוס אנג'לס או בנסיעה של 4 שעות מסן פרנסיסקו. תוכלו להגיע גם מלאס וגאס ולהכנס אל הפארק מהצד של נבאדה. בפארק תוכלו לבלות מספר ימים ואפילו שבועות כי תמצאו מה לעשות אם אתם אוהבי טבע. בעונות לא עמוסות אין צורך לסגור שום דבר מראש אלא אם כן זה משפיע על השקט הנפשי שלכם. מציע לכם לישון מחוץ לשטח הפארק הלאומי (מחוץ לבוטקה בכניסה) מפני שתמצאו סידורי לינה זולים יותר אך עדיין בחיק הטבע ובמרחק נסיעה סביר ממסלול טיול בעמק יוסמיטי.

לפני הכל צריך למצוא סידור לינה

Evergreen Lodge
Evergreen Lodge. צילום מתוך evergreenlodge.com

קיבלנו המלצה מחברים להזמין מקום ב- Evergreen Lodge לודג' הנמצא כ- 10 דקות נסיעה משער הכניסה הראשי של פארק יוסמיטי. החברים המליצו לנו להזמין מקום מראש מפני שמהקום נוטה להתמלא בעונות עמוסות. אנחנו נסענו בסופ"ש של יום הזיכרון (Memorial Day) כך שלא חשבנו פעמיים והזמנו מקום מראש דרך אתר האינטרנט של הלודג'. הלודג' מציע מגוון סידורי לינה כגון בקתות דלוקס, בקתות עם חדר שינה, בקתות משפחתיות, בתים ואפילו אוהלים מאובזרים ומוכנים רק שתכנסו ותשנו בהם על מזרון. לקחנו את האוהלים. מחוץ לעונה חווית האוהלים תעלה לכם $75 ללילה ובעונות עמוסות זה יעלה לכם $100 ללילה. הבקתות כבר יותר יקרות אך אם אתם ארבעה חבר'ה או משפחה, תוכלו בכיף להתפנק בבקתה שתעלה לכם בין ה- $200-$300 ללילה. בלודג' תוכלו לאכול במסעדה המצויינת, בביתן המבקרים תוכלו לגלוש באינטרנט בחינם ולשאול שם את האנשים מטעם הלודג' שזו העבודה שלהם על מסלולים אפוציונאליים בפארק.

קמפינג ב- Evergreen Lodge
אזור הקמפינג ב- Evergreen Lodge. צילום: תום לב

הפארק גם מציע איזורי קמפינג ציבוריים או פרטיים כך שתוכלו לבוא עם האוהלים שלכם ושקי השינה שלכם שם תוכלו להקים את האוהל. בדרך כלל תצטרכו לשלם סכום סמלי עבור הלינה בין אם זה לרשויות הפארק או לבעלי איזורי הקמפינג. יש כללים מאוד נוקשים להתנהגות סביב המאהל ולא מומלץ להסתבך עם הרשויות האמריקאיות. יש להם זירו טולרנס גם בתחום הזה. מומלץ להשמע לאזהרות הדובים שכן הם לא במידות שלכם ומעשה קונדס מצחיק יכול להפוך במהירות לטרגדיה.

אחרי כל האזהרות, בואו נהנה קצת.

עמק יוסמיטי

הפארק מלא מים באביב
הפארק מלא מים באביב. צילום: תום לב

עמק יוסמיטי הוא המקום המפורסם ביותר בפארק ומשם תוכלו לצאת לטיולי יום, טיולים עם לינה בשטח או להרבה אטרקציות שהפארק יכול להציע לכם. יש בעמק מרכז מבקרים בו תוכלו לקבל המלצות על טיולים שיתאימו לאופי שלכם ולקבוצה – שוב יש מגוון רחב של אפשרויות, יש גם סופר גדול בו תוכלו להצטייד היטב ליום טיול, לארוחות שטח, לקמפינג, לברביקיו או סתם אם בא לכם להתפנק ולאכול שם באחת המסעדות. כמו בעמקים כך גם בעמק יוסמיטי יהיה יחסית חם ולח, תשכילו לבדוק מה הטמפרטורות במקומות היותר גבוהים כך שכשתגיעו לאיזושהי פסגה גם אם היא נמוכה, לא יהיה לכם קר. בקיצור – הצטיידו נבונה.

בעמק יש שטחים ללינת קמפינג אשר צריך להרשם ולשלם עבור רשויות הפארק סכום סמלי ולקבל את היתר הלינה. אנחנו עשינו מסלול שנקרא Happy Isles והוא לקח לנו כ- 10 שעות הלוך חזור. המסלול לא היה מעגלי והיינו צריכים לרדת את כל הדרך שעלינו. בדרך ראינו הרבה מים (היינו באביב), ולא מעט מפלים. ראינו בעלי חיים, במיוחד סנאים, הרבה צמחיה ואזורים נחמדים לנוח בהם ולטרוף את הצ'ופרים שקנינו בסופר בעמק (הרי מיטיבי לסת אנחנו).

עלות הכניסה לשטח הפארק לרכב היא $20 ל- 7 ימים. אם במקרה הגעתם לשם ברגל או באוטובוס, העלות תהיה $10 לאדם ל- 7 ימים.

התעוררנו בבוקר, צחצחנו שיניים, אכלנו במסעדה, היה טעים, הלכנו לסופר לקנות דברים, אני ונועה מתווכחים איזה סוג צ'יפס נקח. "דָארְלִינְג, פַיְינַאלִי וִוי אַר אִין יוסֵמִיטִי פָּארְק, אִיט טוּק קְוַויְיט סָאם טָיים טוּ גֶט הִיר" שמענו מישהי אומרת לבעלה עוברים מאחורינו במעבר הצ'יפסים. נועה ואני מסתכלים אחד על השניה. "יכול להיות שהיא אמרה יוסמיטי אני שואל את נועה". היא מסתכלת עלי ואני עליה. התפוצצנו מצחוק חצי שעה עד שנרגענו. לא יכולנו להגיד יוֹסֶמַיְיט מבלי שזה גרר 10 דקות של צחוק. בנסיעה לפארק, אחרי קרוב ל- 20 שעות בדרכים, מישהו כנראה זרק את המילה יוֹסֶמַיְיט לאוויר, וכל הדרך לשם היינו בטוחים שככה מבטאים את שם המקום. יוֹסֶמַיְיט התנגן לנו כל כך טוב על הלשון עד שהיינו משוכנעים שיוסמיטי מבוטא בעברית כמו שהופכים מילים קשות לפשוטות בעברית כמו למשל אִינְסַיְיקְלוֹפִּידִיָה.