מה אוכלים?

בורגר ג'וינט. אף פעם לא תמצאו אותו ריק. מתוך אתר קוואנטס.
  1. Coffee Pot – בוקר – Midwest – פינת השדרה ה9 ורחוב 49. בייגל וקרים צ'יז בזול וטעים. אפשר לבקש קוד לאינטרנט לחצי שעה לכל קונה.
  2. Burger Joint – המבורגרים – Midtown – רחוב 56 בין השדרה ה6 ל7 בתוך מלון מרידיאן. ההמבורגרים הכי טעימים בעולם! המסעדה קדמה למלון אך כשבאו לבנות את המלון המסעדה לא הסכימה להתפנות ולכן בנו את המלון על המסעדה. יש אווירה מחתרתית ושונה. רוב המבקרים משאירים מזכרת על הקיר וכותבים את שמותיהם או סתם מציירים. חובה!
  3. Land Thai Kitchen – תאילנדית -Upper West – שדרת אמסטרדם בין רחוב 81 ל82. מסעדה תאילנדית מצויינת. יש עסקיות שמתחילות ב8$ למנה ראשונה ועיקרית בין השעות 12:00-15:30 בימים שבת וראשון.
  4. Room Service – תאילנדית – Midwest – על השדרה ה9 בין הרחובות 47 ל48. אותו עיקרון כמו הקודמת. מומלץ:משקה  Thai Iced tea.
  5. Spice Market – אסייאתית – Meatpacking District – פינת השדרה ה9 ורחוב 13.
    מסעדה לא זולה אך חובה! יש צורך להזמין מקומות מראש כיומיים לפני.
    http://www.spicemarketnewyork.com/
  6. Café Habana – מקסיקני – סוהו – פינת רחוב פרינס ואליזבת'. דיינר מקסיקני מעולה עם מנת דגל של 2 קלחי תירס עם גבינה מקסיקנית ואבקת צ'ילי ב4.5$. יש להם מרגריטות קפואות ומבחר מנות מקסיקניות טובות.
  7. Hampton Chutney – הודי – סוהו – רחוב פרינס בין רחוב קרוסבי לרחוב לפייאט. המקום מציע בעיקר Dosas מצויינים במילויים מיוחדים ולצד רטבים טעימים מאוד. מומלץ מומלץ מומלץ לאוהבי המטבח ההודי!
  8. Magnolia Bakery – מאפיית קאפ קייקס – רחוב בליקר פינת רחוב 11 West. לא סתם אמרה קארי בראדשו (סקס והעיר הגדולה) ששם ניתן למצוא את הקאפ קייקס הטובות בעולם. מומלץ לבוא עם רעב לסוכר…

אתרים מומלצים…

  1. Public Library – הספריה הציבורית – השדרה ה5 פינת 42.
  2. הספריה הציבורית. מבנה מרשים ומפתיע. אפשר לבקר שם על הדרך וגם אין מה לעשות שם הרבה זמן אבל יפה מאוד לראות. יש שם 2 אולמות גדולים לכל מי שרוצה לבוא וללמוד בשקט בשקט באווירה לימודית עם אינטרנט חינם.
  3. שיט על ה- Ferry ל- Staten Island. תחנת South Ferry ברכבת התחתית. כניסה ל- Ferry נמצא למעלה – יש שילוט.
    השיט לStaten Island הוא חינם. אפשר לעשות שיט הלוך חזור – זו הדרך החינמית היחידה להגיע ולראות את פסל החירות יחסית מקרוב. אם זה לא מספיק לכם, ליד התחנה יש הפלגות לאליס איילנד – איפה שנמצא הפסל. השיט נחמד בשביל לחזור חזרה כולם צריכים לצאת מה- Ferry ולחזור… הרבה עושים את זה.
  4. יוניון סקוור – Union Square
    כיכר של דוכנים וחנויות מסביב. בד"כ בסוף שבוע יש שוק איכרים, נחמד להסתובב. יש מסעדה אסייאתית טובה בצד המערבי של הכיכר בין הרחובות 16 ו17 שנקראת Republic.
  5. Caracas
    Caracas. מסעדה ונצואלנית. מתוך אתר המסעדה.

    איסט ווילג' – East Village
    אזור מיוחד מאוד בתוך מנהטן. תחום בין הרחובות 14 בצפון והאוסטון בדרום, ברודווי במערב ושדרה D במזרח. תמצאו באזור מלא בארים ומסעדות מיוחדות. כיף להסתובב ברחובות השכונה. מקום מיוחד לשבת בו היא מסעדה ונצואלנית Caracas על רחוב 7 בין שדרה 1 לשדרה A.באר מומלץ הוא ה- PDT (Please Don't Tell. באר מחתרתי בתוך דוכן נקניקיות אליו נכנסים דרך תא טלפון. בבאר יש קוקטלים מעולים ואם קצת רעבים אפשר להתפנק בנקניקיות וצ'יפס (תודה להראל ברק). כתובת: 113 St. Marks Pl between 1st Ave & Avenue A. ליד הבאר נמצא פארק (Tompkins Square Park) שם בלילה תוכלו לראות גחליליות עפות – מחזרה אורות קופצים (שוב תודה להראל ברק).

קניות

  1. סוהו – Soho.
  2. איזור מדהים להסתובב בו וגם לקנות. יש שם הרבה חנויות יפות ומיוחדות. יש ברחובות הפנימיים בתי קפה וחנויות יותר יחודיות. ממליץ ללכת שתי וערב בכל האיזור. אם תלכו על ברודווי צפונה אז תראו את חנות התחפושות הענקית מצד ימין. תוכלו לסדר את כל הילדים לפורים הבא. אם תלכו מברודווי מזרחה על רחוב פרינס תגיעו לקפה הבאנה.
  3. רחוב 34 – 34th Street.
    גם רחוב מאוד ארוך שרובו חנויות עם מותגים. תמצאו שם את אותן חנויות פחות או יותר עם אופציות נוספות למותגים לכל כיס. שוב, את הקניות הגדולות ממליץ לשמור לאאוטלטים.
  4. Woodbury Common Premium Outlets – אאוטלט גדול עם הרבה מותגים.
    כיף להסתובב שם, חנויות בבקתות, מחירים טובים מאוד. אפשר להגיע לשם ברכב או באוטובוס שלוקח לשם – צריך לברר בתחנה המרכזית איך. ברכב הכי נוח כי אפשר לשים את כל השקיות ולא להרגיש לא נוח בתחבורה הציבורית. אם אתם נוסעים באוטובוס אז ממליץ לקחת מזוודה או טרולי שיהיה קל לסחוב.
  5. Jersey Gardens Shopping Mall – קניון אאוטלט גדול מאוד. מכי את רוב, אם לא כל המותגים. ניתן למצוא שם הרבה סיילים טובים ולפעמים גם עודפים במחירים מצחיקים. זה המקום המועדף עלי לקניות גדולות. ניתן להגיע לשם בתחבורה ציבורית מPort Authority, צריך לשאול במודיעין.
  6. השדרה החמישית – Fifth Avenue.
    אחד המקומות המפורסמים לקניות בניו יורק. תמצאו שם את כל המותגים היוקרתיים מלואי ויטון ועד נייק. ממליץ להסתובב אבל להשאיר את הקניות הגדולות למקומות אחרים.

אי אפשר להיות בניו יורק מבלי לקנות… והרבה… מציע לכם לעשות את הקניות הגדולות באאוטלטים.

מחזות זמר

  1. Wicked – אומרים שזה המחזמר הטוב ביותר הנצפה בניו יורק. אני עוד לא ראיתי אך מחכה כבר לראות. יש הגרלת כרטיסים שמתחילה שעתיים וחצי בדיוק לפני כל הצגה. נרשמים ולאחר מכן מודיעים על הזוכים. הזוכים ישלמו 25$ לכרטיס (בלבד!) לשורה הראשונה בעוד שכרטיס רגיל הוא מעל 100$.
  2. Pricilla Queen Of The Desert – פריסילה מלכת המדבר.
    עיבוד מעולה של הסרט למחזמר של ברודווי. את זה כן יצא לי לראות וזה מדהים. גם לזה יש הגרלה שעתיים וחצי לפני הצגה. בשבת יש שתי הצגות ולהצגת הבוקר יש סיכויים גדולים יותר לזכיה כי מגיעים פחות אנשים להגרלה. כאן אם זוכים, זה עולה 40$ לשורה הראשונה. בכלל להגרלות צריך להגיע עם כסף מזומן במידה וזוכים ותעודה מזהה (רישיון נהיגה) עם תמונה.