הונלולו - עיר הבירה של הוואי
הונלולו – עיר הבירה של הוואי. צילום מתוך: bestholidayspot.com

משחר ילדותי חלמתי על הרתפקאות קסומות בעולמו של קפטן קוק. ספינות טרופות ואוצרות, נופים פרעיים ובתוליים, חופים זהובים ושלווה – המון המון שלווה.

אז חלמתי! הוואי, יפה ככל שתהיה, עברה תהפוכות ושינויים היסטוריים שעיצבו אותה כמדינה טרופית יפה אך גם קצת אמרקאית וחנפנית למטייל. האופי השלו של התושבים, בתי המלון המפנקים, האוכל המשובח ובעיקר הנופים והחופים הם אלו שהופכים את היעד למושך ורלוונטי גם כיום.

לאי אוהאו הקדשתי שבוע שלם שלדעתי הספיק בכדי למצות את האטרקציות המרכזיות. בירת הוואי – הונוללו שוכנת באי זה ומהווה מרכז משיכה תרבותי ועסקי. אזור בתי המלון הסמוך לחוף Waikiki עמוס במגוון רחב של בתי קפה, מסעדות, ברים וחנויות בכל סוגי המחירים ולכל פלחי האוכלוסיות (משפחות, צעירים, גייז וכו').

התרבות הפולינזית מהווה בעיקר העניין לעיצוב תדמיתה של הוואי ושאר הארכיפלגים בפסיפיק. קיימים באי המון כפרים שמאפשרים להגיע לביקורים שדרכם ניתן להיחשף לצורת החיים האופיינית לתרבות זו. לצערי הקפיטליזם שחדר לאי הביא קצת לריחוק של התושבים מהדת אבל לשוחרי ההיסטוריה שווה עדיין להציץ בכפרים אלו.

הגדול מבינהם – Polynesian Cultural Center מאפשר חשיפה לכל מה שחשבתם על חיים באי אקזוטי לפני 200 שנה. צייד, חיי שבט, טקסי פולחן וכו'.

דברים שאסור לפספס באי

אתר ההנצחה בפרל הארבור – USS Arizona Memorial

אתר ההנצחה בפרל הארבור
אתר ההנצחה בפרל הארבור. צילום מתוך: history.com

לאחר שהפציצו היפנים את האי במלחמת העולם השניה, נוצרו שוניות אלמוגים עמוסות באוניות מלחמה חלודות וליגוני גם בגופותיהם של אלפי לוחמים. רשות הפארקים הלאומית הקימה מרכז הנצחה מרתק שבתוכו גם אנדרטת אריזונה הממוקמת כאי קטן אליו מגיעים באונייה. ניתן להשקיף על שאריות האוניות הטרופות ולהאזין לתיעודים (מצמררים) אודות האסון מניצולים. נקודה למחשבה: האי עמוס בתיירים יפנים עקב הקרבה ליפן והמחיר הנוח, בהגעה לאנדרטת הזיכרון מספר התיירים היפנים לא משקף את יחסם האמיתי באי.

החופים באואהו

Waikiki החוף הגדול ואולי גם המפורסם ביותר. סביבו ממוקמים מרבית בתי המלון באי. חוף נעים ויפה אם כי עמוס בתיירים. מחייב רחצה אחת לפחות במשך החופשה.

המפרץ Hanauma - שונית האלמוגים היפה בהוואי
המפרץ Hanauma – שונית האלמוגים היפה בהוואי. צילום מתוך: wallpapers-free.co.uk

Hanauma Bay שונית אלמוגים מרהיבה. נמצאת במרחק 20 דקות נסיעה באוטובוס. הכניסה בתשלום ($5) ומלווה בסרטון בטיחות ואזהרות לצורך שימור. הרחצה שם מותרת ומומלץ להצטייד בציוד לצלילה רדודה ( ניתן גם לשכור במקום בעלות נמוכה ). ממליץ להצטייד בצו'קולוקים כי אין איפה להשיג מזון ושתייה.

Waimanalo Bay חוף הגולשים המפורסם בעולם בו מבוצעות תחוריות גולשים מכל העולם. מומלץ ביותר אם כי הרחצה מתאימה לגולשים מיומנים במיוחד. השמעו להוראות הבטיחות באזור. הכניסה לחוף חופשית וניתן להגיע באוטובוס – כ- 40 דקות נסיעה.

טיולים רגליים

אני ושותפתי במסע בחרנו באופציות החלבלביות לטיולים באי ולכן למטבי הלכת שבניכם – דעו כי לאי מגוון מסלולים מרתק וניתן למצוא מידע עליהם בנקודות המודיעין הממוקמות בכל בית מלון.

Diamond Head

הר געש לא פעיל הממוקם במרחק דקות נסיעה מ- Waikik. המסלול תלול ומאתגר ואורך כשעה עליה עד הפסגה אך ממנה הנוף מנחם ומשחרר – מומלץ בחום. $3 כניסה.

החוף ב- Kualoa Ranch
החוף ב- Kualoa Ranch. צילום: אריאל קרליק

Kualoa Ranch

אזור הרהרי ומרוחק במקצת מבתי המלון. כאן צילמו את מרבית הסצנות המפורסמות בפארק היורה ואבודים. למקום מגוון סיורים וממליץ לבחור בשתיים מהם ולהקדיש חצי יום לפחות. המחיר לכל סיור הוא נוח ויעלה כ -$15.
סיורים שהם מציעים : Movies site and ranch tour, Secret island tour (מומלץ בחום – חוף סודי ומקסים שבו המון מתקנים לשימוש הרוחצים: שנורקל, קייאקים, ציוד גלישה), Jungle tour ועוד. כל הסיורים מלווים במדריכים, ג'יפים ואווירה טובה.

תחבורה באי

תשתית אוטובוסים נוחה ומרובה בקווים לכל האזורים המעניינים באי. המחיר נוח אך יש לקחת בחשבון שככל שמרחיקים מאזור המלונות תדירות הקווים יורדת ולכן יש לתכנן את הזמן בהתאם לכך.

ממליץ למי שמתאפשר לו לשכור קטנוע למשך יום. המחיר זול ואין צורך ברישיון מיוחד. מאפשר הצצה לפינות מיוחדות באי, חופים מרוחקים, ומפלים שלא ייצא לכם לראות במפת התיירים.

קניות

רחוב Kalakua Avenue רחוב ראשי עמוס בחנויות מזכרות, חנויות בגדים ומסעדות. ניתן למצוא בו הכל ולכל כיס. ברחוב זה גם ממוקם ה- International Market שמציע מזכרות טיפוסיות במחירים נוחים. יש עוד כמה קניונים ואאוטלטים ברחבי האי – לא ביקרתי. ממליץ לשמור קניות ליבשת הגדולה (USA) מכוון שהמחירים באי קצת יותר יקרים בגלל המס הגבוה.

לינה

התארחתי בשרתון פרינסס קוהלני על חוף וואיקיקי. מלון חמוד עם חדרים קטנים ואווירה נעימה. לא אחד הריזורטים המפוארים שיש לאי להציע אבל המחיר בהתאם והמיקום מצויין. בכל אופן לא הייתי מציע לקחת מלון שלא ממקם את עצמו על חוף זה.

ישנן תחנות מודיעין לתייר (Information Center), הממוקמות לאורך Kakalua Avenue, מומלץ להשתמש בהן מאחר והאטרקציות באי משתנות ומתחדשות.