רוב מדינות מזרח אירופה שימרו בצורה די טובה את האופי הסובייטי שלהן ואת כל מה שמאפיין אותם. אזרבייג׳ן היא מדינה מוסלמית מתונה, ובשל משאבי הטבע הרבים שלה (נפט וגז), נהנית מעושר ופיתוח מסיבי בשנים האחרונות, במיוחד מאז אירוח תחרות האירוויזיון בשנת 2012 בבירה באקו. כמעט בעשור בלבד, הצליחה באקו לתת פייט מוערך בתחומים שונים כגון אופנה, מסיבות, אוכל, תרבות, ארכיטקטורה ועוד. לעיר יש המון מה להציע, בין השאר אם אתם אוהבים קניות בקניונים ובשווקים.

באקו הבירה מאוד מודרנית, מתאפיינת בבניה מאסיבית של בניינים גבוהים, פיתוח אדריכלי מעניין ומיוחד. מבנים רבים מוארים בלילה מה שנותן לעיר אופי חם ומודרני. העיר משלבת ישן וחדש בצורה מעניינת ונראה שעשו בבאקו הרבה מחשבה איך לשמר את הישן ואף להשביח אותו. בשל האופי הצעיר והמתחדש של העיר, יש לה להציע עבורכם לא מעט אפשרויות לקניות.

הערה חשובה לפני שאתם צוללים לאפשרויות השונות לקניות בבאקו, אזרבייג׳ן לא מאפשרת להוציא מהמדינה שטיחים או מתכות ללא אישור מהמוכר. כשאתם באים לקנות שטיח או כלי ממתכת, או תכשיט, תשאלו את המוכר אם יש לו אישור לתת לכם מפני שאתם מוציאים את הסחורה מהמדינה. הימנעו ממצב מביך בו אתם תיאלצו להיפרד ממה שקניתם בשדה התעופה כי לא יתנו לכם להוציא את זה מהמדינה.

קניונים

קניון בולוואר. צילום: visit-azerbaijan.com
קניון בולוואר. צילום: visit-azerbaijan.com

קניון פארק בולוואר – Park Bulvar Mall – נמצא על טיילת בולוואר בסמוך לקו הים של באקו. זהו קניון מותגים, מחו״ל ומאזרבייג׳ן. המחירים סה״כ כמו בארץ, אפשר למצוא דברים מיוחדים לבאקו. נחמד מאוד לשלב את הביקור בקניון אחרי טיול בטיילת בוללואר. האדריכלות המיוחדת של אזרבייג׳ן ומוטיב הלהבה ניכר גם בקניון הזה, מבנה מאוד יפה מבחוץ ואסתטי מאוד מבפנים. קניון שסה״כ נעים להסתובב בו.
שעות פתיחה: כל יום 10:00-22:00.
כתובת: Neftchilar Ave, Baku.
אתר: www.parkbulvar.az

קניון 28. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של הקניון
קניון 28. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של הקניון

קניון 28 – 28 May Mall – הקניון הכי שווה בבאקו. קניון מרווח מאוד ויש בו הרבה מאוד מותגים כמו זארה, ברשקה, גאפ, אלדו, אפילו חנות של נקסט, פול אנד בר ועוד לא מעט מותגרים אזאריים. הקניון בעל 5 קומות ויש בו פוד קורט (מתחם מזון) מכובד. מי שאוהב קניונים, יבלה שם לפחות חצי יום.
שעות פתיחה: כל יום 10:00-22:00.
כתובת: 1014, Azadlig avenu 15a/4 Baku.
אתר: www.mall28.az

קניון פורט באקו – Port Baku Mall – קניון מותגים נחמד.

קניון AF – קניון עירוני בעיקר למשפחות וילדים.

יש עוד מספר קניונים בבאקו אך נמצאים פה הטובים ביותר.

שווקים

טאזה בזאר. צילום: אופיר דקל
טאזה בזאר. צילום: אופיר דקל

טאזה בזאר – Taza Bazar – שוק עירוני, לא ענק, אבל נמצא במרכז העיר. מציע מגוון פירות וירקות, דבש ותוצרת מקומית, הרבה מאוד כלי עבודה, חשמל ותאורה במחירים סבירים וקצת פשפשים. בקומה העליונה שלו יש בעלי חיים (למכירה), ציוד ומזון לבעלי חיים. שוק שמאוד נחמד להסתובב בו אם אתם לא מתכננים על קניות גדולות. כמובן שמומלץ להתמקח. לא תמצאו בו בגדים אם זה מה שמעניין אתכם. הליכה במעלה הרחוב 2 בלוקים, יש סופר מרקט גדול שנקרא Bolmart. שם תוכלו למצוא המון דברים בזול, רוב המוצרים שליש מחיר מבארץ.
שעות פתיחה: כל יום 08:00-19:00.

שוק סאדראק. צילום: תום לב
שוק סאדראק. צילום: תום לב

סאדראק בזאר – Sadarak Bazar – שוק עצום בגודלו, יש בו הכל! השוק נמצא בפאתי העיר כך שתצטרכו מונית כדי להגיע אליו (יעלה בסביבות 12 מאנאט, 24 ש״ח נכון לספטמבר 2018). מתחם ענק של האנגרים, כשבכל אחד מהם יש כמות משוגעת של סחורה. תמצאו בו המון בגדים, שעונים, בשמים, כלי בית, פירות וירקות, רהיטים וכמובן, שטיחים. מומלץ להתמקח, בטח אם אתם לוקחים יותר מיחידה אחת מפריט מסוים אצל רוכל אחד. השוק מקורה לכן יכול להיות פתרון מעולה ליום גשום. אין כספומט באזור לכן מומלץ להגיע עם מזומן שיספיק לכם לרכישות.
שעות פתיחה: כל יום 08:00-17:00.

בינה בזאר – Bina Bazar – נמצא בקרבת סאדראק, יש בו יותר בגדים מאשר בסאדראק. תוכלו למצוא חיקויים מצויינים וחייטים שיתפרו לכם על המקום כל מה שתבקשו.
שעות פתיחה: כל יום 08:00-17:00.

שוק יאסיל – Yasil Bazar – ״שוק ירוק״. נמצא סמוך לתחנת הרכבת של באקו. שוק מקומי עם היצע אורגני של מקומיים. סביר להניח שזה השוק המועדף על תושבי באקו, כי הם קונים שם פירות וירקות.
שעות פתיחה: כל יום 06:00-22:00.

שוק פשפשים רוסי. צילום מתוך: chai-khana.org
שוק פשפשים רוסי. צילום מתוך: chai-khana.org

שוק פשפשים רוסי – Russian Flea Market – שוק פשפשים, דוכנים בעצם על הרצפה. תמצאו שם אזארים עניים שעדיין לא כל כך נהנים מעושר משאבי הטבע של המדינה. הם מוכרים שם כל מיני פשפשים מהתקופה הסובייטית.
שעות פתיחה: שבת וראשון 09:00-16:00.

שוק איצ׳רי. צילום: תום לב
שוק איצ׳רי. צילום: תום לב

שוק איצ׳רי בעיר העתיקה – Icheri Sheher Market – שוק רחוב קטן לתיירים בעיר העתיקה עם דוכנים בצידי הרחוב. בד״כ תמצאו את אותם מוצרים בשווקים אחרים בזול יותר. נחמד לשלב את הסיור בשוק יחד עם סיבוב בעיר העתיקה.
שעות פתיחה: כל יום 08:00-22:00.

רחובות קניות