המטבח התאילנדי מוכר בעיקר בשל שילובי הטעמים במאכליו השונים: חמוץ, מתוק, מלוח, לעתים מר וכמובן חריף. שילובי הטעמים שונים בין האיזורים השונים בתאילנד. למשל בצפון מזרח תאילנד משתמשים יותר במיץ ליים והשימוש בחלב קוקוס וכורכום נפוץ יותר בדרום תאילנד.

Sommay Jaijong – May Kaidee

מתוך אתר המסעדה

בית הספר לבישול של מאי קאיידי (May Kaidee’s cooking school) ממוקם במרכז בנגקוק כ- 3 דקות הליכה מרחוב הקאוסאן. יש בבעלותה 3 מסעות במרכז בנגקוק והיא מתמחה בבישול צמחוני וטבעוני. מאי לא נולדה למשפחה צמחונית, ההפך הוא הנכון. היא נולדה בצפון מזרח תאילנד, בצ’אנג מאי, בכפר עני שבו אכלו כל הבא ליד: נחשים, צפרדעים, כלבים, או כל בעל חיים שיכלו להביא אל הצלחת. בגיל 14 נאלצה מאי לעזוב את בית הספר ולעזור בכלכלת הבית. מאי עבדה בשדות אורז ומכרה ירקות. שנה לאחר מכן, דודתה, בעלת מסעדה צמחונית בבנגקוק, קראה לה לעזרה. היא קנתה את כרטיס הנסיעה שלה והגיעה לעיר הגדולה. בהתחלה שטפה כלים, לאחר מכן עבדה כמלצרית במסעדה ולאחר כמה שנים כשהייתה בהריון קיבלה עצה מדודה לשנות את הדיאטה שלה. היא המציאה מתכונים מחדש, השמיטה את מרכיבי הבשר, הוסיפה תבלינים משלה ורקחה משחות ותבלינים מיוחדים לתפריט צמחוני שיהיה לא פחות טעים מתפריט בשרי.

בית הספר לבישול

קורס הבישול אורך כ- 4 שעות בשעות הבוקר או בשעות הערב. מתחילים את היום בסיבוב בשוק עם שמשיות תאילנדיות מסורתיות, קונים את הירקות הדרושים לבישול ומצרכים בסיסיים. מאי מסבירה על הבסיס בבישול תאילנדי ועל הירקות השונים והמיוחדים שנתשמש בהם. תלמדו שיר בתאי, תלמדו לעשות משחות צ’ילי תשימו סינורים והולכים לבשל. מאי מחלקת חוברת מתכונים שמלווה אתכם במהלך הקורס ומכינים בעזרתה את התבשילים בזוגות. אפשר לראות את לו”ז הקורס באתר המסעדה. בין השאר תכינו מרק טום יאם, מרק טום קא, פאד תאי, רוטב בוטנים, תבשילי קארי ואפילו מנגו סטיקי רייס.

מומלץ לשמור יום-יומיים לפני הקורס מקומות מראש במסעדה שליד הקאוסאן.

כ- 3 דקות הליכה מהקאוסאן. מתוך אתר המסעדה.

הקורס עובר באווירה כיפית. תתכוננו לאכול המון ולהעביר בוקר או אחר הצהריים בכיף גדול. תהנו!

כתובת המסעדה / בית הספר לבישול:

May Kaidee Bangkok Restaurant #2 and Cooking School
33 Sam Sen, Between Soi 1 and Soi 2
Bangkok