רגע לפני שהחורף עוזב את ניו יורק, עם טמפרטורות שבארץ אנחנו לא רגילים אליהן וגם לא מעט שלג, הרשו לי להציע לכם מספר אטרקציות חמימות לחורף קר בניו יורק, ואף לא מילה על שופינג…

צילום: סיון פורת
חורף בניו יורק. צילום: סיון פורת

מוזיאונים וגלריות אמנות

ניו יורק היא עיר של תרבות – ישנה, עתיקה, חדשה ומודרנית, תמצאו בה הכל וגם לכל הגילאים. בימים קרים של חורף כיף להתחמם עם האמנות שניו יורק מציעה לנו, בין אם אלו יצירות של אנדי וורהול או של ואן גוך, בין אם אלו דינוזאורים או אקווריום – את כל אלו ניתן, ואף רצוי, לעשות בימים הקרירים והגשומים בניו יורק.

1. MOMA

מוזיאון לאומנות מודרנית – אלו מכם אשר אמנות מודרנית היא ה"פאשן" שלהם, או שסתם רוצים לראות חלק מהיצירות הנחשבות ביותר בעולם, אל תפספסו את המומה! הוא נחשב לאחד המוזיאונים הטובים בעולם לאומנות מודרנית, בעיקר מכיוון שהוא מכיל בתוכו כמה מהיצירות החשובות ביותר בעולם כיום, ביניהן: "ליל כוכבים" של ואן גוך, "העלמות מאבניון" של פיקאסו, "חבצלות" של מונה ועוד המון יצירות מודרניות של אנדי וורהול, ג'קסון פולוק ועוד.

מדי תקופה מתקיימת במוזיאון תערוכה מתחלפת של אמן או תערוכה נודדת, אפשר להתעדכן דרך האתר של המוזיאון על המייצגים המתקיימים.

מומלץ: בימי שישי הכניסה למוזיאון היא בחינם החל מהשעה 16:00. אל תיבהלו מהתור המשתרך עד לאחורי הבלוק, הוא מתקדם מאוד מהר והכניסה בהחלט שווה את זה. בשעות אלו המוזיאון יכול להיות מעט עמוס. מומלץ לתפוס מקום בתור משעה 15:15.

  • כתובת11 West 53rd Street, between Fifth and Sixth avenues, New York
  • שעות פתיחה: ראשון – חמישי 10:30-17:30, שישי 10:30-20:00, שבת 10:30-17:30
  • אתר אינטרנט: moma.org
  • תעריף:  מבוגר – $25, ילדים – חינם, סטודנטים – $24.

2. מטרופוליטן

מוזיאון המטרופוליטן, או בכינויו המקומי "המט", הוא מוזיאון לאמנות עתיקה וחדשה הנחשב לאחד המוזיאונים החשובים והגדולים בעולם. המוזיאון נפתח באפריל 1870, הוא ענקי בגודלו ובעל אגפים רבים. ניתן למצוא בו יצירות אמנות ממקומות רבים מסביב לעולם, החל מאסיה הרחוקה ועד לאמריקה הלטינית, אפריקה ועוד. אפשר לצפות בכלי נשק עתיקים, בקליגרפיות סיניות, בכלי נגינה מתקופות שונות ואפילו במומיות ממצרים. כמו כן, אפשר למצוא במוזיאון ציורים של  מונה, ואן גוך ועוד. בנוסף מוצגות במוזיאון תערוכות מתחלפות עליהן ניתן להתעדכן באתר.

מחיר הכניסה למוזיאון הוא בגדר תרומה, ולכן אינכם חייבים לשלם את המחיר שמצוין בכניסה למוזיאון.

  • כתובת: 1000 5th Avenue (at 82nd Street), New York
  • שעות פתיחה: שלישי – חמישי 9:30-17:30, שישי – שבת ,9:30-21:00 ראשון 9:30-17:30
  • אתר אינטרנט: metmuseum.org
ספינקס מצרי. צילום: דניאל קליין
ספינקס מצרי. צילום: דניאל קליין
מטרופליטן. צילום: דניאל קליין
מטרופליטן. צילום: דניאל קליין

 

 

 

 

 

 

 

 

3. המוזיאון לתולדת הטבע וההיסטוריה

המוזיאון אשר נוסד ב- 1869 מאחד בתוכו את כל מה שקשור לעולם החי, הטבע, והאדם. הוא מכיל כ- 25 מבנים שונים אשר בכל אחד מהם תמצאו תערוכות קבועות ומתחלפות. תוכלו לבקר בחדרים עם מודלים בגודל מלא של דינוזאורים, לראות שבבי מטאורים, לחקור את גוף האדם או את ללמוד על העולם התת-ימי. בנוסף במוזיאון נמצא גם פלנטריום תלת מימדי ואגף אשר חוקר את החלל.

הפלנטריום הוא בתוספת תשלום, ניתן לשלם ביחד עם כרטיס הכניסה למוזיאון.

מומלץ: לקחת את הזמן במוזיאון, המוזיאון מאוד גדול ויש הרבה מה לראות, במיוחד אם באים עם ילדים שרוצים לראות עוד ועוד דברים. כמו כן, ניתן לקחת סיור של שעה וחצי במוזיאון, ללא עלות. המוזיאון ממוקדם בצמוד לסנטרל פארק, שווה לשלב יום טיול במידה ומזג האוויר מאפשר זאת.

  • כתובת: Central Park West at 79th Street
  • הגעה: בסאבווי קווים B או C עד 81st Street משם יש להמשיך שני בלוקים מערבה
  • שעות פתיחה: בכל יום בין השעות 10:00-17:45. סגור בחג ההודיה ובחג המולד.
  • אתר אינטרנט: amnh.org
  • תעריף: מבוגרים: $22, ילד עד גיל 12: $12.5 , סטודנטים או גימלאים: $17.

הצגות בברודווי ואולמות קולנוע

הצגות

אין כמו ליהנות ממבחר מחזות הזמר וההצגות הטובות בעולם, ואפשר לעשות את זה גם מהשורה הראשונה!

כמה דרכים לרכישת כרטיסים להצגות:

  1. קניית כרטיס באינטרנט – לכל הצגה יש את אתר האינטרנט שלה, שדרכו ניתן לקנות כרטיסים. דרך אתרים אלו הרכישה תהיה היקרה ביותר. כמו כן, קיימים אתרים לרכישת כרטיסים מוזלים, למשל http://www.ticketmaster.com/broadway.
  2. מתחת למדרגות הטיימס סקוור האדומות תמצאו את עמדת tkts, אשר מוכרת כרטיסים להצגות באותו היום, במחירים מוזלים. לא כל ההצגות רשומות שם, כדאי לברר מראש לפני שעומדים בתור הארוך. רצוי להגיע כמה שיותר מוקדם. תוכלו לראות רשימת ההצגות (ב- Live) ברשימה הבאה באתר של tkts
  3. הגרלות, הגרלות, הגרלות! מבחר הצגות ברוודוי מציעות לך להשתתף בהגרלה, אשר נערכת כשעתיים וחצי לפני תחילת ההצגה (בבוקר או בערב), כולם יכולים להשתתף, כל שעלייך לעשות הוא לרשום את השם שלך, כמה כרטיסים תרצה לקנות (תמיד מוגבל לשני כרטיסים) וכתובת איימיל או טלפון. השתתפות בהגרלה לא עולה כסף, אבל אם זכיתם תשלמו מחיר זעום של כ- $20-30 לכרטיס! צריך להצטייד בתעודה מזהה עם תמונה ואת הסכום לכרטיסים במזומן. כל הצגה מקצה מספר מסוים של כרטיסים להגרלה היומית, אבל אם לא תנסו איך תדעו? פחות מומלץ למי שזמנו בניו יורק מוגבל ורוצה לתכנן את טיולו בעיר בקפידה. הצגה מאוד מפורסמת שמבצעת הגרלה לפני כל הצגה היא Wicked. ניתן לראות את זמני ההגרלות בקישור הבא

אולמות קולנוע

1. AMC Loews Lincoln Square 13

הקולנוע היחידי בניו יורק שמאפשר לך לראות את כל הסרטים הכי חדשים באיכות של תלת מימד ו- iMax. הרבה מהפרמיירות של הסרטים הכי חדשים מתרחשות בבית הקולנוע הזה, אולי בזמן שאתם עוברים ליד בית הקולנוע תגעו קצת באבק כוכבים.

כתובת הקולנוע: 1998 Broadway Ave, Manhattan, New York

2. Ziegfeld Theatre

מכונה גם "ארמון הקולנוע", בעיקר בגלל גודלו האדיר של האולם היחידי שלו. הוא קרוי על שם תיאטרון זיגפלד האגדי שהיה בסמוך ונהרס בשנות ה- 60. בקולנוע זה מקרינים רק סרט אחד בכל פעם, ולרוב מתקיימות בו הקרנות בכורה לסרטים חדשים.

כתובת הקולנוע: 141 West 54th Street, Manhattan, New York

3. Nitehawk Cinema

רעבים? זה כנראה הקולנוע שלכם, כי "נייטהוק" מציע לכם כניסה לסרט וגם ארוחה באותו המחיר. בבית הקולנוע, אשר ממוקם בוויליאמסבורג, תוכלו למצוא מגוון רחב של מאכלים טעימים, וליהנות מסרט טוב יחד עם ארוחה מצוינת! בבית הקולנוע מציגים בעיקר סרטים אמנותיים וקלאסיקות מכל הזמנים.

כתובת הקולנוע: 136 Metropolitan Ave, Brooklyn, New York

אטרקציות מרכזיות

 1. הספרייה הציבורית

הספרייה הציבורית בניו יורק. צילום: Shutterstock
הספרייה הציבורית בניו יורק. צילום: Shutterstock

הספרייה הראשונה בעיר נפתחה רשמית בשנת 1849, בשדרה החמישית, והיום תוכלו למצוא בספריה זו למעלה ממיליון ספרים במגוון נושאים: דרמה, רומנים, ספרי מתח והרבה ספרי מחקר. בעיר פזורות מעל לעשר ספריות רשמיות, אשר חלקן משמשות כספריות מחקר לנושאים ספציפיים כגון: מדעים, אמנות ועוד.

הביקור בספרייה בהחלט מומלץ, תוכלו ליהנות מהשקט ולקרוא באחד משולחנות העץ העתיקים, וכמובן ליהנות מהמבנה האדריכלי המרשים.

מומלץ: לבדוק לפני הביקור בספרייה האם מתקיים אירוע קריאה, או כל אירוע אחר שהספרייה מציעה. כדאי לבקר בספרייה שנמצאת בסמוך לבריינט פארק, ולשלב עם הביקור בילוי בפארק והחלקה על הקרח באתר שפתוח בפארק בחודשי החורף.

כתובת: 455 Fifth Avenue (Between 40th and 42nd Streets), New York

אתר אינטרנט: nypl.org

 2. מרכז רוקפלר ורדיו סיטי

החלקה על הקרח ברוקפלר. צילום: סיון פורת
החלקה על הקרח ברוקפלר. צילום: סיון פורת

מרכז רוקפלר מציע לנו מדי חורף מגוון אטרקציות, וניתן למצוא בו מגוון בתי קפה, חנויות ועוד! רוקפלר הוא מרכז מסחרי אשר מוקף ב- 19 גורדי שחקים, ובמרכזו הבניין הגבוה מכולם – בניין GE, אשר מונה כ- 70 קומות. בכניסה לבניין זה נמצא פסלו של פרומתאוס המכוסה כולו בזהב. מבניין זה ניתן לעשות תצפית ממרפסת פנורמית לכל ניו יורק. שימו לב: המחירים גבוהים יותר בשקיעה ובזריחה. בנוסף, כל שנה עם בוא החורף והחגים האמריקאים, נפתח במרכז רוקפלר מרכז ההחלקה על הקרח, וכל האזור מתקשט לקראת החג. תוכלו למשל למצוא לצד מרכז ההחלקה את עץ האשוח הגדול והמקושט של המרכז.

מצדו השני של הכביש תמצאו את אולפני RADIO CITY, האולפנים הרשמיים של הרשת האמריקאית NBC. במקום מתבצעים סיורים בין האולפנים, בתיאטרון ומאחורי הקלעים.

כתובת : רחובות 48 עד 51, בין השדרה החמישית לשדרה השישית.

שעות פתיחה (רדיו סיטי) : 11:00-15:00.

אתר אינטרנט : http://www.radiocity.com

3. ביקור בבנייני האו"ם

האומות המיוחדות הוקמו לראשונה בשנת 1945, עם תמיכה מועטת ממספר מדינות. כיום, בשנת 2014, מונה האו"ם כמאתיים מדינות מסביב לעולם. את כל דגלי המדינות החברות באומות המאוחדות תמצאו בכניסה למתחם אשר יושב באזור הריבר סייד בניו יורק. ניתן לעשות סיור חיצוני בין מבני האו"מ המרשימים והפארק הירוק, או לעשות סיור פנימי מודרך ולהתרשם מהמליאה והאולמות המפורסמים.

  • כתובת: שדרה ראשונה, פינת רחוב 47-46
  • שעות פתיחה: סיורים מודרכים נערכים בימי ב'-ו' בין השעות 09:30-16:15 ונמשכים כ- 45 דקות (יש להגיע חצי שעה לפני).
  • אתר אינטרנט: www.un.org/tours
  • תעריף: מבוגר: $18, גמלאים וסטודנטים:$11, ילדים: (5-12) $9. אין כניסה מתחת לגיל 5. מומלץ לקנות כרטיסים מראש, מכיוון שמלאי הכרטיסים לסיורים יומיים מוגבל.

בתי קפה

1. Barnes & Noble

רשת חנויות הספרים מהמפורסמות בארה"ב ובעולם, מציעה לכם להנות מכוס קפה או שוקו חם בסניף הסטארבקס אשר יושב בתוך החנות, לצד תכנון הטיול הבא, עיון בספרי קריאה, או סתם קריאה של מגזין כשבחוץ קר ומושלג.

  • כתובת: יש בעיר מספר סניפים לרשת המפורסמת, למשל בשדרה החמישית בין רחובות 45-46.
  • אתר אינטרנט: Barnes & Noble

2.  Alice tea cup

ארוחה באליס. צילום: דניאל קליין
ארוחה באליס. צילום: דניאל קליין

רשת של שלושה בתי קפה חמים ומתוקים, שמציעים ללקחותיהם מעל ל- 100 טעמים שונים של תה, והכל בעיצוב ייחודי שכאילו לקוח כולו מארץ הפלאות. תוכלו למצוא תה בטעמי צ'אי שוקולד, קינמון ותפוח, ארל גריי, ואפילו תה סיני ירוק. גם על האוכל המצוין לא פסחו פה, ואליס מציעה מגוון של ארוחות בוקר ובראנץ'. התפריט שונה לכל חלק ביום, אבל זה לא משנה מתי אתם מגיעים, כאן האוכל תמיד טעים! המנות די גדולות, אבל זאת לא סיבה לחלוק, אלא לקחת סוגים שונים של מנות (מתוק ומלוח). מומלץ לנסות את הפנקייק בטעם דלעת או את ביצי הפלורנטין עם הרוטב המיוחד שמכינים במקום.

כמו כן, אפשר לקנות במקום חליטות, קנקני תה מעוצבים ופריטים ייחודיים.

אתר אינטרנט: alicesteacup.com

3. Hale And Hearty

מעל ל- 25 מרקיות שפזורות ברחבי ניו יורק ומציעות מבחר סוגים של מרקים בגדלים שונים, עם מגוון של מרקים בשריים, צמחוניים וטבעוניים, תענוג מושלם כשקר בחוץ. כמו כן, ניתן למצוא ברשת סלטים וסנדוויצ'ים טעימים, ועל הכל מופיע סימון קלורי לשומרי המשקל.

אתר אינטרנט : haleandhearty.com

4. magnolia bakery

צילום: נעמה גל

אחת הקונדיטוריות האוהבות עליי בכל העולם! המקום, שהתפרסם בפרק של "סקס והעיר הגדולה" בו קארי ומירנדה אוכלות את הקאפקייקס המעולים של החנות, מציע מבחר ענק של עוגות גבינה, מאפים וכמובן קאפקייס! אל תוותרו גם על אחד המשקאות החמים והמפנקים, תענוג בכל רגע נתון! מומלץ ביותר : פודינג הבננה אשר מגיע במגוון גביעים לדרך, או אחת מעוגות הגבינה האישיות.

כתובת אינטרנט: magnoliabakery.com

סנטרל פארק

סנטרל פארק בחורף. צילום: Shutterstock
סנטרל פארק בחורף. צילום: Shutterstock

טוב, מה כבר לא אמרו על הסנטרל פארק? ללא ספק אחד ממקומות ה-חובה לבקר בהם בניו יורק. הפארק משנה ממש את אופיו מעונה לעונה. בחורף, כשהעיר מושלגת, הפארק מתכסה כולו לבן, הענפים הערומים מבצבצים מבין פתיתי השלג הסמיכים והופכים את המראה לתמונת שחור-לבן גרסת המציאות. אם אתם לבושים טוב, אל תפספסו את החוויה של לחצות את הפארק ולעשות כמה תמונות שלג בפארק. כנסו בכניסה הדרום מערבית או הדרום מזרחית וצעדו לכיוון המזרקה הגדולה.