הארנה של ורונה
הארנה של ורונה. צילום: תום לב

אם הסיבה שחשבתם לבקר בורונה היא לראות את המרפסת של רומיאו ויוליה כדאי לכם לחשוב שנית. המרפסת קטנה, די מכוערת ומלא מסטיקים מודבקים על הקירות עם מכתבי אהבה – שכן, מצאתם את ה"כותל המערבי" לשבורי הלב. המחזה "רומיאו ויוליה" מאת שייקספיר הוא עיבוד למחזה מאת לואיג'י דפורטו על המשפחות מונטגיו וקפולט – משפחות מיוחסות בורונה באותה תקופה. אך אם בכל זאת איטליה, התרבות, האוכל, הקסם והשפה האיטלקית מושכים אתכם, תמצאו בורונה עיר איטלקית קטנה עם אווירה מיוחדת, מסעדות טובות וקסם באוויר. כמובן, תצטרכו לסמן וי על המרפסת של יוליה.

חנות של תופר סינרים בפיאצה ארבה
חנות של תופר סינרים בפיאצה ארבה. צילום: תום לב

ורונה היא עיר קטנה בצפון איטליה, נמצאת בין מילאנו לונציה. העיר ממוקמת בצומת של נתיבי מסחר כך שתמיד העיר נהנתה מפריחה כלכלית. במרכז העיר תוכלו להתרשם ממבנים ארכיטקטוניים מרשימים מהתקופה הרומית ולהתרשם מאווירה איטלקית טובה של עיירה קטנה בצפון איטליה. בכניסה למרכז העיר (Piazza Bra) נמצא הארנה של ורונה – אמפיתאטרון, השלישי בגודלו בעולם. עד היום משמש לבמה המרכזית של ורונה שם מדי פעם מתקיימות הופעות חיות. תלכו לאורך מדרחוב (Via Mazzini) מלא בחנויות של מותגים או בחנויות של מקומיים, תגיעו לפיאצה דלה ארבה (Piazza Delle Erbe), כיכר צמחי מרפא בתרגום ישיר לעברית. בפיאצה תוכלו להתרשם מדוכני שוק ואטרקציות לתיירים.

אם תפנו ימינה לכיוון רחוב קפלו (Via Cappello), תמצאו את הכניסה לחצר עם המרפסת המפורסמת של יוליה. האגדה אומרת שיוליה עמדה על המרפסת וקראה לרומיאו. בחצר מוצב פסל בדמותה של יוליה. אותי זה קצת הפתיע, אך מסתבר שזו אחת האטרקציות, להצטלם עם הפסל של יוליה כשידם מכסה את השד הימני שלה. המסורת אומרת שתזכו באהבת נצח. לשיפוטכם.

הבית של יוליה
הכניסה לחצר הבית של יוליה. צילום: תום לב
ה"כותל המערבי" של ורונה
ה"כותל המערבי" של ורונה. צילום: תום לב
המרפסת של יוליה
המרפסת בה יוליה עמדה. צילום: תום לב
Piazza delle Erbe
Piazza delle Erbe. צילום: תום לב
דוכן מזכרות בכיכר ארבה
דוכן מזכרות בכיכר ארבה. צילום: תום לב
מבט על הנהר בורונה
מבט על הנהר בורונה. צילום: תום לב
Piazza Bra
Piazza Bra. צילום: תום לב