קיבלתי שבוע בנ"י… מה עושים?!?! "סע לוושינגטון" הציעה חברתי ליטל שעשתה את אותו הטיול שבועיים לפני.
ירדתי לצ'יינה טאון (במנהטן), לרחוב Canal ועליתי במעלה הרחוב עד למפגש עם Ellan, שם נמצאת חברת האוטובוסים הסינית New Century Traval inc וקניתי כרטיס ב- $20. האוטובוס עובר דרך פילדלפיה ($12) ודרך בולטימור ($16). חווית מעמד נמוך אמריקאית, מהגרים, שחורים, היספניים, סינים, סטודנטים ואני… נורא פשוט למצוא – פשוט לשאול איפה האוטובוס ל- DC ויכוונו אתכם.

האוטובוס נוסע במשך 4.5 שעות ללא הפסקות, למעט העלאה והורדת נוסעים, אז אם אתם מרגישים צורך להתכונן מבחינת אוכל שתיה ושירותים… (השירותים ממוקמים בירכתי האוטובוס, חוויה שגרמה לי להתגעגע לבול פגיעה מהטירונות…) כדאי שתעשו זאת מראש.

לאט לאט ככל שהדרמנו מזג האוויר הלך והשתפר, השמש יצאה והנופים הפכו מיער שומם וירוק לנוף ציורי קצת, עם חוות קטנות בצידי הדרך, מרחבים פתוחים, ציפורים דורסות ואווירה כפרית.

הלאונג' בהוסטל Dou Washington
הלאונג' בהוסטל Dou Housting DC. צילום: מוש רוזן

ירדנו, איך לא, בצ'יינה טאון של DC ברחוב H על השדרה השביעית. שמתי פעמי להוסטל בשדרה ה-11 מס' 1223, ה- Dou Housting D.C. קיבל את פניי בחור חביב, שמיד ביקש שאוריד נעליים ואכנס לסיור בהוסטל. המחיר ללילה הסתכם ב- $25 (כולל מיסים) ללילה, וקיבלתי מיטה נעימה ונקייה בחדר של עוד 10 אנשים ולוקר (חשוב לזכור להביא מנעול). בבית מספר קומות, חדר אוכל, מרפסות שמש – הכל נעים, נקי מאוד ומסודר, וכמובן – בלי נעליים.

יצאתי לחפש את הבית הלבן. במהלך חיפושי הגעתי ל- National Mall, המרכז את גבעת הקפיטול, המוזיאונים, האנדרטאות וכל האתרים המעניינים ב- DC. ברחבת הדשא העצומה היו קבוצות ספורט חובבים רבות ומגוונות ומכל סוג שהוא מפוטבול ובייסבול ועד מחניים וקיק בול ( שזה סוג של 21 ברגל…). לכל קבוצת חובבים כזו היה חולצת לוגו,מאמן, נער מים וכו'..  עם כל הרצים מסביב לכר הדשא והקבוצות  נראה שישנה אווירה ספורטיבית בכל האיזור.

משם עברתי לאנדרטה לחללי מלחמת וויטנאם, שני קירות שחם שחורים ומלוטשים, בחלקים הם שקועים בקרקע ובחלקים אחרים מתנשאים לגובה של מס' מטרים. שם חרוטים שמותיהם של עשרות אלפי החיילים שנהרגו במלחמת וייטנאם ושמותיהם של הנעדרים, וברקע הקירות בוהקים ומשקפים את העיר והצמחייה מסביבם. ברקע מזדקרת אנדרטת וושינגטון.

אנדרטת וושינגטון, אנדרטה בצורת אובליסק אשר הייתה בזמנו המבנה הגבוה בעולם, נבנתה לזכרו של אחד הנשיאים המשפיעים של ארה"ב והייתה אמורה להיות בצורה של  אובליסק שבראשו פסל של וושינגטון רכוב על מרכבה, וסביב האובליסק שדרות עמודים עם פסלי 30 מנהגי המהפכה האמריקאית. משיקולים תקציביים הוחלט על בניית האובליסק לבדו.

הבית הלבן
הבית הלבן. צילום: מוש רוזן

חיפשתי וחיפשתי את הבית הלבן ולא מצאתי… הוא היה כל כך קטן ולא מרשים! בסוף היום – מצאתי אותו. וכך הסתיים לו היום הראשון; חזרתי להוסטל וקניתי ארוחת ערב ב- $16, (ארוחה שכללה, גבינת צ'דר, נקניק מקומי, באגט גדול, חסה, ובקבוק יין…) שהספיקה לשני אנשים גם לארוחת הבוקר ליום למחרת.

סה"כ ההוצאות ליום הראשון, כולל קפה בסטארבקס (לטובת אינטרנט ושירותים): $64.

ביום השני, לאחר ריצת בוקר קלה ברחובות הנעימים והמזמינים – יצאנו את ההוסטל, בחורה יפנית ואני, לתור את העיר. התחלנו בבניין הדואר הישן (אשר ממוקם בתחילת השדרה ה-11), הבניין מיוחד מאוד מבחינת עיצוב פנימי, שוחזר ושומר לאחר מאבק של החברה האמריקאית לשימור מבנים ומהווה תצפית יחידה באיזור על ה- Mall ועל וושינגטון. הכניסה בחינם. במבנה עצמו ישנו מרכז קניות לאוכל ומזכרות, הטיפוס לתצפית יתבצע בעזרת מעלית של 82 מ' או ברגל… בהחלט שווה את המאמץ.

המול
המול – הלב של דיסי. צילום: מוש רוזן

משם המשכנו ל-Mall על מנת להעמיק את הביקור באנדרטאות והמוזיאונים.  בדרכנו, משום מקום פרצה לפתע סערה ותפסנו מקלט באנדרטת לינקולן,(מיקום בחלק הדר' מע' של ה- Mall) האנדרטה שבעיני אולי מסמלת יותר מהכל את המלחמה בגזענות, שם נאם מרטין לותר קינג את נאומו המפורסם "…I have a dream". האנדרטה בנויה בסגנון יווני וזיכתה את האדריכל שבנה אותה במדליית זהב של אגודת האדריכלים האמרקאית.

כמו שהסערה החלה – ככה הסתימה, ושמנו פעמינו ל- American History Museum. בינינו, ההיסטוריה האמריקאית קצרת טווח, המתמקדת עד 300 שנה אחורה – רק לחובבי הז'אנר פחות מומלץ בעיני בעיקר אם אתם בזמן קצוב. http://americanhistory.si.edu/ כניסה בחינם.

משם המשכנו ל- Natural History Museum (מוזיאון הטבע) 10th st constituion Ave,NW, אחד מהמוזיאונים היותר מתויירים בעולם,  בע"ח מפוחלצים, עצמות דינוזאורים אמיתיות – בהחלט מרשים, תצוגת פרפרים חיים (בתוספת תשלום) סוגי מינרלים (אבנים יפות…) מטאורים שנפלו לכדור הארץ, שלדים של יצורי ענק מהאוקיינוסים ותערוכת יהלומים… המוזיאון מחולק לפי תקופות זמן, יבשות ואוקיינוסים. מרשים ומעניין… (כדאי להתעדכן באתר של המוזיאון על שעות פתיחה)  http://www.mnh.si.edu/visit/ כניסה בחינם.

Boeing Little Butch
Boeing Little Butch. צילום מתוך: airandspace.si.edu

לאחר הפסקה קצרה בסטארבקס, המשכנו ל- Air and Space Museum (מוזיאון האוויר והחלל) Independence Ave at 7th St, SW. היה מרתק!סקירה מקיפה של עולם התעופה מימי האחים רייט והמטוסים הדו-כנפיים של התקופה, דרך התפתחות המטוסים בין מלחמות העולם והשימוש ההולך ומתרחב שנעשה בהם ממלחמה למלחמה, עולם התעופה האזרחית לדורותיה, מטוסי מלחמה שהוסבו למטוסי דואר וכו'… ועד למטוסים ללא טייס של ימינו… חלליות וציוד אסטרונאוטים מקוריים כולל אפולו 11 שנחתה על הירח. תערוכה קטנה ומיוחדת הינה אבנים שהובאו מהירח ע"י חלליות המחקר האמריקאיות. תפס את עיני מטוס זירו אמיתי שהפציץ בפרל הארבור בזמן מלמחמת העולם השניה. http://airandspace.si.edu/ כניסה בחינם

בדרכנו חזרה להוסטל עצרנו באחד הפאבים הרבים לבירה וארוחת ערב. מבחר עצום של מסעדות, פאבים, בתי קפה מכל הסוגים והמינים – וכולם מרוכזים ברחובות המובילים והמקבילים ל- Mall. פשוט לבחור את הסוג החביב עליכם ולהכנס. אנחנו בחרנו פאב אירי חמוד בעיצוב מקורי ואוכל מקורי  על .New York Ave

סך כל ההוצאות ליום השני (כולל מזכרות ובירות): 70$.

בוקר למחרת עליתי על האוטובוס חזרה לניו יורק ברחוב H בצ'יינה טאון, בתחושה של עוד. וושינגטון, בירת האומה החזקה בעולם, מלאה במוזיאונים, גלריות וחיי לילה, ומספקת חוויה לכל כיס ולכל גיל. מומלץ להשקיע בה 4 ימים מלאים לפחות על מנת לראות את כל מה שהיא נותנת. תהנו :).

עובדות חשובות נוספות

• ישנו מטרו נוח בעיר.
  • הכניסה לרוב המוזיאונים ולגלריות הוא בחינם. כמו כן, הם מספקים שירותים נקיים וקפיטריות בפנים.
  • מומלץ וכדאי לעשות פיקניק ברחבת הדשא העצומה ב- Mall.(תוכלו לקנות מצרכי מזון בבניין הדואר הישן במרחק כמה בלוקים מה- Mall)
  • מחירי המזכרות והמזון בדוכנים הרבים הפזורים ב- Mall יקרים בהרבה ממה שתוכלו להשיג במרחק כמה בלוקים משם.