רחובות הונג קונג מלאים בשווקים, בקניונים  ובחניות. לפעמים נדמה שזה כל מה שיש לעשות שם. אז זהו, שהונג קונג היא הרבה מעבר לשווקים וקניונים. היא עוצרת נשימה ביופיה. רק צריך לדעת לאן ללכת, הנה כמה אטרקציות על קצה המזלג של דברים שממש לא כדאי לפספס בהונג קונג.

עיר צבעונית וססגונית. צילום: תום לב
עיר צבעונית וססגונית. צילום: תום לב

הונג קונג מורכבת מקבוצה גדולה של איים, כמו הרבה מדינות במזרח הרחוק. האי הונג קונג והאי קאולון הם הגדולים שבניהם. פירוש השם הונג קונג הוא הנמל הריחני. עד יולי 97' הייתה הונג קונג מושבה בריטית, כיום נהנית הונג קונג מאוטונומיה תחת השלטון הסיני וממשיכה לקיים מערכת משפט, מטבע, מכס והגירה משלה. כמו גם הנהיגה נעשית בצד השמאלי של הכביש כפי שנעשה במושבות הבריטיות. רק מערכת ההגנה הצבאית והיחסים הדיפלומטיים נתונים תחת חסות הממשלה המרכזית בסין. להונג קונג כלכלה משגשגת, אחת החופשיות ביותר בעולם, המבוססת במידה רבה על סחר בינלאומי. למרות היותה אי קטן בגודלו, הונג קונג תופסת את המקום העשירי בעולם בהיקף הסחר שלה ומהווה את מרכז הבנקאות ה- 11 בגודלו בעולם. המטבע בהונג קונג הוא דולר הונג קונגי. הונג קונג מהווה מפגש תרבותי בין תרבות המערב לבין התרבות הסינית המקומית. גם בארכיטקטורה וגם במטבח מהווה הונג קונג לשילוב בין מזרח למערב. תחת שלטון בריטניה הונג קונג שגשגה ופרחה. הנמל שלה הפך להיות מרכז הסחר הבריטי במזרח הרחוק ודרכו עברו סחורות רבות בדרכם למערב.  הונג קונג הוחזרה לשלטון הסיני ב- 1 ליולי 1997. כיום הונג קונג היא אחת משלושת המרכזים העירוניים הגדולים ביותר בסין, ומתגוררים בה יותר מ- 7 מיליון תושבים.

הבודהה הגדול – The big buddha

חובה לכל מבקר, הביג בודדהה, בשמו המוכר, המכונה על ידי המקומיים גם בודהה טיאן טאן בשל דמיון הגבעה עליה ניצב, למקדש השמיים בבייג'ינג. הפסל, שעשוי כולו מברונזה, ניצב במרכז כס בצורת פרח לוטוס – פרח מקודש בבודהיזם, בראש מבנה הפסל שלושה מפלסים. סביב הפסל שישה פסלים קטנים יותר, עשויים אף הם ברונזה, פסלים אלו מכונים "שש נושאות המנחה". פסלים אלה מגישים לפסל הבודהה מנחה של פרחים, קטורת, מנורה, שמן, פירות ומוזיקה – המסמלים צדקה, מוסר, סובלנות, אמונה דתית, מדיטציה  וחוכמה. גובהו של פסל הבודהה 26 מטרים, ומשקלו 202 טונות. עבודות בניית הפסל החלו בשנת 1990 והסתיימו בדצמבר 1993. הפסל הוקם מ- 202 יחידות ברונזה נפרדות. שלד פלדה תומך בו ועליו מונחות יחידות הברונזה. התכוננו לפעילות מכיוון ש- 268 מדרגות מובילות את המבקרים אל מרפסת התצפית שלרגלי הפסל.

איך מגיעים?

הדרך המוומלצת ביותר להגיע אל הבודה הינה ברכבל – ניתן לבחור בקרון רכבל בעל תחתית עשויה מזכוכית שקופה המשקיף אל הנופים המרהיבים בדרך אל הפסל. אורך המסע ברכבל הינו יותר מ- 6 קלומטרים. מומלץ לבחור יום בהיר וללא עננים כדי באמת להנות מחווית הנוף המרהיב.

כתובת: Po Lin Monastery, Ngong Ping, Lantau Island, Hong Kong
איך מגיעים? תחנת סאבווי Tung Chung station, בעט קניית הכרטיס תוצג מפה עליה יש לבחור במסך מגע את התחנה.
מחיר: 125 דולר הונג קונגי עבור רכבל רגיל, 150 עבור רכבל עם תחתית שקופה ואילו רק 18 דולר הונקונגי עבור אוטובוס.
שעות פתיחה: כל יום בין השעות 10:00-18:00

פסל הבודהה הגדול. צילום: Shutterstock פסל הבודהה הגדול. צילום: Shutterstock

פסגת ויקטוריה – Victoria Peak

הר הממוקם בחלקו המערבי של האי הונג קונג, גובהה הפסגה מתנשא לגובהה של 552 מטר. בראש הפסגה ניצבות מספר רב של אנטנות תקשורת והפסגה עצמה סגורה לציבור. סביב הפסגה מצויות שכונות יוקרה, גנים, אזורים ירוקים, מצפורים ומרכז קניות המכונה "הפסגה" המהווה אתר תיירות מרכזי באי. כבר במהלך המאה ה- 19 שימשה הפסגה אתר מגורים ונופש פופולרי בשל הנוף המרהיב הנשקף ממנה לעבר המושבה, בשל האקלים הנוח יותר (המתאפיין בלחות נמוכה ובאוויר קריר) ביחס לאקלים של חלקי האי הנמוכים יותר, ובשל המרחק מהרעש והריחות של הנמל. בשנת 1868 הורה מושל הונג קונג השישי על הקמת מעון קיץ על הפסגה, ובעקבותיו בנו עשירי האי מעונות קיץ על הפסגה. באותה עת הדרך היחידה להגיע אל הפסגה הייתה באמצעות כיסא הנישא על ידי משרתים במעלה השביל הצר. בשנת 1888 נבנה רכבל שהוביל אל הפסגה. בניית הרכבל אפשרה גישה קלה ומהירה לפסגה ויצרה ביקוש רב למגורים על הפסגה. השימוש ברכבל הפסגה הותר בשעות השיא למערביים בלבד, וסינים לא הורשו להשתמש בו. גם כיום מהווה השכונה שכונת מגורים יוקרתית.

הפסגה מהווה אחד מאתרי התיירות העיקריים של הונג קונג בשל הנוף הנשקף ממנה. מספר המבקרים המשוער בפסגה מדי שנה עולה על 5 מיליון. בראש הפסגה הוקמו שני מרכזי קניות הממוקמים בסמוך לרכבל הפסגה. במגדל הפסגה ממוקם מוזיאון השעווה מאדאם טוסו. על הפסגה ממוקם גן פסגת ויקטוריה, באתר בו ניצב בעבר בית מגורי המושל, והוא הנקודה הגבוהה ביותר שאליה יכול להגיע הציבור הרחב.

איך מגיעים?

מומלץ להגיע לפני השקיעה (קחו בחשבון את התורים בעליה והירידה) על מנת להנות מהנוף ביום, כמו כן כל יום בשעה 20:00 יש מופע אורות באי וכדאי לתכנן את הטיול ככה שתראו גם את המופע וגם את הנוף הלילי. למי שלא ממש רוצה לעמוד בתורים (המאוד) ארוכים בכניסה ולא כל כך חשוב לו לראות את השקיעה דווקא משם מומלץ דווקא להגיע בבוקר כדי להמנע מהתורים המפלצתיים של שעות בין הערביים.

כתובת: Mid Levels, Hong Kong
איך מגיעים? MTR Central Station, Exit J2
מחיר: ממולץ לעלות לפסגה באמצעות הטראם, (טיפ: שבו בצד ימין שלו) מחיר למבוגר 40 דולר הונג קונגי. טראם יש כל 10-15 דק'.
שעות פתיחה: 7:00-00:00 בכל ימות השבוע
אתר: www.thepeak.com.hk

הטראם שיקח אתכם לפסגה. צילום: Shutterstock הטראם שיקח אתכם לפסגה. צילום: Shutterstock

Happy valley

חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת. צילום מתוך: telegraph.co.uk
חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת. צילום מתוך: telegraph.co.uk

נבנה לראשונה ב- 1985 כדי לספק מקום למירוצי סוסים לתושביה הבריטיים של האי, לפני שנבנה היה המקום מלא בביצות אך גם המקום היחיד שהיה שטוח ויציב מספיק כדי לבנות עליו מקום למרוצי סוסים. המירוץ הראשון התרחש בדצמבר 1846. עם השנים התפתח הספורט אצל תושבים סינים רבים. בפברואר 1918 התרחשה שריפה במקום, בה 590 איש איבדו את חייהם. השריפה התרחשה בעקבות התמוטטות היציע הזמני, אשר הפיל דוכני אוכל רבים והצית שטיחי במקבוק. המרוצים נפתחו מחדש בשנת 1995. ב- 1996 נפתח במקום גם מוזיאון בעל 4 גלריות: גלריית סוסים (מראה את מסעם של הסוסים מסין להונג קונג), גלריית היסטוריה של המרוץ, גלרייה לכבודו של הסוס זוכה הפרסים סילבר לינין וגלרייה של המועדון.

כניסה מותרת לגיל 18+ במחיר סמלי של כ- 10 דולר הונג קונגי

מרוצי סוסים מתקיימים כל שבוע בימי רביעי בערב בין ספטמבר ליולי של השנה הבאה.

corporate.hkjc.com

סטנלי מרקט – Stanley Market

למי שבכל זאת לא יכול שלא לעבור טיול בלי קניות, סטנלי מרקט היא בדיוק הדרך לשלב בין השניים, בדרום האי הונג קונג נמצאת העיירה סטנלי בה שוכן השוק. בשוק תוכלו למצוא פיצ'פקעס מכל סוג וצבע, החל מזיופים של תיקים, כפכפים, גופיות צבעוניות וכלה במתנות ומזכרות חמודות ומשעשעות. לאחר הקניות אפשר לפרוש לאחת המסעדות המקומיות ברחוב הראשי. חשוב לדעת שחוויות הקניות בשוק מאוד שונה מבשאר השווקים המקומים, מדובר בשוק תיירותי והאטרקציה הגדולה היא דרך ההגעה אליו – אוטובוס דו קומתי שעובר בין נופים מרהיבים ביופיים.

פרטים נוספים – קישור לכתבה של חן ווקס על סטנלי מרקט

המופע האור קולי וטיילת הכוכבים – Tsim Sha Tsui

הטיילת ממוקמת בקצה האי קאולון, לאורך קו המים. ממנה אפשר לצפות בגורדי השחקים המרהיבים של האי הונג קונג. בשנת 2003 שופצה הטיילת בעלות של כ- 40 מיליון דולר הונקונגי בשיתוף פעולה של חברת וורלד דלופלומט, מועצת התיירות של הונג קונג ובתמיכתה של ממשלת הונג קונג. מטרת השיפוץ: שיקום הטיילת (שהוקמה ב- 1982) והפיכתה לשדרת הכוכבים, בדומה לשדרת הכוכבים בהוליווד. השדרה נפתחה לציבור הרחב באפריל 2004. אורכה של הטיילת 440 מטרים. בראשיתה ניצבים תשעה עמודים אדומים ועליהם תיאור של ההיסטוריה הקולנועית של הונג קונג. לאורכה של השדרה טבועים לוחות ועליהן תביעת יד וחתימת של כוכבי הקולנוע ההונג קונגי.

בין טביעות הידיים תוכלו למצוא את טביעות ידיו של ברוס לי. כמו כן תוכלו למצוא בשדרה בין השעות 19:00-22:00 מופעי רחוב שונים של להקות וזמרים מקומיים.

www.avenueofstars.com.hk/eng/home.asp

האטרקציה המרכזית בטיילת: בכל ערב בשעה 20:00 מתקיים מופע אור קולי המכונה: "סימפוניה של אורות". במשך כרבע שעה מוארים יותר מ- 30 גורדי שחקים בחצי האי הונג קונג באלפי פנסים וקרני לייזר צבעוניות. שורה ארוכה של צלמים מנסה כל ערב לתפוס את המופע המרהיב. אבל האמת אין כמו מראה עיניים. מומלץ לעשות שייט קצר בין הונג קונג לקאולון ואף כדאי לתזמנו שיהיה בשעה 20:00.

סימפוניית האורות המרהיבה. צילום: Shutterstock סימפוניית האורות המרהיבה. צילום: Shutterstock

פארק המים – Ocean park

אושן פאקר לילדים שלנו ולילדים שביננו. צילום מתוך: travel.sina.com.cn
אושן פאקר לילדים שלנו ולילדים שביננו. צילום מתוך: travel.sina.com.cn

האושן פארק ממוקם בחלקו הדרומי של האי הונג קונג והוא מומלץ לביקור למי שרוצה להתרחק מההמולה של העיר, חובה למטיילים עם ילדים. האתר מתפרש לו בין שלושה חלקים עיקריים, הבנויים בין חוף הים לראש ההר, והמעבר בניהם ע"י נסיעה ברכבל, רכבת מהירה החצובה בתוך ההר, ועליה במדרגות נעות. בכניסה הראשית תהנו מאטרקציות לילדים ולמשפחה כמו: קרוסלות, טיסה בכדור פורח, צפייה בפנדות, בעלי חיים ועוד. משם ניתן להמשיך לחלקו המרכזי של הפארק בנסיעה ברכבל של כ- 50 דקות, שם תוכלו להתרשם מנופי האי, אזור מפרץ אברדין ומפרץ רפולס, או להמשיך ברכבת המהירה החדשה בתוך מנהרה בלב ההר, בסגנון הארי פוטר. החלק הגבוה של הפארק, הינו החלק המרכזי ובו אטרקציות לכל הגילים, מביקור באקווריום הבנוי במספר מפלסים ובו דגים טרופיים, עולם המדוזות, עולם כלבי הים והשיא – מופע הדולפינים. בפארק קיים חלק אתגרי, שם יש את הדרקון – רכבת הרים, המעלית הנופלת, הגלגל הענק, המגדל המסתובב ממנו ישנה תצפית פנוראמית לאזור ועוד מתקנים שונים. לסיום, למי שנותר זמן ואנרגיות, ניתן לרדת במדרגות הנעות לכניסה האחורית של הפארק, ולאורך הדרך ליהנות מנסיעה ברכבת הרים, או ברפטינג רטוב בנהר, לכיוון היציאה, ששם יש (בהתאם לעונה) אטרקציות רטובות לילדים. בפארק יש אוכל ושתייה, פיצה ומקדונלדס, ולעיתים במחירים מופקעים (בעיקר שתיה) ובכניסה לפארק הם מקפידים על איסור הכנסת אוכל מבחוץ, כל עוד הם מבחינים בו…

איך מגיעים?

אוטובוס 926 מתחנת הרכבת Admirality יציאה B. ממולץ לעלות לאוטובוס לפני השעה 10:30 מכיוון שאחרי שעה זו האוטובוס עוצר רק בכניסה האחורית של הפארק.

ראו הוזהרתם! ביקור מקיף בפארק דורש יום מלא, זהו יום מעייף במיוחד בחודשי הקיץ החמים והלחים, יש להצטייד בקרם הגנה, כובעים (ולמי שרוצה להרגיש סיני – להביא מטריה להגנה מהשמש), להקפיד על שתיה מרובה, חלק מהאזורים אינם מוצלים, ויש ללכת מנקודה לנקודה.
כתובת: 180 Wong Chuk Hang Rd
שעות פתיחה: 10:00-19:00
מחיר: 320 דולר הונגקונגי למבוגר 160 לילד בקניה באינטרנט
אתרwww.oceanpark.com.hk/html/en/home

מלון פנינסולה – The Peninsula Hong Kong

פאר כזה עוד לא ראיתם. צילום מתוך: crazytownblog.com
פאר כזה עוד לא ראיתם. צילום מתוך: crazytownblog.com

המלון נפתח באי קואלון בדצמבר 1928, נבנה במטרה להיות המלון הטוב ביותר ממזרח לסואץ, המלון קיבל את פניהם של נוסעים שהגיעו להונג קונג באוניות וכמוהם גם הנוסעים עד לתחנה האחרונה ברכבת הטרנס סיבירית שהביאה נוסעים מאירופה. מיקומו של המלון ממוקם אידאלית כדי להעניק יתרון למספר ההולך וגדל של מבקרים עשירים באזור. מהרגע שהמלון פתח את דלתותיו לאורח הראשון, היה שם הפנינסולה זהה עם אירוח כיד המלך לעשירים, המפורסמים, אנשי האצולה ואילי ההון כמקום של פאר ושירות שאין למעלה ממנו. בדצמבר 1941 בתום הקרבות על הונג קונג נכנעו הפקידים הבריטיים של הקולוניה בראשם סר מארק יאנג בפני המפקדה היפנית בקומה השלישית של המלון. המושל היה אסור למשך חודשים באחת מסוויטות המלון עד שהועבר לכלא בשנחאי. באותה עת שינה המלון את שמו ל"טואה" והחדרים שימשו קצינים יפנים בכירים. שמו של המלון הפנינסולה, הושב לו אחרי שיפן הובסה והבריטים חזרו לשלוט במושבה. ב- 1988 השתתף המלון בסדרת הטלויזיה "בית האצילים" של ה- NBC. ואילו ב- 1994 נוספה שלוחה למלון בצורת מגדל בין 30 קומות שבראשו מנחת מסוקים. המספר הכולל של חדרי המלון הוא 300, כשבעבודות הבנייה האחרונות נבנו 132 חדרים וסוויטות. קיימות 10 קומות של חדרי משרדים, חנויות וסדרת מתקני המלון שנוספו לבנייני המלון הקיימים. המלון מפורסם בצי מכוניות הרולס רויס שלו, שניתן להשכירן לאורחים. מכוניות אלה צבועות באפור דהוי ונודעות כ"פנינסולה ירוקות". מאז דצמבר 2006, היה למלון צי מכוניות של רולס רויס פנטומס 14 ארוכים שנצבעו בצבע הירוק של המלון. הייתה זו ההזמנה הגדולה ביותר של רולס רויס בהיסטוריה של החברה. הם החליפו את צי הרולס-רויס סילבר ספרס (Rolls-Royce Silver Spurs). למלון 38 קומות המשתרעות על פני 117 מטר.
מומלץ לבקר בקומה האחרונה של המלון – בר הממוקם מעל מסעדה יוקרתית ואמנם לאכול שם מאוד מומלץ אבל בהחלט לא מתאים לכל כיס, רק בשביל החוויה שווה לעלות לבר לדרינק. אחד הדברים שבהחלט אסור ללכת מבלי לראות הוא השירותים הממוקמים בקומה זו, בעיקר של הגברים.
כתובת: Salisbury Rd
אתרhttp://www.peninsula.com/Hong_Kong/en/default.aspx

האי לאמה – Lamma island

האי לאמה הוא האי השלישי בגודלו בהונג קונג. לעומת הונג קונג ולנטאו מדובר על אי קטן למדי ופחות מאוכלס משני האחרים. האי משתרע על אורך של כשישה קילומטרים בלבד, מדובר בכפר דייגים קטן שמצליח לשמר את המסורת הסינית. האי מושלם למי שצריך שקט פסטורלי מהונג קונג העמוסה, מדובר בפיסת טבע חלומית. האי מוקף בכמה ממסלולי ההליכה יפיפים, המסלול הקל יותר מקיף את חצי האי ואילו הקשה יותר מטפס אל הפסגה הגבוהה באזור. אפשר ומומלץ לצאת לטרק באחד ממסלולי ההליכה המוסדרים ולסיים את היום באחת ממסעדות הדגים הטריות שעל האי. באי מספר חופים בהם אפשר לנוח מהחום בשחיה.

לאי יותר מ- 30 מעבורות ביום במרווחים של 15-30 דק', המעבורת "סטאר פרי" יוצאת מרציף 4 ב- Central בין השעות 6:30-00:30. המחיר נע בין 7.30 דולר הונגקונגי לילד ועד 25 דולר הונקונגי למבוגר לכיוון – תלוי ביום בשבוע.

אחד ממסלולי אי הלאמה. צילום מתוך: sovevolam.com אחד ממסלולי אי הלאמה.
צילום מתוך: sovevolam.com

דיסנילנד הונג קונג – Disneyland Hong Kong

אחד מפארקי השעשועים המנוהל על ידי חברת וולט דיסני, הפארק בבעלות חברת וולט דיסני עצמו וממשלת הונג קונג. הפארק נפתח לקהל בשנת 2005 והוא החמישי בעולם מסוד ממלכת הקסם. בדומה לפארקים האחרים גם לפארק בהונג קונג 4 אזורים – הרחוב הראשי של ארה"ב, ארץ ההרפתקאות, ארץ הפנטזיה וארץ המחר. בפארק 24 מתקנים והוא נחשב לדיסנילנד הקטן. מומלץ לבקר בפארק עם ילדים אבל לא רק.

איך מגיעים?

כתובת: lantau Island,Park Promenade
איך מגיעים? הרכבת הורודה ב- MTR תיקח אתכם ישירות אל הפארק. מאוד פשוט לזהות את התחנה מכיוון שהיא היחידה בקו הורוד ובסופה מופיע צללית של מיקי.
מחיר: ניתן לקנות כרטיס ליום אחד או ליומיים, כמו כן אפשר לרכוש כרטיס לילי.
כרטיס ליום: 450 דולר הונקונגי למבוגר 320 לילד באינטרנט
כרטיס ליומיים: 585 דולר הונקונגי למבוגר 415 לילד באינטרנט
כרטיס לילי: כניסה בין 18:00-23:00 299 דולר הונקונגי לכל מבקר מעל גיל 3.
שעות פתיחה: שבת, ראשון שני שלישי ורביעי – 10:00-20:00
חמישי – 10:00-23:00
שישי – 10:00-19:30
אתרhttp://park.hongkongdisneyland.com

שימו לב מצעדים שונים ומופעים שונים מתרחשים כל יום ובשעות שונות – כדי להתעדכן באתר לפני.

דיסנילנד נוסח סין. צילום מתוך: park.hongkongdisneyland.com דיסנילנד נוסח סין. צילום מתוך: park.hongkongdisneyland.com

השתתפה וערכה: אולגה גרמן