טיול רומנטי אך לא רק. צילום: גל כהנא
טיול רומנטי אך לא רק. צילום: גל כהנא

על האי

אי המושלים המוכר כגוונרז איילנד (Governors Island) או יותר נכון כ"אי האופניים", נמצא פחות מקילומטר ממנהטן, בלב ליבו של הנמל של העיר. בעבר השתמשה בריטניה באי בו שכנה את המושלים המלכותיים בתקופה הקולוניאלית של ארצות הברית ולאחר מכן  שימש האי כבסיס צבאי של צבא ארצות הברית ומשמר החופים. בשנת 2003 נמכר האי לעיריית ניו יורק תמורת דולר אחד בלבד. כיום, גוורנרז איילנד משתרע על 600 דונם של האי, ושירות הפארקים הלאומי אחראי על טיפוח, שימור ותפעול המקום במטרה להשיבו לחיים. בעזרתן של עיריית ומדינת ניו יורק פועל המקום כשטח פנאי, חינוך ובילוי אדיר לרווחתם של התושבים, ללא כל מטרות רווח פרטיות. הפארק מאכלס למעלה מ- 1,600עצים ו- 52 מבנים היסטוריים המשתרעים על שטח רחב שכולו מוקדש לטובת הציבור – לפעילויות כמו פיקניקים, טיולים, קונצרטים והקרנות סרטים, רכיבה על אופניים ועוד. מידי שבוע מארגן האי שלל פעילויות – תוכלו להתעדכן עליהן באתר המקום.

האי שאף אחד לא גר בו, ותנועת כלי רכב ממונעים אסורה בו נפתח למבקרים כל קיץ ובסופי שבוע בלבד. האי משקיף על נוף עוצר נשימה של גורדי השחקים של מנהטן עם זאת לכל מי שצריך הפסקה מהרעש באי שורר שקט כפרי.

באי מגוון אטרקציות הפועלות בכל עת שהאי פתוח למבקרים כמו חנות מתנות, מוזיאון אומנות לילדים ועוד. בנוסף אפשר ליהנות משלל פעילויות מיוחדות המתחלפות מדי שבוע ומתעדכנות באתר של האי www.govisland.com.

מסלולי אופניים. צילום מתוך: governorsislandalliance.org מסלולי אופניים. צילום מתוך: governorsislandalliance.org

המלצות המלצות המלצות

ניתן לשכור אופניים אישיים או משפחתיים. באי מסלולי אופניים וכמוהו שירות לשכירות אופניים bikenewyorkcity.com

ניתן להביא אופניים אישיים – אם שכרתם כבר במנהטן, תעלו איתם פשוט למעבורת.

פעילויות נושא. צילום מתוך:smithratliff.com פעילויות נושא. צילום מתוך:smithratliff.com

איך מגיעים?

נוף עוצר נשימה של גורדי השחקים של מנהטן. צילום מתוך: inhabitat.com
נוף עוצר נשימה של גורדי השחקים של מנהטן. צילום מתוך: inhabitat.com

תחבורה ציבורית: מעבורות חינם יוצאת ממנהטן – הלוך וחזור בימי  שבת וראשון, מ- Battery Maritime Building, 10th South Street, מאזור Lower Manhattan. בימי  שבת בשעות 10:00, 11:00 ואז כל חצי שעה, עד 17:30, ראשון בשעות 10:30-19:00, כל חצי שעה.  פועלות גם "מוניות מים" בעלות של $2 לכיוון אחד / $3 דו כיווני (מתאימות לשני מבוגרים + 2 ילדים) היוצאות מ- South Street Seaport –  בימי שבת וראשון בין השעות  11:35-17:5

מידע נוסף

טלפון: 1-212-480-4320+

שעות פעילות: האי פתוח למבקרים בין התאריכים 5.6 ועד 29.9 שבת וראשון 10:00-19:00.