אם הספקתם כבר לראות את הדומו היפהפה, את בית האופרה המפורסם או את הטירה המרשימה במילאנו ואתם מחפשים איך להעביר יום (או יותר!) ולא לנסוע רחוק מדי – סעו לאגם קומו ולעיירה קומו הסמוכה. אגם קומו הנקרא גם אגם לאריו הוא השלישי בגודלו באיטליה ואחד העמוקים באירופה כולה. זהו אזור שוקק עוד מימי האמפריה הרומית בה עשירים רבים פקדו את האגם ואזורו. עד היום ניתן לראות ואף להתארח בוילות רבות באזור כמקום נופש מבוקש.

אגם קומו
אגם קומו. צילום: יהודה היינוביץ'

ברגע שתגיעו לתחנת הרכבת בקומו תבחינו מיד מדוע המקום כה מיוחד. מולכם תראו את האגם, אחד מהאגמים הגדולים של צפון איטליה. סביב האגם פזורים כפרים קטנים הטובלים בירוק. על מנת לעבור בין צידי האגם ישנן מעבורות, אולם במספר השעות הקצר שעמד לרשותנו לא התרחקנו יותר מדי והתמקדנו רק בטיול בעיירה. מימינכם תראו הר ירוק המתנשא לגובה רב הנכלל בשטח העיירה, כך שניתן להבין מיד מדוע העיירה מבחינה טופוגרפית כה מיוחדת.

אם תסתכלו על צלע ההר, אולי תבחינו בגובה רב ברכבת מיוחדת בעלת שלושה קרונות בלבד המזדחלת ומטפסת במעלה ההר. ניתן רק לדמיין את הנוף עוצר הנשימה הנשקף מהקרונות. למה לדמיין? לכו על הטיילת המקיפה את האגם מימין, (בדרך תראו מסעדות רבות על גדת אגם) הליכה של 7 דקות תוביל אתכם לתחנת הרכבת במרגלות ההר המטפסת למעלה ההר. חפשו ביתן עץ גדול שכתוב עליו  FUNICULARE. מחיר נסיעה הלוך חזור כ-5 יורו (שמרו על הכרטיס לנסיעה חזור מאותו מקום בו תרדו).

המעלית בדרך להר קומו
הקרון בדרך להר קומו. צילום: יהודה היינוביץ'

הרכבת יוצאת כל רבע שעה לערך, הנסיעה אמנם איטית אך תוך כמה דקות אתם במעלה ההר. במעלה ההר בירידה מהקרון, עלו למבנה הזכוכית והתרשמו מהנוף של האגם. מכאן רצינו פשוט "ללכת לאיבוד" בסמטאות והשבילים של העיירה הנמצאים בגובה רב. גם פה תראו מסעדות רבות, חלקן עם נוף לאגם. הבתים הישנים מוקפים בפרחים וצמחי תבלין.  על חלק מהבתים תראו bed & breakfast (רעיון לחופשה הבאה..).

טיפים

  • אם יתאפשר לכם בעליה לרכבת המטפסת קחו את הקרון הראשון (הכי תחתון) והצמדו לזכוכית הקדמית. יהיה לכם את הנוף הכי שווה לאגם.
  • Castello Sforzesco – אם יש לכם אפילו חצי שעה פנויה עד יציאת הרכבת ממילאנו לקומו. ניתן לנצל את הזמן בסיור קצר בטירה של מילאנו הסמוכה לתחנת הרכבת (שם התחנה Cadorna). שעות פתיחה: כל יום. חורף 7:00-18:00; קיץ 7:00-19:00. סגור ב- 25/12, 1/1 ו- 1/5. הכניסה: חינם!

כיצד להגיע לקומו?

הגיעו לתחנת הרכבת התחתית במילאנו ל- Cadorna (הקו האדום), משם צאו מהתחנה ומיד מולה נמצאת תחנת הרכבת שתקח אתכם ישר לעתחנת הרכבת המרכזית ב- Como. עלות הנסיעה כ- 10 אירו הלוך חזור (בנסיעה חזור שימו לב לקחת את הרכבת הישירה שאורכת כשעה, אחרת, צפויה לכם נסיעה של שעתיים עם החלפת רכבת).

הנוף ההררי של קומוהנוף ההררי של קומו. צילום: יהודה היינוביץ'

הטירה Sforzesco במילאנוהטירה Sforzesco במילאנו. צילום: יהודה היינוביץ

הטירה Sforzesco במילאנו הטירה ששינתה את ייעודה לא מעט פעמים. נקראת על שמו של Francesco Sforza, הלורד החדש של מילאנו. צילום: יהודה היינוביץ