מפת הקייפ. צילום מתוך: capeguide.com
מפת הקייפ. צילום מתוך: capeguide.com

קייפ קוד הוא אי השייך למדינת מסצ'וסטס ונודע כאתר הנופש של תושבי ניו אינגלנד במשך שנים רבות, וסמלו הם המגדלורים הרבים המנקדים אותו. צורת האי היא כשל סהר היוצר מעין מפרץ מול חופי המדינה, והוא זרוע בעשרות עיירות ציוריות ומתוקות, שלכל אחת אופי אחר. בביקור בקייפ קוד אפשר להתמקם בעיירה אחת, או לטייל בין העיירות השונות (ניתן גם להפליג לאיים הסמוכים ננטאקט ומרתה'ס ויניארד, שהתפרסם כאי הנופש של משפחת קנדי). אני בחרתי להגיע לשלושה ימים לעיירה הצפונית ביותר, פרובינסטאון (המכונה פי-טאון), שמלבד חשיבותה ההיסטורית (כמקום הראשון שאליו הגיעו ראשוני המהגרים לאמריקה על ספינת המייפלאואר), ידועה גם בטבע העשיר שלה, הלווייתנים שניתן לראות לחופיה והיותה ה-מרכז לקהילה הגאה בצפון מזרח ארה"ב.

בעיירה יש אטרקציות רבות, המפורסמת שבהן היא שיט לצפייה בלווייתנים. מדובר בחוויה שאסור לפספס, במיוחד לחובבי הים והטבע. השיט נמשך 3-4 שעות, ועולה כ- $40. יש שתי חברות גדולות שמוציאות ספינות, וניתן למצוא ברחבי העיירה קופונים שונים. כבר בעלייה לספינה מקבלים דפים עם הסברים על הלווייתנים השונים החיים באיזור, וחיות נוספות אשר יש אפשרות לראות. בסיפון העליון יש מדריך ידען שמסביר על הלווייתנים ועל סכנת ההכחדה שלהם, ואף ממליץ באיזה כיוון כדאי לחפש את הלווייתנים. בעונת הקיץ כמעט מובטח לראות לווייתנים – אני ראיתי בסיור כ- 15 לווייתנים שונים, חלקם בקבוצות, אוכלים דגים, קופצים וגם "סתם" מתיזים מים. החיות העצומות הללו לא יכולות שלא להדהים אתכם.

שיט בין לוויתנים, חוויה שאסור לפספס. צילום: נועה חכים
שיט בין לוויתנים, חוויה שאסור לפספס. צילום: נועה חכים

לאחר שקיבלתם את מנת הטבע הפראי שלכם, זה הזמן לשוטט בעיירה המקסימה הזו, המלאה מסעדות מצוינות (בעיקר של פירות ים ודגים, לא לפספס את ה- Lobster Roll במזח המרכזי), גלריות חביבות וחופים ארוכים ושקטים. ניתן גם לטייל רגלית או לשכור אופניים ולטייל באיזור- יש מסלולים מסומנים וברורים בין החופים, שעוברים דרך יערות יפהפיים, שמתאימים גם למי שנסיונו ברכיבה מסתכם ב"תל-אופן". לחובבי ההיסטוריה מומלץ להעפיל למצודה הגבוהה שנראית מכל מקום בעיירה, בה יש מוזיאון קטן להיסטוריה של הקייפ והמהגרים הראשונים.

חיי הלילה בפרובינסטאון מאוד ערים ביחס לשאר העיירות בקייפ, ויש מגוון רחב מאוד של מסעדות, ברים, מועדונים והופעות. חלקם מכוונים באופן ברור לקהל יעד גאה, וחלקם מקבלים בברכה את כולם.

הגעה לפרובינסטאון

פרובינסטאון. הכי גאים שיש. צילום: נועה חכים
פרובינסטאון. הכי גאים שיש. צילום: נועה חכים

ניתן להגיע במגוון דרכים: מבוסטון יש מעבורת לפרובינסטאון (שאורכה כשעה וחצי, והיא יוצאת מס' פעמים ביום), ומהתחנה המרכזית (South Station) יוצא גם אוטובוס (עם עצירה ב- Hyannis), שלוקח לו זמן ארוך יותר, אך ניתן ליהנות בדרך מנופי הקייפ הקסומים. כמו כן, יש אוטובוס ישיר מתחנת פורט אוטוריטי בניו יורק של חברת Peter Pan (כ- 5.5 שעות). בפרובינסטאון יש שדה תעופה קטן, בו נוחתים מטוסים קטנים. זו דרך נוחה להגיע אך יקרה.

לינה בפרובינסטאון

בעיירה יש מגוון אופציות לינה בטווחי מחירים שונים, כאשר רוב המקומות הם B&B משפחתיים הממוקמים בבתים עתיקים (כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בסופי שבוע בקיץ בהם העיירה מתמלאת נופשים). ישנו גם הוסטל חביב במעלה הגבעה עם חדרים פרטיים או משותפים ומטבח מרכזי שניתן לבשל בו.

ספסל צבעוני בפרובינסטאון. יותר גיי מזה? צילום: נועה חכים ספסל צבעוני בפרובינסטאון. צילום: נועה חכים