בן זוגי ואני ניסינו לחשוב על יעד אחר, יעד מגניב – כשזה שאפשר לעשות שעדיין אין ילדים, כזה שמשלב חופש עם טיולים, תרבות ונופים. אחרי המון המלצות וחיפושים בחרנו בוייטנאם. אנחנו מאוד אוהבים את המזרח, ווייטנאם נשמע כמו המקום המושלם. אחרי שחזרנו הבנו כמה זה נכון. לקחנו טיסה מתל אביב להונג קונג ומהונג קונג להו צ'י מין סיטי ושם התחיל המסע – וייטנאם ב 14 יום – מהדרום ועד הצפון.

A post shared by Gal Sobol (@galsobol6) on

כמה מילים על וייטנאם לפני שמתחילים:

וייטנאם היא מדינה בדרום-מזרח אסיה אשר גובלת בסין בצפון, בלאוס ובקמבודיה במערב, ובמפרץ טונקין במזרח ובדרום. הרפובליקה במתכונתה הנוכחית קיימת משנת 1976, לאחר תום מלחמת וייטנאם וכיבושה של דרום וייטנאם על ידי צפון וייטנאם. אוכלוסיית וייטנאם מונה למעלה מ- 90 מיליון בני אדם. (מתוך ויקיפדיה)

דרום וייטנאם

הו צ'י מין

נחתנו בהו צ'י מין סיטי, הידועה גם בשם סייגון (השם שונה בשנת 1976 על שם המייסד החדש של העיר) העיר שוכנת על נהר הסייגון. סייגון היא העיר הגדולה ביותר בוייטנאם בה מתגוררים מעל 7 וחצי מליון אנשים. הו צ'י מין היא עיר תוססת מלאה תרבות ומגוונת מאוד. בהו צ'י מין תמצאו שדרה אירפואית מלאה מותגים, חיי לילה סוערים, רחוב תיירותי מלא באוכל רחוב וברים וכמובן – שווקים.

מה לעשות

סיור בן יום

יומיים בעיר יספיקו בשביל לראות את הבניינים החשובים של הו צ'י מין: בניין הדואר, בניין העירייה, פארקים מרשימים לאורך העיר, מוזיאון מלחמת וייטנאם.

רחוב פאם נגו לאו (Pham Ngu Lao)

ממוקם ברובע מספר 1, ה"קאוסאן" של הו צ'י מין. הרחוב מלא בברים ומסעדות מקומיות טעימות וזולות. המון תיירים, מלא גסט האוסים במחירים נמוכים. כיף להגיע בערב ליהנות ממסג'ים, מבירה טובה, מיצים טריים ואיך לא, רולים וייטנאמים מטוגנים בכל פינה.

צ'יינה טאון – צ'או לון

האזור הסיני הקיים בכל עיר אסייאתית שמכבדת את עצמה. הסקופ הוא שבהו צ'י מין הוא גדול מהרגיל. במרכז השוק תמצאו שדרה ענקית מקורה עם מגוון עצום של בסטות המציעות סחורות מכל הסוגים, החל מכובעים, כלה בנעליים, אופנה, מוצרי טיפוח ועד אוכל – המון אוכל מקומי, פירות, ירקות, פיצוחים, דגים, בשרים, סיגריות, בירות ועוד. מומלץ להקדיש כחצי יום לשוק.

תצפית על הו צ'י מין  Bitexco Financial Tower – Saigon Skydeck

תצפית מרהיבה מבניין יפיפה מבפנים ומבחוץ. התצפית מאפשרת צפייה על כל העיר של 360 מעלות.

מה לאכול

מסעדה צמחונית בהו צ'י מין. צילום: גל סובול
מסעדה צמחונית בהו צ'י מין. צילום: גל סובול

Hum Vegetarian, Lounge & Restaurant

מסעדה תאילנדית צמחונית מצוינת שמגישה מנות תאילנדיות מוכרות המוגשות עם טוויסט מדליק. המסעדה לא זולה אך שווה כל פרוטה.

כתובת: Thi Sach St | Ben Nghe Ward, District 1

Relish & Sons – ו- Phat’s dumpling hose

מסעדת המבורגרים ומעליה מסעדת באנים מעולה. המסעדה הראשונה שנמצאת בקומה הראשונה מעוצבת כחלל של דיינר אמריקאי ומגישה המבורגרים אמריקאים מעולים. ממזליצה להזמין את הגזוז טבעי שמכינים במקום. מסעדת הבאנים נמצאת בקומה השניה ומעוצבת כמסעדה אסיאתית מודרנית ומגישה באנים מכל הסוגים – והכי טעימים בוייטנאם (כמובן שאפשר להזמין מנות נוספות מעולות לדוגמת דאמפלינג, גיוזה סלטים טעימים ועוד).

כתובת: Dong Du St, Ben Nghe Ward, District 1 44

The Racha Hose

לאונץ' בר תאילנדי ומתוחכם מבית היוצר של Relish & Sons מה שבעיקר מגניב בבר אלו הקוקטיילים המיוחדים שלו. יש גם עסקיות שוות בין השעות 11:30-14:00 והאפי אוור על האלכוהול בין השעות 17:00-20:00.

כתובת: Mac Thi Buoi St, District 1 -12 – 14

הדלתא של המקונג

הדלתא של המקונג הוא אזור מדהים של נהר המקונג החוצה בדרכו הארוכה 6 מדינות באסיה.

שטחה של הדלתא כ- 60,000 קמ"ר, וחיים בה מעל 20 מיליון תושבים. בחופי הדלתא הדרומית של המקונג שוכנת העיר קאן-טו. בחופי הדלתא הצפונית נמצאת העיר הקטנה מי-טו. יתר התושבים חיים בערים ובעיירות קטנות נוספות, אך בעיקר בכפרים קסומים לאורך יובלי הנהר הגדול.

מקומיים שטים בנהר המקונג צילום: shutterstock
מקומיים שטים בנהר המקונג צילום: shutterstock

מה לעשות

הטיול בדלתא של המקונג הוא טיול חובה. הדרך לעשות אותו משתנה בזמן, בתקציב ובאהבת הטבע. ניתן לצאת עם טיול מאורגן היוצא כל יום מהו צ'י מין. יומיים טיול, כולל לינה יעלה כ- $30 לאדם. אנחנו לקחנו טיול מאורגן פרטי, כלומר מדריך פרטי ורכב פרטי. היה לנו חשוב שלטיול לא יהיה אופי מובהק של טיול מאורגן ושנוכל לשלוט על לוחות הזמנים והמקומות. הטיול היה מדהים, אבל החוויה היתה יקרה- $200 כולל  לינה של לילה אחד, טיולים עם הדרכה לאורך כל הדלתא, ארוחות, נהג פרטי ומדריך מקומי פרטי מצוין. מה שמייקר את הטיול זה הרכב הצמוד (שמחייב נהג צמוד). אם יש לכם אפשרות להגיע לקאן-טו לבד ולהתחיל משם את הטיול זה יכול להוזיל משמעותית את העלויות. ברחוב הראשי יש עשרות סוכנויות תיירות, אפשר להיכנס ולסגור טיול מהיום למחר. אנחנו ישנו בעיר קאן-טו (Can-Tho). בערב בילינו בשוק הלילה המקומי הענק ובאזור הטיילת – אזור נחמד עם מסעדות אירופאיות וברים קטנים. לילה אחד בעיירה מספיק לחלוטין.

קיימת אופציה לעשות טיול אופניים של יום באיזורים אלו. כשאנחנו טסנו היה חם מידי בשביל זה, אם מזג האוויר נעים זו חוויה שלא הייתי מוותרת עליה.

A post shared by Gal Sobol (@galsobol6) on

שווקים צפים

לאורכו של נהר המקונג יש אזורים שלמים של שווקים צפים המתעוררים לחיים השכם בבוקר ונסגרים בצהריים המוקדמים. אפשר לראות את השווקים גם מהכביש אבל הרבה יותר מומלץ להסתובב בשוק עם סירות מנוע שיוצאות כל הזמן עם "נהגי סירות" העוגנים בפתח של השוק ותמורת סכום נמוך ייקחו אתכם בין הסירות (הדוכנים) שתבחרו. בשביל ליהנות מהחוויה מומלץ להשכים ולהגיע לפני 8:00. במידה ותיקחו טיול מאורגן סביר להניח שהוא יכלול בוקר בשוק. לא לפספס את האננסים הכי טעימים בעולם בצורת סוכריה על מקל, מאזור הפרות שקיים בכל אחד מהשווקים הצפים. השווקים המומלצים ביותר הם: Phong dien ו- Cai rang

Be a Vietnam pineapple ? ??? #lovepineapple #vietnam #traveling

A post shared by Gal Sobol (@galsobol6) on

האי פוקוק

האי פוקוק הוא האי המדהים ביותר במזרח. אחרי שתבקרו בפוקוק תבינו שלא צריך לעצור באיים של תאילנד בדרך חזרה הביתה. האי פוקוק הוא אי "החולק אוקינוס" עם האי צ'אנג-מאי בתאילנד. פוקוק הוא האי הגדול ביותר בוייטנאם הוא אי נעים פסטורלי עם השקיעות הטובות בעולם.

מה לעשות

לשכור אופנוע

וייטנאם ידועה כמדינה שהרכב הפופולרי בה הוא אופנוע. ברוב הערים המרכזיות רכיבה על אופנוע מסוכנת למדי. באי היפיפה פוקוק השכרת אופנוע היא בגדר חובה. המחיר הוא $10 ליום והרכיבה נעימה ואטית. אסור לנסוע באי מעל 40 קמ"ש. האופנוע מאפשר להגיע בקלות לכל מקום באי בעוד המוניות לא זולות כלל. ניתן לשכור אופנוע בכל סוכנות אופנועים (יש המון סוכנויות כאלו לאורך כל האי).

סאו ביץ'

החוף הכי מדהים בפוקוק. רצועת חוף לא גדולה, אין מלונות קרובים אליה, אבל אסור לפספס! הרצועה ממוקמת בחלק הדרומי של האי וכל מה שיש שם זה שתי מסעדות והמון שקט ושלווה. האי מלא בחופים מדהימים אז אני ממליצה לטייל בין החופים (כל יום חוף אחר).

מה לאכול

שוק הלילה של פוקוק

בשוק הלילה המפורסם של פוקוק ניתן למצוא המון מסעדות, בעיקר מסעדות עם אקווריומים ענקיים מהם אפשר לבחור את הדג/פרי ים שתרצו, ויכינו לכם אותו על האש במידה הרצויה. יש בשוק גם המון מסעדות צמחוניות, וייטנאמיות מקומיות ושלל דוכני קינוחים שימתיקו לכם את הערב ואת האינסטגרם.

מסעדת Bup Restaurant

מסעדה וייטנאמית מקומית מצויינת! המנה המומלצת היא מנת הפנקייק המקומי, פנקייק חביתה מלוח שאוכלים בתוך חסה – טעים בטירוף!

כתובת: ‪108, St 30 Thang 4  Duong Dong

Tree House Restaurant

מסעדה תאילנדית יוקרתית אבל מעולה.
כתובת: Hamlet 4, Cua Can Commune Phu Quoc Island, tỉnh Kiên Giang 084297

איפה לישון

Salinda Resort Phu Quoc Island

מלון חמישה כוכבים מושלם. הבעיה הגדולה היא שלא תרצו לצאת ממנו…

הוי אן

הוי אן  היא עיר קטנה, הנמצאת לצד חוף ים סין הדרומי, במרכז וייטנאם והיא אחת הערים הקסומות במזרח. העיר ממוקמת בשפך הנהר ט'ו בון (Thu Bon), לחופה המזרחי של וייטנאם, ליד מחוז קואנג נאם, דרומית להאנוי צפונית להו צ'י מין סיטי. אוכלוסייתה מונה כיום כ- 122,000 אנשים.

שדה התעופה הכי קרוב לעיר הוא DAD – Da Nang Airport. לדאנאנג אפשר להגיע בטיסות פנים מכל וייטנאם (אנחנו לקחנו טיסה מפוקוק עם עצירה בהו צ'י מין). כמו כן, אפשר להגיע לדאנאנג ברכבות מהאנוי, הו צ'י מין והוי אן. משדה התעופה בדאנאנג לוקחים הסעה או מונית ישר להוי אן. אם יש לכם זמן עצרו ליום-יומיים בדאנאנג ותהנו מהעיר.

העיר העתיקה כל כך קסומה. צילום: גל סובול
העיר העתיקה כל כך קסומה. צילום: גל סובול

מה לעשות

לשכור אופניים וליהנות מהעיר. הוי אן היא עיר שטוחה וקטנה ולכן קל מאוד לטייל בה באופניים. אני ממליצה לשכור אופניים מהיום הראשון, ניתן להגיע לכל מקום איתם.

העיר העתיקה כל כך קסומה. צילום: גל סובול
העיר העתיקה כל כך קסומה. צילום: גל סובול

עיר העתיקה

דמיינו שאתם בסרט של דיסני שהעלילה בו מתרחשת בוייטנאם ואולי תצליחו לדמיין את הקוויים הכללים של הוי אן. מתחם העיר העתיקה נבחר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, הוא מלא בפגודות יפיפיות מקדשים סיניים, גשרים ותעלות מרהיבות בתי קפה ומסעדות מקומיות (ומצוינות) בשפע ובתים בעיצוב צרפתי קולוניאלי. האווירה בעיר העתיקה נעימה ומיוחדת גם ביום וגם בלילה. בלילה העיר מלאה במנורות צבעוניות לכל אורכה המאירות על אין ספור הברים, מסעדות, דוכני המזון וחיי הלילה השוקקים.

קורס בישול

וייטנאם מלאה מסעדות המציעות קורסי בישול. אני ממליצה לקחת קורס בישול וייטנאמי בהוי אן. האוכל אותנטי האווירה נעימה והקורסים זולים משמעותית מיתר המקומות. אנחנו עשינו קורס ב- Lien Thao .העלות של הקורס היא כ- $15 לאדם. מבשלים מנה ראשונה מרק, שתי מנות עיקריות וקינוח. מומלץ בחום.

כתובת: Nguyen Puhc Chu St

קניות קניות קניות

הוי אן ידועה כ"עיר החייטים" והרחובות בה מלאים במתפרות של חייטים מקצועיים שיפתרו לכם כל בגד שתרצו. אפשר להראות להם תמונות של עיצובים, לבחור את סוג הבד או לעצב יחד איתם במקום את הבגד המבוקש. זמן קבלה סטנדרטי של הפריטים הוא בין יומיים לשלושה, לכן מומלץ לצאת לשופינג בימים הראשונים. אפשר לקנות את הבדים מחנות אחת ולתפור בחנות אחרת. לא לשכוח להתמקח על המחירים. הסוחרים מתחילים מסכומים גבוהים מאוד בהתחלה ולרוב העסקה יכולה להסגר ב- 25% מהסכום המקורי.

מה לאכול

באופן כללי, הוי אן מלאה במקומות מדהימים לאכול. העיר העתיקה ידועה במסעדות מקומיות מעולות. יש גם אוכל רחוב מוצלח ביותר והמון מסעדות מודרניות.

Nước thảo mộc sả chanh

בעיר העתיקה יש חנות מדהימה שמוכרת תה צמחים קר תבלינים ואוכל משובח. המקום רוקח מיצים מצמחים המאפיינים את האזור, והחנות פוטוגנית להפליא =) המקום מציע אוכל מקומי מעולה, ובגט צרפתי (המאפיין את המקום) מעולה!

כתובת: 150 Trần Phú, Phường Minh An, Hội An, Quảng Nam

Love Vietnamese food ? #lovefood #vegetarian #vietnamfood #traveling #vscolove

A post shared by Gal Sobol (@galsobol6) on

Hoianroastery

רשת בתי קפה מעולה. סניפים פזורים לאורך כל העיר. ממליצה לקנות שם פולי קפה הביתה. אין בהמשך הטיול מקומות עם קפה כל-כך מוצלח.

כתובות: 47 Le Loi | 135 Tran Phu | 685 Hai Ba Trung | 95 Bach Dang | 31 Tran Phu | 117 Nguyen Thai Hoc Hoi An

איפה לישון

Atlas hotel

מלון מקסים ואינטימי. לא מהזולים בסביבה, אבל ממוקם מעולה ליד העיר העתיקה ויש בו שירותי מסז' מעולים. אם רוצים אלטרנטיבות זולות יותר או קרובות יותר לים, יש בשפע.

אתר המלון – atlashoian.com

צפון וויאטנם

האנוי

פרוש המילה האנוי היא "גדת הנהר". כשמה, האנוי שוכנת על גדת הנהר האדום בצדה המערבי. האנוי היא בירת וייטנאם והעיר השניה בגודלה במדינה. אם אתם לא מאוד מוגבלים בזמן, מומלץ לשהות בהאנוי כ- 3 ימים וליהנות מכל מה שלעיר יש להציע. אם זמנכם מוגבל האנוי יכולה להיות עיר מעבר לחלקים הצפוניים של וייטנאם, ואפשר להסתפק גם בלילה אחד בעיר.

מה לעשות

העיר העתיקה

מומלץ לבלות כחצי יום בעיר העתיקה. עיר סואנת ורועשת במיוחד עם אווירה וייטנאמית אמיתית. לעיר השפעות צרפתיות משמעותיות שהשפיעו על האדריכולות ונראות הבתים. בעיר העתיקה סמטאות מעניינות והמון חנויות ומסעדות מקומיות.

מאוזוליאום הו צ'י מין (לאוהבי היסטוריה)

גופתו של מנהיג וייטנאם המוערץ הו צ'י מין נמצאת חנוטה ומוצגת לראווה במבנה גדול במרכז האנוי. המון מקומיים מגיעים ומתפללים לזכרו. המקום גדול ומרשים, והשמירה הקפדנית בכניסה מרשימה לא פחות. בסמוך למאוזליום נמצא הבית שגר בו הוצ'ין מין, מוזיאון לזכרו, ארמון הנשיאות ופגדות עמוד חשובה. כניסה חינם עד השעה 11:00

אגם הואנג קיאם (Hoan Kiem)

האגם נחשב לאחד האתרים היפים בעיר ונמצא במרכזה של העיר העתיקה. אין צורך לבקר בו במיוחד, שכן כל סיבוב בעיר העתיקה מצריך מעבר לצד האגם. שווה להקדיש כשעה לשבת למרגלות האגם ולהנות מהנוף ותנועת המקומיים. סביב האגם נאספים מידי בוקר, ובמיוחד בסופי שבוע עשרות מקומיים שעושים ספורט: ריצה, יוגה, כדור נוצה, ריקודי עם וייטנאמיים ועוד. אם תשבו לצד האגם תוך כמה רגעים יגיעו מקומיים שיציעו לכם לדבר באנגלית בשביל שיוכלו להתאמן על האנגלית שלהם. בחלק אחר של העיר נמצא גם אגם "הו תאי" (Ho Tay – West Lake), גדול יותר אך פחות פופולארי.

מקדש נגוק סון (Ngoc Son)

המקדש שוכן באזור הצפוני של אגם הואן קיאם. המקדש הוקם במאה ה-18. המקדש שקט ופסטורלי. נהדר לסיור בן שעה.

מוזיאונים

בהאנוי מוזיאונים רבים, המוקדשים לנושאים שונים, בעיקר על המלחמה, אם יש לכם זמן פנוי ועניין במוצגים הקשורים לנושא, זוהי הזדמנות מצוינת ללמוד. מלבד מוזיאון הו צ'י מין, תמצאו גם את מוזיאון הנשים (Bao Tang Phu Nu), מוזיאון הכלא הואה לו (Hoa Lo), המוזיאון להיסטוריה (Bao Tang Lich Su), מוזיאון הצבא (Bao Tang Quan Doii) ועוד מוזיאונים רבים להיסטוריה, אומנות, צבא ותרבות. שימו לב שהמוזיאונים בדרך כלל סגורים בימי שני.

שוק הלילה של האנוי

Dong Xuan Market – פועל כל יום בין השעות 18:00-22:00 שוק ענק מלא דוכנים במחירים זולים במיוחד.

מה לאכול

האנוי מלאה מסעדות רחוב טובות. ההמלצה שלנו היא להסתובב בעיר ולנסות לאכול כמה שיותר אוכל מקומי, עוד מעט חוזרים לישראל ומנה וייטנאמית הגונה תעלה פה פי 6 מהמחיר ברחובות האנוי.

מסעדת Loving Hut Hoa Đăng 33 Bà Triệu – מסעדה צמחונית מעולה במרכז העיר.שם אכלנו את המרק הוייטנאמי הכי טעים בוייטנאם.

איפה לישון

בהאנוי יש מגוון מלונות נחמדים (רמת 4 כוכבים) במרכז העיר במחירים הוגנים מאוד. אני ממליצה לקחת מלון במרכז העיר באזור העיר העתיקה בשביל להיות קרובים למירב האטרקציות ולהספיק כמה שיותר בכמה שפחות זמן. האנוי היא עיר מאוד סואנת. שימו לב כשאתם מזמינים את המלון לבקש חדר שקט שלא שומעים ממנו את הרחובות הרועשים.

סאפה (Sapa)

סאפה היא הסיבה האמתית להגיע לצפון וייטנאם. סאפה נמצאת צפונית מהאנוי ומדובר באחת הערים המרהיבות במזרח המאופיינת בנופים הררים וטרסות אורז עוצרות נשימה. האווירה בסאפה רגועה שלווה ומעניינת בזכות השבטים הייחודיים והמרתקים שגרים באזור זה. אני ממליצה להקדיש לביקור בסאפה לפחות ארבעה ימים.

שדות האורז של סאפה. צילום: shutterstock
שדות האורז של סאפה. צילום: shutterstock

מה לעשות

Hike it till you make it

אם אתם בקטע של בטן גב אין לכם מה לחפש בסאפה. החוויה העיקרית בסאפה היא טיולים לאורך הטראסות המרהיבות. במהלך הטיולים תגיעו לשבטים מיוחדים ותתרשמו מאורח החיים הססגוני והמיוחד של בני השבטים. מומלץ לשוחח עם בני השבטים, לשאול אותם שאלות ולהתעניין. הם נחמדים ומאוד נכונים לשתף באורח חייהם. השבטים המוכרים הם בני שבט המונג, שבט קין ושבט דאו. כל שבט מאופיין בתלבושות שונות ושפה שונה.

הדרך הפפולרית לטיול באזורי השבטים היא דרך סוכנות תיירות – יש המון כאלה בסאפה, וצריך לסגור את הטיולים לפחות יום מראש.

הדרך השנייה היא להגיע בבוקר (מוקדם) למרכז העיר, שם נמצאות מדריכות מקומיות (הן לרוב מגיעות מהשבטים עצמם, האנגלית שלהם לא מעולה אבל בהחלט מספיקה). אין צורך לחפש את המדריכות, הן מגיעות אליכם. אני ממליצה לדבר עם כמה מהן, ולזרום עם מי שנראית לכן נחמדה עם אנגלית טובה. הן ייקחו אתכן לסיור ויסדרו לכם ביקור ספיישל בשבטים שלהן.

שימו לב שבמידה ואתם לא ישנים בכפרים, אלא צריכים לחזור לסאפה ללינה, יש לתכנן את הטיול בהתאם. ההליכה לאזורים המרתקים ארוכה ולוקחת כמה שעות. ניתן לחזור ברגל, בהסעה או באופנועים. אנחנו חזרנו בערב לסאפה באופנועים של מקומיים, חוויה מדהימה אבל מעט מסוכנת.

Lovely SAPA?????? #traveling #vietnam #sapa #riceterrace

A post shared by Gal Sobol (@galsobol6) on

מה לאכול

מומלץ לאכול ארוחת בוקר טובה לפני שיוצאים להליכה בטרקים יש לבוא מצויידים עם נשנושים והרבה מים. את ארוחת הצהריים תאכלו באחד השבטים אליהם תגיעו. מדובר באוכל וייטנאמי מקומי, תמיד יש אופציות צמחוניות ואני יכולה להבטיח לכם שזו תהיה ארוחת הצהריים עם הנוסף הכי מדהים שתראו אי פעם. בערב אפשר לאכול במגוון מסעדות שנמצאות ברחוב הראשי של Sapa. שימו לב להגיע בזמן כי המסעדות נסגרות יחסית מוקדם.

איפה לישון

אנחנו ישנו במלון מעולה (4 כוכבים היחיד באזור) – מלון ויקטוריה. לנו היה חשוב לישון במקום טוב מאחר שהתנאים בטיול עצמו לא פשוטים. המלון בהתאם גם מאוד יקר (יחסית לאזור). קיימים הרבה הוסטלים זולים בסאפה שאפשר לישון בהם.

אופציה נוספת ומאוד פופולרית ללינה היא אצל "המאמות". הכוונה היא ללינה בבתים של הכפריים אליהם מגיעים במהלך הטרקים. שינה אצל "המאמות" תתרום לאווירה האוטנתית וכך תוכלו ליהנות מטיולי יום ארוכים יותר בכפרים ללא הצורך לשוב לעיר בלילה. מה שכן, חשוב להבין שלינה מסוג זה לא מתאימה לכל אחד. במידה ובחרתם באופציה זו, יש אפשרות לסגור מראש באינטרנט את הלינה ולתכנן את המסלול בהתאם.

https://www.victoriahotels.asia/en/hotels-resorts/sapa.html

הלונג בי

פלא. מפרץ הלונג ביי. צילום: shutterstock
פלא. מפרץ הלונג ביי. צילום: shutterstock

אכן פלא! מפרץ הלונג ביי הוכרז ב- 1994 כאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו והוא בהחלט מצדיק את הבחירה בו. מדובר במפרץ בצפון ויאטנם הידוע בשל אלפי האיים המרהיבים שלו. הלונג ביי הוא אחת האטרקציות החובה בוייטנאם ואם אתם מגיעים לצפון וייטנאם אסור לוותר עליו. הדרך הכי טובה לחוות את המפרץ היא דרך שייט בסירות הכולל לינה. השיט עובר בין אלפי האיים במפרץ ולרוב כולל עצירות באיים המיוחדים יותר. יש סוגים שונים של סירות מסירות פשוטות ועד לשייט תענוגות בסירות ברמה הגבוהה ביתר והמחירים נעים בהתאם. יומיים (לילה אחד) מספיקים בשביל לחוות את האיים. חשוב לציין שמדובר בחוייה מאוד תיירותית, אבל הנופים הקסומים משכיחים את כמות התיירים.

הנאים השכנים? בהחלט.

במידה ויש לכם זמן אני ממליצה לשלב את הטיול בוייטנאם עם עוד יעד אחד לפחות. אם אתם מתרכזים בדרום וייטנאם, סעו ליעדים המתחברים לדלתא של המקונג: לאוס, קמבודיה. אם אתם בקטע של בטן גב אפשר לשלב את וייטנאם עם איי תאילנד. אם הגעתם דרך הונג קונג, תעשו לעצמכם ולארון הבגדים שלכם טובה ותעצרו בדרך הביתה בהונג קונג ל- 3 ימים במנהטן של המזרח.