נסיעה בקאדילק ישנה. נסיעה בקאדילק ישנה. צילום: רביד אהרוני

העיר העתיקה בהוואנה. צילום: רביד אהרוני.
העיר העתיקה בהוואנה. צילום: רביד אהרוני

חלמתם פעם לזכות באפשרות לחזור בזמן? ובכן, החלום הזה נמצא במרחק כרטיס טיסה בלבד. החזרה לשנות ה- 50, המקומיים, קצב הסלסה, הפינה קולדה, החופים, הנופים – הם רק חלק מהדברים שבזכותם תתאהבו בקובה. זה הזמן להשאיר את הסמראטפון מאחור, לשכוח מהוויי פיי, לשפשף את הספרדית ולהרשות לעצמכם להתאהב.

הוואנה

בירת קובה ועיר נמל. צאו לסיבוב לחקור את העיר העתיקה – "לה הוואנה וייחה", שווה לבקר בחנות סיגרים מקומית ובמפעל להכנת רום. לא תוכלו לפספס את המכוניות הישנות מודל 1959 שנמצאות שם מאז ימי האמברגו של ארה"ב על קובה, והן חלק בלתי נפרד מהקסם של המקום. תוכלו להגיע למרכז העיר (Obispo street) ולקחת קאדילק ישנה לסיור של שעה בעיר. חוויה מומלצת!

עמק ויניאליס

עמק ויניאליס. תשכחו מכל מה שהכרתם. צילום: רביד אהרוני
עמק ויניאליס. תשכחו מכל מה שהכרתם. צילום: רביד אהרוני

עמק ויניאליס. תשכחו מכל מה שהכרתם. צילום: רביד אהרוני

וינאליס נמצאת כשעתיים וחצי נסיעה ברכב מהוואנה. לעמק הקסום הזה יש המון מה להציע, וקשה לעזוב אותו. צאו לטיול סוסים מאורגן בעמק ובמהלכו תבקרו בחוות טבק, ותטעמו סיגרים מקומיים. במרחק של פחות משעה נסיעה נמצא חוף חוטיאס – חוף ים קריבי מדהים, פינה קולדה משובחת ולהקות מקומיות שמגיעות לנגן במקום. בכל ערב בסביבות השעה שמונה מגיעים כל תושבי וינאליס ל"קאסה דה לה מוסיקה" – מועדון הסלסה המקומי. גם אם מעולם לא רקדתם סלסה, צריך רק להגיע והמקומיים כבר ילמדו אתכם את השאר. לכל המעוניין, אפשר להתחבר לתושבי העמק ולקחת שיעור שיעור פרטי בסלסה, מומלץ בחום – חוויה שלא שוכחים. תשכחו לרגע שאתם תיירים, צאו לרחוב המרכזי בויניאליס, קנו גלידה מקומית (יש רק טעם אחד! נחשו איזה?), דברו עם המקומיים ואם תצליחו לפתוח את הראש – תשמחו גם ללמוד מהם דבר או שניים.

חוף חוטיאס. הצד הקריבי של חופי קובה. צילום: רביד אהרוני. חוף חוטיאס. הצד הקריבי של חופי קובה. צילום: רביד אהרוני

טרינידד

נגנים מקומיים בטרינידד. צילום: רביד אהרוני
נגנים מקומיים בטרינידד. צילום: רביד אהרוני

טרינידד היא שריד מופלא לתקופה הקולוניאלית, רחובות העיר מלאים בנגנים ובחנויות קטנות וצבעוניות, טרינידד מציעה למטייל מגוון אפשרויות: מפלים קסומים בקרבת העיר, טיולי סוסים, מטעי סוכר, חופים ואתרי צלילה. מחוץ לעיר תוכלו למצוא גלריות קטנות ומוזיאונים, אם תטפסו לצריח הנמצא מעל למוזיאון הלואמי של המאבק נגד השודדים (Museo Nacional de la Lucha Contra Bandidos) תזכו בתצפית פנורמית מרהימה על כל טרינידד וסביבתה. גם בטרינידד תוכלו לצאת בערב לרקוד סלסלה ב"קאסה דה לה מוזיקה", משם יצאו המקומיים ל"קוואווה", מסיבה אל תוך הלילה בתוך מערה, רק תנו להם להוביל אתכם וכבר תגיעו למקום הנכון.

סיין פוואגוס

בניגוד למטיילים רבים אשר מסיימים את הטיול על חופי ורדרו (עיירת נופש), החלטנו לעצור בדרך חזרה להוואנה ללילה אחרון בעיירה הקסומה סיין פוואגוס, ולבקר במפלים אשר נמצאים שעה נסיעה מהעיר. אם אי פעם דמיינתם את גן עדן – ככה הוא נראה. בעיר עצמה תגיעו לשדרה המרכזית ה"פראדו", לאורכה עצים משני צדדיה ובתים נמוכים. בסוף השדרה תגיעו לטיילת היפה ה"מלקון", מפרץ מלא בסירות קטנות ובאיזורה מפוזרים מסעדות ובתי קפה המנגנים מוזיקה קובנית אותנטית.

סיין פוואגוס. המפלים הקסומים. צילום: רביד אהרוני
סיין פוואגוס, המפלים הקסומים. צילום: רביד אהרוני

כמה טיפים לקראת סיום…

הלינה בקובה היא אירוח בבתים של המקומיים – קאסות. מומלץ להזמין קאסה ראשונה בהוואנה עוד מהארץ, ומשם בעלי הקאסה יפנו אתכם לבית ביעד הבא שלכם.

מכיוון שקשה למצוא וייפיי (וזה גם הורס את החוויה), תגיעו מראש עם מחברת בה כתבתם שמות של מקומות עם כתובות, המלצות ומספרי טלפון חשובים.

קובה לא ידועה בהצלחתה הקולניארית (ובצדק), ולאחר שמגלים זאת שווה לנסות ארוחת ערב בקאסה בה אתם מתארחים, בעלי הקאסה ישאלו אתכם להעדפותיכם ויציעו אוכל קובני אותנטי וטעים. מסעדה מאוד מומלצת בטרינידד: "סן חוזה". לא תתחרטו!

החיסרון היחידי בטיול לקובה הוא כמובן… החזרה ממנו.

נסו להביא אתכם לארץ חלק מהקסם הקובני.

תבלו!