קודם כל, ההחלטה לבקר בברלין מוצדקת בהחלט, עיר מדהימה ותוססת עם הרבה מה לראות והכי מומלץ זה להסתובב באזורים השונים עם מפה וליהנות מכל מה שיש לברלין להציע וזה המון.

Brandenburg Gate
Brandenburg Gate. צילום מתוך: good-wallpapers.com

תיירותי חובה

  1. ביקור ברייכסטאג וקרית הממשלה – מומלץ להגיע מוקדם בבוקר על מנת לא להתקע בפקק ארוך של אנשים בכניסה. מהרייכסטאג ממשיכים דקה ברגל לכיוון שער הניצחון (Brandenburger Tor), ומשם ניתן לרדת בשדרת Unter den Linden עד לפנייה ימינה לשדרת Friedrichstrasse שבסופה מגיעים לצ'ק פוינט צ'ארלי, נקודת המעבר בין מזרח למערב גרמניה (לשעבר) לידה יש גם מוזיאון נחמד שמראה את הדרכים בהן הסתננו מהמזרח למערב בתקופת המלחמה הקרה.
  2. אנדרטת השואה ומוזיאון השואה – די קרובים לרייכסטאג ולשער הניצחון.
  3. קטע החומה שנשאר – אפשר לנסוע ב S-Bahn עד לתחנה Ostbahnhof ומשם ללכת כמה דקות ברגל.
  4. המוזיאון היהודי.
  5. Tiergarten ועמוד הניצחון שבמרכזו (אפשר לשלב בהליכה לרייכסטאג).

להכיר מקרוב את העיר היפה

בית כנסת בשויננפירטל
בית כנסת בשויננפירטל. צילום מתוך: berlin.de

אזור שוייננפירטל ב- Mitte

כדאי לרדת בתחנה Oranienburger Tor וללכת על שדרת Oranienburger Strasse דרך מרכז האומנות Tacheles ( Oranienburger Strasse 54-56) עד ל Hackescher Markt, בדרך נמצא גם בית הכנסת היהודי הגדול והחדש (Oranienburger Strasse 28-30), אח"כ לחתוך שמאלה לכיוון Rosenthaler Strasse ולהגיע בסוף לקפה טוב וקינוח ב Café' Mitte שנמצא על יד תחנת המטרו Weinmeisterstrasse. כל הדרך הזו מלאה בגלריות, חנויות אופנה, בתי קפה ומסעדות. מומלץ להכנס לכל החצרות הפנימיות שבהן מתגלות עוד גלריות ובתי קפה מגניבים.

אזור Prenzlauerberg

הוא מעין סוהו של ברלין, אזור שחודש עם המון צעירים. תחנת הרכבת היא Schönhauser Alee, משם אפשר להסתובב בכל האזור כולל הרחובות Danziger Strasse, Stargarder Strasse, Prenzlauerberg Alee. בית קפה מקומי עם אוכל מעולה נקרא Fellas ונמצא ב Stargarder Strasse 3. אם כבר נמצאים באזור הזה שווה לקפוץ לפארק החומה, שבו משתזפים בקיץ המון צעירים (כמו בשאר הפארקים בעיר).

קצת טבע ועוד

ברלין מלאה בפארקים שבהם יש אגמים ומקומות לשחייה. מומלץ אם יש זמן לשכור אופניים שזו דרך מעולה להכיר את העיר ולנסוע דרך הפארקים. אנחנו נסענו משונברג לפרנץלאוארברג דרך מספר פארקים – מומלץ מאוד, יש לקחת בחשבון שזה לא מרחק קטן.

מי שמחובר קצת להיסטוריה מומלץ מאוד לבקר במוזיאון השטאזי ובכלא השטאזי (לא קרובים אחד לשני…) במזרח העיר. בכלל, שווה קצת לטייל במזרח לראות את ההבדלים שעדיין קיימים היום, גם בארכיטקטורה ואפילו באנשים….

מה אוכלים

מסעדה גרמנית מומלצת באזור אלכסנדרפלאץ היא Zur Letzen Instanz שנמצאת ב Waisenstrasse 14-16.
2 בתי קפה באזור שונברג:
Maibach – שנמצא ב Maasenstrasse, ו- More (מאוד גיי) שנמצא ב Motzstrasse.
כמובן שחובה לבקר ב- KA DE WE – סופר ענק שהוא שם דבר בברלין , לעלות לקומה העליונה של האוכל והשוקולדים, אפשר לאכול שם באחד הברים הקטנים וגם לקנות דברים טובים כמובן….
מסעדה גרמנית טובה נוספת באזור שונברג נקראת APRIL ונמצאת ברחוב winterfeld strasse, לידה ממש בצמוד יש מסעדה איטלקית טובה מאוד.
אזור הקניות הגדול והתיירותי נמצא ב k'udamm (kurfurstendamm strasse), עם חנויות כלבו והרבה מותגים. לרוב די יקר.
Friedrichstrasse היא שדרה מומלצת להסתובב: ביום – לשופינג, ובלילה – לברים ומועדונים.

חיי הלילה

Strandbar Mitte
Strandbar Mitte. צילום מתוך: bluhmpr.de

STRAND BAR – בעיקר בקיץ, בר על חוף מלאכותי שנמצא על הנהר מול ה- Berliner Dom. אפשר להגיע אליו מפארק Monbiju. מומלץ בעיקר במהלך היום.

לבילויים בסופ"ש מומלץ מועדון הברגהיים (בעיקר בימי שישי), לקחת בחשבון תור ענק.
בר נוסף לגייז הוא HEILE WELT שנמצא ב motzstrasse.
מועדון נוסף שביום ראשון יש בו מסיבות לגייז נקרא GMF (באזור אלכסנדרפלאץ).

התחבורה הציבורית בברלין היא מהמתקדמות בעולם, וכוללת רשת של רכבת תחתית (U-BAHN) , רכבת עילית (S-BAHN) ואוטובוסים. מומלץ לקנות כרטיס יומי או שבועי.

טיול מהנה!